Početna Novosti 206 pregleda

Tko bi to rekao: Bivši vlasnici Tesle okreću se i dizelima

FOTO: Tesla

Još donedavno činilo se da Tesla nezaustavljivo preuzima vozače tradicionalnih marki i pretvara ih u entuzijaste električne mobilnosti. Danas, međutim, trend ide u suprotnom smjeru. Prema analizi S&P Globala, lojalnost marki Tesli u SAD-u je u drugom tromjesečju 2025. pala za gotovo 10 posto u odnosu na prošlu godinu, spustivši se na 58,1 posto. Time je Tesla po prvi put pala iza Forda (59,6 posto), iako je ostala tik ispred Chevroleta (58 posto) te Toyote i Honde.

Najveći razlog ovog zaokreta leži u sve starijoj ponudi. Model 3 i Model Y i dalje čine temelj prodaje, no unatoč redizajnima, njihovi temelji potječu iz prošlog desetljeća. Rivali poput BMW-a, Mercedesa i Toyote nude širu i raznovrsniju gamu, a kupci sve češće žele upravo to. Uz to, politička profiliranost Elona Muska također je navodno odvratila određen dio dosadašnjih vlasnika.

Author: Mike Segar/Reuters/PIXSELL foto: Mike Segar/Reuters/PIXSELL

Podaci S&P Globala otkrivaju i zanimljiv detalj. Sve manji udio bivših Tesla vlasnika ostaje vjeran električnim autima. Još 2023. godine više od 70 posto njih ponovno je biralo električni automobil, dok se sada taj udio spustio na 68,9 posto. Ostatak, njih 31,1 posto, okreće se hibridima, benzinima, a gotovo 3 posto, paradoksalno, završava u dizelašima. Iako su dizelski modeli u SAD-u rijetki, ovaj podatak se može objasniti prelaskom s Cybertrucka na robusne dizelske pick-upove poput Chevroleta Silverada.

Analiza pokazuje i šire trendove. Kada vlasnici Tesle prelaze na Ford, polovica bira benzin, 29 posto ostaje uz električni pogon, dok se njih 5 posto okreće dizelu. Kod Chevroleta je taj udio još veći, čak 8 posto prelazaka uključivalo je dizelske modele. S druge strane, kupci koji biraju druge električne marke pokazuju veću lojalnost. Prema S&P-u, 46,4 posto njih ostaje uz struju, što je rast u odnosu na 2020. godinu.

Author: Tesla foto: Tesla

Ukupno gledano, lojalnost kupaca električnih vozila oslabila je s gotovo 68 posto prije dvije godine na 58,7 posto u 2025. Klasični pogoni i dalje imaju prednost s oko 84 posto lojalnosti, iako i taj udio polako pada. Hybridi zauzimaju otvoreni prostor, lagano jačajući, ali i dalje daleko od razina benzinaca i dizelaša.

Unatoč svemu, Tesla ostaje snažan igrač. Još uvijek uspijeva privući dvostruko više vozača Chevroleta nego što ih gubi u obrnutom smjeru, premda je taj omjer prije samo godinu dana bio 4:1. S BMW-om je pad još izraženiji, s omjera 9:1 Tesla je pala na tek 1,5:1, jer njemački proizvođač sada nudi mnogo širu električnu ponudu.

Author: Tesla foto: Tesla

Podaci pokazuju da cijena nije presudni faktor. Većina kućanstava koja napušta Teslu kupuje automobile u rasponu od 60.000 do 75.000 dolara, što znači da kupci ne bježe radi štednje, već zbog drugih preferencija i šire ponude drugih proizvođača. Kako je zaključio S&P Global, Tesla i dalje ima snažnu bazu, ali u sve konkurentnijem EV okruženju više nije "obavezni" izbor.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.