Tužitelji se žale na nedostatak punionica za vodik, nestašicu i značajno povećanu cijenu vodika, kao i na doseg Miraija koji je niži od oglašenog
Skupina vlasnika Toyote Mirai podnijela je kolektivnu tužbu protiv proizvođača automobila zbog "pogrešnog oglašavanja ovog automobila na vodik kao lakog za život". Tužitelji se žale na nedostatak punionica za vodik, nestašicu i značajno povećanu cijenu vodika, kao i na doseg Miraija koji je niži od oglašenog.
Prema tužbi, Toyota i njezini prodavači rekli su potencijalnim kupcima da je "vodik dostupan i da je punjenje Miraija besprijekorno", dodajući da bi iskustvo bilo "usporedivo s punjenjem benzina". Međutim, vlasnici tvrde da je iskustvo vlasništva potpuno drugačije. Često moraju voziti velike udaljenosti kako bi pronašli kompatibilnu crpku, a čak i kada dođu do crpke, vozači Miraija često se suočavaju s problemima poput pokvarene opreme ili nemogućnosti prihvaćanja njihove kartice za gorivo. "Nemogućnost dolijevanja vodika može dovesti do toga da vozilo ne radi, prisiljavajući vlasnike da koriste druge metode prijevoza", stoji u tužbi.
Korisnici Miraija tvrde da je vodik često nedostupan danima i da punjenje gorivom traje u prosjeku "mnogo sati". Potonje se navodno događa jer se priključci za punjenje vodikom mogu zalediti i zapeti na vozilu, zbog čega vlasnici Miraija moraju čekati više od 30 minuta prije nego što se zagriju kako bi ih mogli ukloniti.
U tužbi se također spominje povećanje cijene vodikovog goriva od 200 posto u posljednjih nekoliko godina, sa 13 dolara po kilogramu 2022. godine na približno 36 dolara po kilogramu u 2024. godini. Zbog toga Toyotina kartica za gorivo s uplačenim iznosom od 15.000 dolara koja je dijeljena kupcima kao poticaj za kupnju nije dovoljna za "najmanje pet godina" kako je izvorno oglašeno.
Naposljetku, vlasnici japanskog automobila tvrde da su svi gore navedeni problemi utjecali na prodajne vrijednosti rabljene Toyote Mirai, koja navodno nakon pet godina ima još samo 19,4 posto svoje inicijalne vrijednosti. Kao rezultat toga, tužitelji traže odštetu od Toyote, optužujući tvrtku za nezakonito ponašanje.
Mirai se prodaje isključivo u američkoj saveznoj državi Kaliforniji, zbog nedostatka postaja za vodik drugdje u SAD-u. Ranije ove godine Shell je najavio da će zatvoriti sedam od 55 vodikovih stanica u Kaliforniji zbog problema s opskrbom, što će dodatno otežati život vlasnicima ovog auta.
Iako Toyota očito za većinu ovih problema, posebno onih s cijenom vodika i problemima s punionicama, nije kriva, tužba nas nimalo ne iznenađuje s obzirom na to da se sve događa u "prijestolici ludih tužbi" SAD-u. Dobiju li nezadovoljni vlasnici svoje tužbe lako se može očekivati val novih, ovoga puta protiv proizvođača električnih automobila jer i njihovi vlasnici imaju vrlo slične probleme s punionicama, nižim dosegom od deklariranog, sve većom cijenom struje i velikim gubitkom vrijednosti automobila.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.