Od jučer je u središtu Pariza na snazi 'Zone á Trafic Limité'. To znači da je dio centra dostupan samo lokalnom prometu, a turisti više svojim autima ne ući u njega. Pariški ZTL primjenjuje se na 1., 2., 3. i 4. arondisman. To je područje koje je otprilike ograničeno Seinom na jugu, Rue Royale na zapadu, Boulevard Bourdon i Boulevard du Temple na istoku i Boulevard Saint-Martin na sjeveru, iako je više ulica uključeno u to razgraničenje.
Ovo područje od sada je dostupno samo motoriziranim prijevozom za hitne službe, autobuse, taksije, osobe s vidljivom ograničenom pokretljivošću, osobe koje tamo žive ili rade te osobe čije je konačno odredište unutar ovog područja iz nekog drugog razloga. Jednostavnije rečeno: pariško ZTL područje dostupno je samo lokalnom prometu i stoga više ne može biti dio prolazne rute do odredišta izvan tog područja. Ovo se odnosi samo na motorna vozila, a ne na pješake i bicikliste, ali tip vozila nije bitan. To znači da u centar Pariza više ne smiju i električna vozila turista na dva, tri, četiri ili više kotača.
Iako je ovo još jedna kontroverzna odluka francuskog glavnog grada, ciljevi su jasni. Pariz to radi zbog povećanja kvalitete života, stvaranja određenog stupnja mira, veće sigurnost i manjeg zagađenja bukom i ispušnim plinovima. Prema pariškim vlastima, trgovci se ne moraju bojati plana jer istraživanje pokazuje da samo 3 posto posjetitelja trgovina dolazi automobilom. No, mjera ZTL-a trebala bi znatno utjecati na količinu prometa, koji bi se mogao smanjiti i do 30 posto, ovisno o točnoj lokaciji.
Ipak, tko u sljedećih šest mjeseci uđe u ZTL zonu, ne treba očekivati kaznu. U ovom početnom razdoblju vozače će se samo upozoravati na mjeru. Na sreću motoriziranih turista, Paris ZTL neće imati nikakvog utjecaja na njihove eventualne planove da se turistički provozaju kružnim tokom oko Slavoluka pobjede ili da parkiraju automobil ispred Eiffelovog tornja, jer su obje ove turističke atrakcije izvan tog područja. Barem zasad, jer bi se područje ZTL-a u budućnosti moglo proširi.
Pariz ovim potezom nastavlja "rat" protiv vozača i vozila. Od početka listopada su cijene parkiranja u Parizu trostruko porasle za automobile teže od 1600 kilograma, odnosno električne automobile teže od 2000 kilograma. Jedan sat košta 18 eura, a onaj tko želi parkirati šest sati plaća čak 225 eura.
Sve ovo su bile ideje gradonačelnice Pariza Anne Hidalgo.Prethodno je zatvorila obale Seine za automobile i učinila ih dostupnima pješacima. Također je proširila mrežu biciklističkih staza u Parizu i spustila ograničenje brzine na 30 km/h u gotovo cijelom gradu. Pod njezinim je vodstvom ograničenje brzine također nedavno spušteno na 50 km/h na prometnoj gradskoj obilaznici Boulevard Périphérique.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.