Zastrašujuća snimka pokazuje kako veliki Rivian lakoćom probija standardnu čeličnu zaštitnu ogradu kao da ona ne postoji
Električna vozila teža su od modela s pogonom na unutarnje izgaranje tako da su se neki modeli koji se prodaju u Europi već približili granici od tri tone, dok su im u SAD-u mase i osjetno veće. Masivne baterije koje su potrebne ovim vozilima jako podižu masu automobila, no nalaze se u podnici te tako snižavaju težište. To je svakako dobro za vozne karakteristike, odnosno držanje ceste, no u kombinaciji s velikom masom istodobno i problem za postojeću cestovnu sigurnosnu infrastrukturu, kako pokazuje ovaj primjer.
Sveučilište Nebraska-Lincoln nedavno je napravilo test naleta električnog pick-up kamioneta Rivian R1T na standardnu čeličnu zaštitnu ogradu pri brzini 60 milja na sat (96 km/h) kako bi provjerili može li ograda izdržati takav udarac.
Rezultat je očekivan, zastrašujuća snimka pokazuje kako veliki Rivian lakoćom probija standardnu čeličnu zaštitnu ogradu kao da ona ne postoji. Električni kamionet još nakon toga imao još dovoljnu brzinu da preskoči i pomakne masovnu betonsku barijeru iza zaštitne ograde.
Sveučilište je testiralo i mnogo lakši Teslin Model 3, koji čelična ograda također nije uspjela zaustaviti limuzinu. Uslijed naleta Model 3 je podigao zaštitnu ogradu i projurio ispod nje. U testovima je korištena ograda koja je certificirana da može izdržati nalet vozila mase do 2265 kilograma. Rivian Rivian R1T je osjetno teži od toga i prazan ima oko 3180 kilograma, podjednako je težak i Teslin Cybertruck, no oni su daleko od najtežih osobnih automobila koje je moguće voziti u SAD-u i koji imaju i više od 4 tona (na primjer GMC Hummer EV).
Kako sve više teških električnih vozila izlazi na ceste, sigurno ćemo vidjeti porast problema sa sigurnosnom cestovnom infrastrukturom.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.