Početna Novosti 13 pregleda

Zbogom Hockenheim i Monza, dobro došli Azerbaijan i Iran

Formula 1
Vidi galeriju 1/7
Zbogom Hockenheim i Monza, dobro došli Azerbaijan i Iran Zbogom Hockenheim i Monza, dobro došli Azerbaijan i Iran Zbogom Hockenheim i Monza, dobro došli Azerbaijan i Iran Zbogom Hockenheim i Monza, dobro došli Azerbaijan i Iran Zbogom Hockenheim i Monza, dobro došli Azerbaijan i Iran Zbogom Hockenheim i Monza, dobro došli Azerbaijan i Iran Zbogom Hockenheim i Monza, dobro došli Azerbaijan i Iran

Njemačko sveto mjesto Velikog cirkusa izgubilo je sredinom ožujka spektakularnu utrku, a slična sudbina mogla bi već za koji mjesec zadesiti i najčuveniju svjetsku pistu – onu u Italiji

Po prvi put u povijesti F1 više od polovine utrka odvozit' će se van granica Europe. Posljednji udarac europskom ponosu stigao je iz sjedišta Pariza gdje je 14 članova World Motor Sport Councila, na sveopće zaprepaštenje izbacilo iz ovogodišnjeg i budućih kalendara Hockenheimring! Bio je to šok za Nijemce, ali i za sve one koji drže da Europa, kao kolijevka ovog sporta mora biti zastupljenija.

Među čelnicima najvišeg sportskog tijela FIA koje je otkantalo stazu u Schwarzwaldu sjedio je i Zrinko Zizi Gregurek, koji je ujedno i predsjednik HAKS-a. Obrazloženje je bilo oskudno. Iza rečenice; - Kako se nažalost promotor F1 i promotor staze u Hockenheimu nisu dogovorili isčitavaju se puno dublji razlozi.

Formula 1 | Author: PIXSELL foto: PIXSELL

Velika smjena vlasnika značajnih trkaćih staza u Njemačkoj dovela je do bitnog narušavanja postojećeg sklada. Nakon Nurburgringa, kojeg su preuzeli Rusi i druga najvažnija njemačka staza došla je u ruke moćnika koji posao vode iz Moskve. A oni su nemilosrdni.

Za masni novac koji su uložili traže povrat i dosta im je krpanja minusa koje su im ostavili prethodnici. I dok su konsolidirali biznis zaboravili su modernizaciju staza, jedan od najvažnijih preduvjeta koji traži FIA. Iz dobro obavještnih izvora saznaje se kako se zadnjih godina ništa u tu svrhu nije investiralo i kako je odgovor iz Pariza zapravo bio očekivan.

Formula 1 | Author: PIXSELL foto: PIXSELL

Da je svijet globalno selo među prvima je shvatio Bernie Ecclestone koji je već navikao na europske probleme; ucjene, neispunjavanje uvjeta, nemogućnost reklamiranja duhana i alkohola. Još se priča o Hockenhaimu nije stišala, a mag F1 izvukao je iz rukava Azerbaijan (Baku) i Iran (otok Qeshm).

Već ove godine vozi se samo 8 utrka u Europi od 11, a 2016. još će jače naznačiti gdje seli centar moći Formule 1

Štoviše, gradska utrka u glavnom gradu na Kaspijskom jezeru već je uvrštena u kalendar utrka za sljedeću godinu. I to zamislite, pod nazivom Velika nagrada Europe.  Za Bernie i ekipu ništa čudno, a na kraju krajeva, ako su Azeri mogli veličanstveno organizirati Eurosong nema straha ni za Veliki cirkus.

Formula 1 | Author: PIXSELL foto: PIXSELL

Ništa čudno, jer Srednji i Daleki istok u posljednjem desetljeću postaju sve važnija središta motorsporta. Abu Dhabi i Bahrain domaćini su velikih nagrada F1, a susjedni Qatar ugošćuje Moto GP. Kinezi, Koreanci, Malezijci, Singapurci i Japanci dokazani su organizatori. Iranci u F1 vide potencijal. Štoviše, uvjereni su kako bi jednog dana za upravljač F1 bolida mogao sjesti i njihov domaći vozač.

Projekt navodno ima potencijal da stazu za Grand Prix Irana pretvori u jednu od najljepših F1destinacija. Konkurencija među organizatorima utrka F1 je velika, preliminarni kalendar za 2016., s 21. utrkom je  prenatrpan i što sad!? Netko mora otpasti. Za nepovjerovat'!

Formula 1 | Author: PIXSELL foto: PIXSELL

Prva na listi je Monza, najčuvenija staza F1. Legendarna lombardijska pista ima ugovor do 2016., nakon koje bi joj Ecclestone mogao reći zbogom te narediti Ziziju i trinaestorici veličanstvenih u Parizu da joj daju otkaz. Osim toga, Monza je u poreznim dugovima i budućnost joj je neizvjesna. Mnoge su staze za F1 nestale iz kalendara i danas ih se rijetki sjećaju. Takva bi sudbina mogla zadesiti i druge europske utrke pod pritiskom novih tržišta i svježeg kapitala.

Staze iz novije povijesti F1 koje su otišle u zaborav
1. Adelaide Street Circuit
Adelaide (Australija)
1985. - 1995.
2. Autodromo do Estoril
Estoril (Portugal)
1984. - 1996.
3. Autodromo Enzo e Dino Ferrari
Imola (San Marino)
1980.-2006.
4. Autodromo Hermanos Rodriguez
Mexico City
1986. - 1992.
5. Autodromo Nelson Piquet
Rio de Janeiro (Brazil)
1981.-1989.
6. Autodromo Juan y Oscar Galvez
Buenos Aires (Argentina)
1995. - 1998.
7. Buddh International Circuit
Greater Noida (India)
2011. - 2013.
8. Magny Cours
Nevers (Francuska)
1991. - 2008.
9. Hockenheimring
Hockenheim (Njemačka)
1926. - 2014.
10.Tanaka International Circuit
Aida (Japan)
1994. - 1995.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.