Početna Auto 2772 pregleda

Mate Rimac je predstavio novi Bugatti: 1800 KS i 10 sekundi do 300!

FOTO: Bugatti

Upoznajte sliejdeću generaciju automobilske perfekcije iz Bugattija - novi Tourbillon, prvi Bugatti koji je navodno "u cijelosti razvijen u Hrvatskoj"

Trenutak kojeg smo željno očekivali od početka godine konačno je došao. Predstavljena je nova generacija sportskog Bugattija, koji je kroz prethodnike, modele Veyron i Chiron postavila standarde u svijetu automobila i zasnovala potpuno novu klasu - hiperautomobile. Upoznajte sijedeću generaciju automobilske perfekcije iz Bugattija - novi Tourbillon, prvi Bugatti koji je u cijelosti razvijen u Hrvatskoj. 

Mate Rimac, glavni izvršni direktor tvrtke Bugatti Rimac, na prezentaciji automobila je istaknuo: „Razvoj automobila Bugatti Tourbillon na svakom je koraku vođen Bugattijevom poviješću dugom 115 godina, kao i riječima samoga Ettorea Bugattija. Zajedno s dizajnerskim i inženjerskim timovima koji su željeli započeti novo i uzbudljivo poglavlje u priči o Bugatti sportskim hiperautomobilima, vodio sam se Ettoreovim mantrama koje kažu da 'ako je nešto usporedivo, onda više nije Bugatti' te da 'ništa nije previše lijepo'. Automobilske legende Type 57SC Atlantic, koji je poznat i kao najljepši automobil na svijetu, Type 35, najuspješniji trkaći automobil do sada, i Type 41 Royale, jedan od najambicioznijih luksuznih automobila svih vremena, poslužili su nam kao inspiracija. Istovremeno su dizajn, performanse i luksuz odredile temelje novog Tourbillona, automobila koji je elegantniji, uzbudljiviji i luksuzniji od bilo kojeg ranijeg automobila. Drugim riječima, Tourbillon je jedinstven. I baš kao spomenute legende iz nekih prošlih vremena, Tourbillon nije napravljen samo za sadašnjost ili čak budućnost, već pour l’éternité – za vječnost.”

Ranije informacije o motoru novog automobila su bile istinite. Novi Tourbillon je dobio ogromni 8,3-litreni atmosferski motor koji se vrti do 9500 okretaja u minuti i razvija 1000 konjskih snaga i 900 Nm bez ikakvih turbopunjača. Cosworth je pomogao razviti ovu zvijer, koja teži samo 250 kg unatoč tome što je znatno veća od W16 motora kojeg zamjenjuje. 

Author: Bugatti foto: Bugatti

No to nije sve, jer postoji i drugi dio pogonskog sklopa u Tourbillonu, onaj električni. Sprijeda su dva električna motora, a treći je smješten straga i pokreće stražnje kotače. Energiju pohranjuje centralno smještena baterija koja može primiti 25 kWh energije. Tri električna motora benzincu dodaju još 800 KS za kombiniranu snagu od čak 1800 KS, odnosno 300 KS više od standardnog Chirona i 200 više od njegovih najsnažnijih izvedenica. 

Author: Bugatti foto: Bugatti

Ubrzanja su spektakularna, otprilike na razini Rimac Nevere. Tourbillon je u stanju 100 km/h postići za samo dvije sekunde. No mnogo impresivniji su podaci o tome kako Tourbillon nastavlja ubrzavati nakon toga. Pod punim gasom 200 km/h postiže za oko 5 sekundi, a do 300 km/h stiže za samo 10 sekundi. Brzinu od 400 km/h Tourbillon hvata za oko 25 sekundi, no to još uvijek nije maksimalna vrijednost brzine. Naime, kada se aktivira Speed Key, Tourbillon je u stanju ubrzati sve do 445 km/h! S obzirom na to da je ta brzina elektronički ograničena, izgleda da ima još rezervi i da bi u budućnosti mogli vidjeti i verziju koja je u stanju pojuriti i blizu 500 km/h. 

Author: Bugatti foto: Bugatti

Najnoviji Bugatti ne gubi ništa time što je postao hibrid, osim nešto malo na masi. Unatoč bateriji i električnim motorima, Bugatti kaže da je Tourbillon lakši od Chirona, odnosno teži 1995 kg.Također može krstariti gradom bez korištenja benzinskog motora jer plug-in hibridni sustav omogućava električni doseg od oko 60 kilometara. Ne spominje maksimalna brzina samo na električnu energiju, a Bugatti još nije otkrio nikakve detalje o snazi i vremenu punjenja baterije. NO budućim vlasnicima će to ionako biti potpuno sporedna stvar. No zna se da automobil koristi električni sustav od 800 volti, kao i Nevera. 

Author: Bugatti foto: Bugatti

Osim ogromne snage i impresivnih ubrzanja novi Tourbillon donosi i nevjerojatnu unutrašnjosti, koja je, kako je Mate Rimac, ranije najavio gotovo potpuno analogna jer Bugatti vidi svoj Tourbillon kao veliko, bezvremensko djelo mehaničke savršenosti. U unutrašnjost se ulazi kroz električno pokretana krilna vrata s kojima se otvara i dio krova, a onda se pred vama ukazuje zadivljujuća analogna unutrašnjost. 

Author: Bugatti foto: Bugatti

Tri velika analogna brojčanika pričvršćena na stup upravljača izrađena su u tilu najprestižnijih mehaničkih satova i prikazuju sve, od brzine, preko broja okretaja motora, količine goriva, do temperature motora, ulja i još mnogo toga. Nikakav veliki digitalni zaslon nije vidljiv. Instrumente su dizajnirali i proizveli švicarski proizvođači satova

Author: Bugatti foto: Bugatti

. Na središnjoj konzoli pronaći ćete niz aluminijskih prekidača, rotirajućih kotačića i polugu s jednim kristalom koja pokreće automboil. Svrha svega ovoga je dati Tourbillonu bezvremenski izgled. No Bugattiju je jasno da će neki možda poželjeti digitalne sadržaje poput navigacije pa se na vrhu središnje konzole nalazi se skriveni digitalni zaslon. Na pritsak tipke on će se pojaviti i omogućiti vozaču pristup Apple CarPlay i Android Auto sustavu, prikaz kamere za parkiranje i još nekoliko funkcija. 

Author: Bugatti foto: Bugatti

Što se tiče vanjskog dizajna, ovo ej samo evolucija dosadašnjeg Chirona i nema nekih senzacionalnih promjena. Auto ima poseban difuzor koji počinje odmah iza putničke kabine, gotovo skriven od pogleda. Ventilacijski otvori ispod prednjih svjetala pomažu usmjeriti zrak u velike bočne usisnike. Tradicionalna maska u obliku potkove dovodi zrak do hladnjaka ali i također povećava potisnu silu. Aktivno stražnje krilo vrlo je diskretno ukomponirano u stražnji dio, no zapravo je ogromno te se može podići prema gore i služiti kao zračna kočnica ili klasični spijler na većim brzinama. Za odlična vozna svojsttva zasložan je potpuno novi ovjes koji je 45 posto lakši u usporedbi s Chironovim. 

Author: Bugatti foto: Bugatti

Iako je automobil već predstavljen, njegovi bogati kupci će morati još dugo čekati da prvi primjerci stignu u njihove garaže jer Tourbillon je još uvijek u fazi testiranja. Isporuke će započeti tek 2026. godine, a bit će proizvedno samo 250 primjeraka. Najavljena početna cijena je 3,8 milijuna eura bez ikakvih poreznih davanja. S trošarinom i PDV-om u Hrvatskoj je to osjetno više od pet milijuna eura, ako ste kojim čudom zainteresirani milijarder. Bugatti je već navodno rasprodao većinu Tourbillona. 

Author: Bugatti foto: Bugatti

Čitavu prezentaciju auta možeten poglededati na videu ispod.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.