Ovaj korejski automobil znatno je jeftiniji od europske, japanske i korejske konkurencije te na razini cijena kineskih modela, što će zaista biti velik prodajni adut
KGM Motors, korejska marka koja je prethodno bila poznata kao SsangYong, u Hrvatskoj je predstavila novi Torres. Atraktivni SUV koji je svojim dimenzijama zapravo između kompaktne i srednje klase stigao je u hrvatske salone ove marke po izuzetno napadačkoj cijeni od 26.599 eura, čime je ovaj automobil znatno jeftiniji od europske, japanske i korejske konkurencije te na razini cijena kineskih modela, što će zaista biti velik prodajni adut.
Torres je prvi potpun o novi model ove marke od kada je ona preimenovana iz SsangYonga nakon što je dobila novog vlasnik, korejskog industrijskog diva KG koji se do sada najviše bavio proizvodnjom kemikalija i čelika. Ako vam ime možda zvući poznato, ne varate se jer ovaj model je već u listopadu u Hrvatsku ušao "na mala vrata" s električnom izvedbom Torres EVX. Model koji je sada predstavljen od njega se uvelike razlikuje potpuno drugačijim dizajnom prednjeg dijela i pogonom koji je benzinski.
Ime Torres je inspirirano nacionalnim parkom park Torres del Paine u Čileu, a dizajn automobila je potpuno nova filozofija u odnosu na dosadašnji Ssang Yong koju KGM naziva Powered by Toughness. Automobil je retro oblika poput klasičnih terenaca, očito po uzoru na modele Jeepa, no vrlo modernih i agresivnih linija sprijeda te s boka i s neobičnim stražnjim dijelom na kojem je izbočina koja bi trebala podsjećati na spremište za rezervu gumu, iako ona ne skriva nikakvu gumu.
Automobil je prilično velik i time iskače iz okvira klase kompaktnih SUV-ova u koju formalno spada. Dugačak je 470 cm, širok 189 cm i visok 172 cm s međuosovinskim razmakom od 268 cm. S obzirom na velike vanjske dimenzije ne iznenađuje što automobil nudi unutrašnjost koje je među najprostranijima u klasi kompaktnih SUV-ovima. Straga ima mnogo mjesta za noge i glave putnika, no ono što posebno oduševljava je prtljažnik u koji stanu kolosalne 703 litre obujma ili čak 839 kada se ukloni podnica prtljažnika. To je već na razinama najvećih prtljažnika u SUV-ovima srednje klase, onih u Škodi Kodiaq ili VW Tayronu.
Dizajn unutrašnjosti potpuno je različit od onoga na što smo do sada navikli od KGM-a. U seriji automobil ima čak tri zaslona. Zaslon za instrumente je vrlo velik s dijagonalom od 12,5 inča, dodirni zaslon ima 9 inča, a ispod njega se nalazi i treći zaslon s odvojenim komandama klime i drugim važnim funkcijama poput odabira načina vožnje. Zbog toga fizičkih tipki na prednjim armaturama gotovo da nema, između dva središnja zaslona je samo ona za uključivanje sva četiri žmigavca.
Unutrašnjost realno izgleda prilično dobro, a oprema je prestižna tako da osnovna verzija ima automatski dvozonski klima uređaj i aluminijske naplatke od 17", između ostalog, dok se top verzija može "pohvaliti" naplatcima od 20", grijanim i hlađenim prednjim sjedalima, grijanim stražnjim sjedalima, sjedalima presvučenima kožom...
Za pogon KGM Torresa je zadužen 1,5-litreni turbo benzinski motor sa 163 KS i 280 Nm koji je ujedno i jedina ponuđena motorizacija. No zato kupci mogu birati između ručnog mjenjača sa šest brzina i automatika s jednakim brojem stupnjeva prijenosa kao i između pogona na prednje ili na sve kotače s blokadom središnjeg diferencijala. Verzije s pogonom na sve kotače serijski dolaze s automatskim mjenjačem. Potrošnja goriva po WLTP-u iznosi od 7,9 l/100 km, do 9 l/100 km, ovisno o verziji. KGM obećava sasvim solidne terenske sposobnosti za 4x4 model, a osim toga Torres je u stanju vući prikolicu mase do do 1500 kilograma.
Automobil nudi brojne sustave pomoći u vožnji i autonomnu vožnju razine 2.5. U ponudi je sedam boja karoserije kao i pet dvobojnih kombinacija. U ponudi su tri razine opreme, a osnovni model košta od 26.599 eura. Cijena najjeftinijeg modela s automatikom koji dolazi u kombinaciji sa srednjim paketom opreme je 30.899 eura, dok najjeftiniji 4x4 model s istim paketom opreme košta 33.399 eura. Najskuplji model u ponudi košta 34.999 eura. Jamstvo na KGM Torres traje 5 godina ili 100.000 kilometara.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.