Ako volite udobnost, niste sportski orijentirani vozač, i umjesto toga cijenite francuski luksuzni ambijent, DS 7 je odličan izbor koji će vas izdvojiti iz automobilske gomile
DS7 je najprestižniji automobil Stellantisove luksuzne marke DS, no iza sebe već ima mnogo toga. Predstavljen je kao DS 7 Crossback na Ženevskom sajmu automobila, a redizajniran prije dvije godine kada je iz naziva nestala i riječ “Crossback”, a iz ponude benzinski motori. Umjesto toga, DS nudi čak tri plug-in hibridne verzije sa 225, 300 i 360 KS. Na test smo dobili onu najslabiju koja u kombinaciji s drugim najbogatijim paketom opreme čini zlatnu sredinu ponude DS7. Kako smo već ranije testirali dizelsku verziju sa 130 KS i zaključili da bi autu dobro došlo više snage, zanimalo nas je je li ovo bolji izbor?
Na dizajnu DS7 se definitivno ne vide njegove godine. Ovaj elegantno oblikovani auto opet bliješti punim sjajem nakon što je redizajnom dobio uglatiju masku hladnjaka, nova vrata prtljažnika, uža stražnja svjetla, nova prednja svjetla i promijenjene odbojnike. Dizajn je vrlo profinjen i DS7 upada u oči ali nije prenapadan ili previše futuristički, više bi smo rekli da ima klasičnu ljepotu.
U unutrašnjosti automobil ima obilje prostora i sprijeda i straga, pa tako i u prtljažniku od 555 litara. Dizajnerske promjene u unutrašnjosti su još manje uočljive nego na eksterijeru. Naravno da ih ima no teško ih je primijetiti jer ste zaokupljeni nevjerojatno kvalitetnim materijalima, fantastično detaljnom izradom i originalnim maštovitim dizajnom koji kao da je izašao iz nekog najskupljeg francuskog butika. Nekim mlađim ljubiteljima automobila možda će brdo kože s dijamantnim prošivima ili profinjeni analogni sat iznad gumba za pokretanje djelovati malo pretjeranim ili zastarjelim, no većina će ovo smatrati vrhuncem luksuza. Unutrašnjost DS7 zaista se svrstava tik do unutrašnjosti najskupljih premium automobila.
Najveća promjena u unutrašnjosti odnosi se na zaslon infotainment sustava koji nakon redizajna ima 12,3 inča. Ali veličina nije sve. Softver radi brže i grafika izgleda ljepše te je mnogo jednostavniji za korištenje. Digitalni instrumenti iza upravljača također izgledaju solidno, no nisu najbolji po pogledu prilagodljivosti i količine dostupnih informacija.
Ipak, u svojoj originalnosti DS je i malo pretjerao. Trebalo nam je nekoliko dana testa prije nego što smo prestali posezati za vratima tražeći tipke za pokretanje prozora koje su na središnjoj konzoli između sjedala. Prilično nepotrebno i malo nepraktično.
DS 7 s pogonom E-Tense 225 vozi se kao poslovični francuski auto. Iako je s 225 KS prilično snažan svojim karakterom je kilometrima daleko od sportskog auta, posebice u zavojima. Oko 1,8 tona sada je industrijski prosjek u ovoj klasi s plug-in hibridnim pogonom, ali ako su ovjes i upravljač u ovoj mjeri ugođeni za udobnost, automobil ne može imati sportske karakteristike. U laganijoj, komfornoj vožnji pokazuje sve svoje prednosti i rijetko koji automobil u klasi je ovako udoban.
Sam pogon svakako je sposoban dostojanstveno i tiho ubrzati ako u bateriji ima još energije. Međutim ona će se relativno brzo isprazniti i nakon 40 do 45 kilometara smo na testu obično ostajali bez struje i veći dio testa obavljali na "običan hibridni pogon". U takvom načinu rada automobil nam je na 100 kilometara u prosjeku trošio 6,9 l1/00 km što nije loše. Šteta samo što na dužim putovanjima autocestom, gdje udoban DS 7 nekako ima najviše smisla, motor postane dosta žedan i potrošnja raste na između 8 i 9 l/100 kilometara. U gradu možete proći i s manje od 6 l/100 km, no uz jako nježnu nogu na gasu.
Koordinacija plug-in hibridnog pogona vrlo je dobra i primjećujete malo ili ništa od toga kako motor s unutarnjim izgaranjem, električni motor i nježni automatski mjenjač međusobno surađuju. Sve dok ne stisnete gas do daske kada motor počne intenzivno brujati, a mjenjač pokazuje svoje slabosti u brzini izmjena i trzajima. Dakle ni pogon nije neki sportski užitak, ali je zato komforno remek djelo.
Zaključak
Ako volite udobnost, niste sportski orijentirani vozač, i umjesto toga cijenite francuski luksuzni ambijent, DS 7 je odličan izbor koji će vas izdvojiti iz automobilske gomile. Oni koji imaju priliku puniti kod kuće također bi mogli izvući najbolje iz plug-in hibrida. No za one koji prevaljuju više kilometara svakako preporučujemo dizel unatoč tome što je osjetno slabiji.
Plus:
Dobar pogon
Udobnost vožnje
Kvaliteta materijala i izrade
Minus:
Sportske vozne osobine
Veća potrošnja na autocesti
Instrumenti bi mogli biti bolji
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1775 kg
dimenzije: 460 x 190 x 163 cm
obujam motora: 1598 ccm
snaga sustava: 165 kW/225 KS
0-100 km/h: 8,9 s
najveća brzina: 225 km/h
potrošnja: 1,2 l/100 km
cijena: 65.045 € (testni model), 58.644 € (bez dodatne opreme), 43.229 (osnovni DS7)
Važnija oprema testirani DS 7 E-Tense 225 Rivoli
Aluminijski naplatci 19", automatska dvozonska klima, LED svjetla, digitalni instrumenti 12,3", dodirni zaslon 12,3", navigacija, grijana i hlađena prednja sjedala presvučena kožom, električno namještanje prednjih sjedala, sustav kamera za parkiranje s prikazom od 360 stupnjeva, prednji i stražnji parkirni senzori, ambijentalno osvjetljenje, električno pokretana vrata prtljažnika, adaptivni tempomat...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.