Ono što je kod Elroqa posebno zanimljivo je cijena. Novi model u Hrvatskoj košta od 33.900 eura što ga trenutačno čini uvjerljivo najjeftinijim kompaktnim SUV-om na našem tržištu
Iako Škoda ne odaje dojam proizvođača koji svim snagama želi "postati električni", Česima na tržištu električnih automobila ide neočekivano dobro. Iako velik i nimalo jeftin automobil, Škoda Enyaq se u mnogim europskim državama u drugoj polovici ove godine uspjela etablirati kao najprodavaniji električni automobil, a sve je uspjela okruniti preuzimanjem "titule" najprodavanijeg električnog auta u Europi za mjesec listopad, prestigavši čak i Teslin Model Y.
Sada Enyaq više nije usamljen u ponudi Škodinih električnih automobila, jer stigao je manji i osjetno jeftiniji Elroq. Ovaj model smo prije dva mjeseca, među prvima na svijetu, vidjeli uživo i sjeli u njega na prezentaciji u Pragu, a sada smo dobili priliku biti među prvim novinarima koji su taj automobil vozili. Novu električnu Škodu isprobali smo na međunarodnoj prezentaciji u Španjolskoj.
Škoda Elroq stiže četiri godine nakon Enyaqa. Zašto su u češkoj toliko čekali nije jasno, no rezultat je izuzetno zanimljiv. Elroq nije samo još model na osnovi sveprisutne i poznate VW-ove MEB platforme, već donosi mnogo svježine u ponudu Škode. Naime, ovo je prva Škoda koja donosi novi "dizajnerski jezik", dosta modificiran u odnosu na ono što smo do sada dobivali iz pogona češkog proizvođača.
Svježio dizajn se temelji na novom pristupu marke "Modern Solid" i raskida sa Škodinim stilom koji je dominirao posljednjih godina, posebno na prednjem dijelu automobila. Elroq nema tradicionalne maske, a svjetla su poput proreza te se sastoje se od isprekidane linije na vrhu te glavnih svjetala koja su odvojena od njih i smještena niže. U oči također upada činjenica da je Škoda s Elroqom prekinula tradiciju koja je trajala desetljećima. Naime, Elroq nema Škodin logo, već je on zamijenjen velikim natpisima Škoda na prednjoj "haubi" i vratima prtljažnika. Također, natpis "Škoda" umjesto pravog slova "Š" sada ima njegovu stilizirani verziju.
Škodin novi dizajn djeluje robusnije i nekako "više tehnološki", no glavna iza oblika i linija ove Škode bila je aerodinamika. Iako to ne bismo na prvi pogled rekli, Elroq je među najaerodinamičnijim autima ove marke, s vrlo dobrim koeficijentom od 0,26.
Svojim dimenzijama Elroq se jasno pozicionira među kompaktne SUV-ove, kao svojevrsni električni pandan klasičnom modelu Karoq. S 4,49 m dužine, Škoda Elroq je 16 cm kraća od Enyaqa. Automobil je širok 188 cm, visok 163, a međuosovinski razmak iznosi 277 cm.
U odnosu na Enyaq, prevjesi su dosta kraći što doprinosi kompaktnoj pojavi, dok u unutrašnjosti auto zadržava vrlo mnogo prostora. U prtljažnik stane 470 do 1580 litara, a njemu nalazimo i jedan novi "Simply Clever" detalj, mrežu u vratima prtljažnika za pohranjivanje kabela za punjenje. Tu je i Škodin tradicionalni strugač za led koji je ovdje integriran u bočnu stranu vrata prtljažnika i istodobno služi i kao mjerač profila gume. Posvuda po autu ima mnogo drugih Simply Clever rješenja, a vrlo pametno je iskorištena i ponuda prostora u kabini. Prostora na stražnjim sjedalima ima zaista neočekivano mnogo te je Elroq, u dobroj tradiciji svih Škoda, među najprostranijim automobilima u svojoj klasi.
U unutrašnjosti u oči upada novi upravljač koji, također, umjesto logotipa ima Škodin logo. Veliki 13-inčni zaslon osjetljiv na dodir i mali zaslon s instrumentima dolaze kao standard. Head-up zaslon s funkcijom proširene stvarnosti dostupan je kao opcija. Dizajn unutrašnjosti je vrlo ugodan, a kvaliteta materijala i izrade se doima vrlo dobrom, unatoč činjenici da je Škoda u ovom autu koristila vrlo mnogo recikliranih materijala.
Škoda Elroq se nije priklonila trendu koji je iz VW ID modela prešao i na novi Tiguan, Passat, Superb i Kodiaq. Naime, načini vožnje P, N, R i D aktiviraju se malim klizačem na središnjoj konzoli, kao kod Enyaqa, a ne ručicom iz volana kao kod tih modela, što je rješenje koje će se više svidjeti tradicionalistima. Zbog toga Elroq ima i dvije ručice iza volana za "žmigavce", duga svjetla, brisače i druge funkcije, a ne jednu kao ranije spomenuti modeli. Tu je i traka s pravim fizičkim tipkama za sustave pomoći, načine vožnje, kontrolu klime i više. U Infotainment poznat iz novog Superba i Kodiaqa je također uključena i Virtualna asistentica Laura koju podržava umjetna inteligencija ChatGPT-a i koja je sposobna odgovoriti na brojna pitanja, koja ne moraju biti strogo vezana uz auto. Primjerice, dok smo se vozili Mallorcom, Laura nam je odgovarala na naša pitanja o tom Španjolskom otoku.
U ponudi su četiri inačice Elroqa, a svi motori i baterije su već dobro poznate iz Enyaqa i VW-ovih ID modela. Iz njih je preuzet i koncept pogona na stražnje kotače putem stražnje smještenog motora, a tu je i jedna verzija s dva motora i pogonom na sve kotače. Osnovni model Elroq 50 ima 170 KS i bateriju kapaciteta 52 kWh. Iznad njega je smještena varijanta 60 s 204 KS uz bateriju od 59 kWh, a vrh ponude su varijante 85. U izvedbi sa stražnjim pogonom top model ima 286 KS i bateriju od 77 kWh, a verzija 85X s dva motora i pogonom na sve kotače ima 299 KS uz isti kapacitet baterije. Na prvim testnim vožnjama isprobali smo verzije 50 i 85.
Elroq 50 do 100 km/h ubrzava za 9 sekundi i ima doseg od 370 km, a Elroq 60 sprint obavlja za 8,5 sekundi i ima doseg od 400 km. Obje varijante imaju maksimalnu brzinu ograničenu na 160 km/h. Verzije 85 do 100 km/h ubrzavaju za 6,6 sekundi i postižu maksimalnih 180 km/h. Doseg za verziju sa stražnjim pogonom je 581 km, dok 85x s dva motora može ostvariti 562 km po WLTP-u.
A kakav je doseg u praksi isprobali smo na testnim vožnjama prilikom kojih smo pretežno vozili autocestom i strmim planinskim cestama. Iako ova ruta nije bila ni približno idealna za jedan električni auto, u model 85 ostvarili smo prosjek potrošnje energije koji bi nam omogućio oko 450 kilometara realnog dosega. U gradu i na otvorenim cestama koje nisu brdske Elroq je u stanju prosječnim stilom vožnje prelaziti i osjetno više od 500 kilometara. Verzija 50 s najmanjom baterijom na našoj je testnoj ruti još uvijek omogućavala realne dosege od oko 300 kilometara.
Modeli 80 se mogu puniti maksimalnom snagom od 175 kW, model 50 snagom od 145 kW, a model 60 165 kW. Maksimalna snaga punjenja na AC punjaču za sve verzije je 11 kW. Baterije i upravljanje toplinom preuzeti su od Enyaqa. Baterija se automatski predkondicionira ako unesete brzi punjač kao odredište navigacije, a predkondicioniranje možete pokrenuti i ručno.
Što se tiče voznih svojstava Elroq nas je oduševio, posebno verzija koja je bila opremljena DCC aktivnim ovjesom, koji se prilagođava cesti i stilu vožnje. Ovaj ovjes serijski dolazi u Elroqu 85x i može se naručiti kao dio Driver paketa za Elroq 85 i 85 Sportline i svakako bi ga preporučili jer cijena nije prevelika, oko 1000 eura u paketu. S DCC ovjesom Elroq je u stanju "mijenjati karakter" od vrlo mekanog i udobnog automobila do sportski "zategnutog" auta koji se vrlo malo naginje u zavojima i omogućava mnogo zabave na zavojitim cestama. S "običnim" ovjesom Elroq je prilično dobro izbalansiran između udobnosti i dinamičkih voznih svojstava iako je veći naglasak ovdje stavljen na udobnost.
Ono što je kod Elroqa posebno zanimljivo je cijena. Novi model u Hrvatskoj košta od 33.900 eura što ga trenutačno čini uvjerljivo najjeftinijim kompaktnim SUV-om na našem tržištu i jednim od najjeftinijih električnih automobila koja možete kupiti u Hrvatskoj uopće. Ta cijena se odnosi na model 50 koji ima bateriju od 52 kWh i 170 KS. Zanimljivo, klasični paketi opreme se kod Elroqa ne nude. Umjesto toga kupci mogu birati između četiri paketa interijera koji se međusobno jako razlikuju po bojama, materijalima, ukrasima i drugim detaljima. Ti paketi su: Studio (za koji nije potrebno nadoplatiti), Loft, Lodge i Suite. Vanjski izgled se može personalizirati dodatnim paketima i naplatcima. Standardna oprema je prilično bogata. Model 85 s baterijom od 77 kWh i motorom od 286 KS košta od 44.900 eura. Za modele 60 i 85x, te Sportline izvedbe malo drugačijeg vanjskog dizajna, još nisu objavljene cijene u Hrvatskoj.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.