Početna Auto 15386 pregleda

Vozili smo Škodu Elroq: Veliki iskorak u pogledu cijene i izgleda

FOTO: Škoda

Ono što je kod Elroqa posebno zanimljivo je cijena. Novi model u Hrvatskoj košta od 33.900 eura što ga trenutačno čini uvjerljivo najjeftinijim kompaktnim SUV-om na našem tržištu

Iako Škoda ne odaje dojam proizvođača koji svim snagama želi "postati električni", Česima na tržištu električnih automobila ide neočekivano dobro. Iako velik i nimalo jeftin automobil, Škoda Enyaq se u mnogim europskim državama u drugoj polovici ove godine uspjela etablirati kao najprodavaniji električni automobil, a sve je uspjela okruniti preuzimanjem "titule" najprodavanijeg električnog auta u Europi za mjesec listopad, prestigavši čak i Teslin Model Y. 

Author: Škoda foto: Škoda

Sada Enyaq više nije usamljen u ponudi Škodinih električnih automobila, jer stigao je manji i osjetno jeftiniji Elroq. Ovaj model smo prije dva mjeseca, među prvima na svijetu, vidjeli uživo i sjeli u njega na prezentaciji u Pragu, a sada smo dobili priliku biti među prvim novinarima koji su taj automobil vozili. Novu električnu Škodu isprobali smo na međunarodnoj prezentaciji u Španjolskoj. 

Škoda Elroq stiže četiri godine nakon Enyaqa. Zašto su u češkoj toliko čekali nije jasno, no rezultat je izuzetno zanimljiv. Elroq nije samo još model na osnovi sveprisutne i poznate VW-ove MEB platforme, već donosi mnogo svježine u ponudu Škode. Naime, ovo je prva Škoda koja donosi novi "dizajnerski jezik", dosta modificiran u odnosu na ono što smo do sada dobivali iz pogona češkog proizvođača. 

Author: Škoda foto: Škoda
Svježio dizajn se temelji na novom pristupu marke "Modern Solid" i raskida sa Škodinim stilom koji je dominirao posljednjih godina, posebno na prednjem dijelu automobila. Elroq nema tradicionalne maske, a svjetla su poput proreza te se sastoje se od isprekidane linije na vrhu te glavnih svjetala koja su odvojena od njih i smještena niže. U oči također upada činjenica da je Škoda s Elroqom prekinula tradiciju koja je trajala desetljećima. Naime, Elroq nema Škodin logo, već je on zamijenjen velikim natpisima Škoda na prednjoj "haubi" i vratima prtljažnika. Također, natpis "Škoda" umjesto pravog slova "Š" sada ima njegovu stilizirani verziju. 

Author: Škoda foto: Škoda

Škodin novi dizajn djeluje robusnije i nekako "više tehnološki", no glavna iza oblika i linija ove Škode bila je aerodinamika. Iako to ne bismo na prvi pogled rekli, Elroq je među najaerodinamičnijim autima ove marke, s vrlo dobrim koeficijentom od 0,26. 

Author: Škoda foto: Škoda

Svojim dimenzijama Elroq se jasno pozicionira među kompaktne SUV-ove, kao svojevrsni električni pandan klasičnom modelu Karoq. S 4,49 m dužine, Škoda Elroq je 16 cm kraća od Enyaqa. Automobil je širok 188 cm, visok 163, a međuosovinski razmak iznosi 277 cm. 

Author: Škoda foto: Škoda

U odnosu na Enyaq, prevjesi su dosta kraći što doprinosi kompaktnoj pojavi, dok u unutrašnjosti auto zadržava vrlo mnogo prostora. U prtljažnik stane 470 do 1580 litara, a  njemu nalazimo i jedan novi "Simply Clever" detalj, mrežu u vratima prtljažnika za pohranjivanje kabela za punjenje. Tu je i Škodin tradicionalni strugač za led koji je ovdje integriran u bočnu stranu vrata prtljažnika i istodobno služi i kao mjerač profila gume. Posvuda po autu ima mnogo drugih Simply Clever rješenja, a vrlo pametno je iskorištena i ponuda prostora u kabini. Prostora na stražnjim sjedalima ima zaista neočekivano mnogo te je Elroq, u dobroj tradiciji svih Škoda, među najprostranijim automobilima u svojoj klasi. 

Author: Škoda foto: Škoda

U unutrašnjosti u oči upada novi upravljač koji, također, umjesto logotipa ima Škodin logo. Veliki 13-inčni zaslon osjetljiv na dodir i mali zaslon s instrumentima dolaze kao standard. Head-up zaslon s funkcijom proširene stvarnosti dostupan je kao opcija. Dizajn unutrašnjosti je vrlo ugodan, a kvaliteta materijala i izrade se doima vrlo dobrom, unatoč činjenici da je Škoda u ovom autu koristila vrlo mnogo recikliranih materijala. 

Author: Škoda foto: Škoda

Škoda Elroq se nije priklonila trendu koji je iz VW ID modela prešao i na novi Tiguan, Passat, Superb i Kodiaq. Naime, načini vožnje P, N, R i D aktiviraju se malim klizačem na središnjoj konzoli, kao kod Enyaqa, a ne ručicom iz volana kao kod tih modela, što je rješenje koje će se više svidjeti tradicionalistima. Zbog toga Elroq ima i dvije ručice iza volana za "žmigavce", duga svjetla, brisače i druge funkcije, a ne jednu kao ranije spomenuti modeli. Tu je i traka s pravim fizičkim tipkama za sustave pomoći, načine vožnje, kontrolu klime i više. U Infotainment poznat iz novog Superba i Kodiaqa je također uključena i  Virtualna asistentica Laura koju podržava umjetna inteligencija ChatGPT-a i koja je sposobna odgovoriti na brojna pitanja, koja ne moraju biti strogo vezana uz auto. Primjerice, dok smo se vozili Mallorcom, Laura nam je odgovarala na naša pitanja o tom Španjolskom otoku. 

Author: Škoda foto: Škoda

U ponudi su četiri inačice Elroqa, a svi motori i baterije su već dobro poznate iz Enyaqa i VW-ovih ID modela. Iz njih je preuzet i koncept pogona na stražnje kotače putem stražnje smještenog motora, a tu je i jedna verzija s dva motora i pogonom na sve kotače. Osnovni model Elroq 50 ima 170 KS i bateriju kapaciteta 52 kWh. Iznad njega je smještena varijanta 60 s 204 KS uz bateriju od 59 kWh, a vrh ponude su varijante 85. U izvedbi sa stražnjim pogonom top model ima 286 KS i bateriju od 77 kWh, a verzija 85X s dva motora i pogonom na sve kotače ima 299 KS uz isti kapacitet baterije. Na prvim testnim vožnjama isprobali smo verzije 50 i 85. 

Author: Škoda foto: Škoda
Elroq 50 do 100 km/h ubrzava za 9 sekundi i ima doseg od 370 km, a Elroq 60 sprint obavlja za 8,5 sekundi i ima doseg od 400 km. Obje varijante imaju maksimalnu brzinu ograničenu na 160 km/h. Verzije 85 do 100 km/h ubrzavaju za 6,6 sekundi i postižu maksimalnih 180 km/h. Doseg za verziju sa stražnjim pogonom je 581 km, dok 85x s dva motora može ostvariti 562 km po WLTP-u.

Author: Škoda foto: Škoda

A kakav je doseg u praksi isprobali smo na testnim vožnjama prilikom kojih smo pretežno vozili autocestom i strmim planinskim cestama. Iako ova ruta nije bila ni približno idealna za jedan električni auto, u model 85 ostvarili smo prosjek potrošnje energije koji bi nam omogućio oko 450 kilometara realnog dosega. U gradu i na otvorenim cestama koje nisu brdske Elroq je u stanju prosječnim stilom vožnje prelaziti i osjetno više od 500 kilometara. Verzija 50 s najmanjom baterijom na našoj je testnoj ruti još uvijek omogućavala realne dosege od oko 300 kilometara.  

Author: Škoda foto: Škoda

Modeli 80 se mogu puniti maksimalnom snagom od 175 kW, model 50 snagom od 145 kW, a model 60 165 kW. Maksimalna snaga punjenja na AC punjaču za sve verzije je 11 kW. Baterije i upravljanje toplinom preuzeti su od Enyaqa. Baterija se automatski predkondicionira ako unesete brzi punjač kao odredište navigacije, a predkondicioniranje možete pokrenuti i ručno.

Author: Škoda foto: Škoda

Što se tiče voznih svojstava Elroq nas je oduševio, posebno verzija koja je bila opremljena DCC aktivnim ovjesom, koji se prilagođava cesti i stilu vožnje. Ovaj ovjes serijski dolazi u Elroqu 85x i može se naručiti kao dio Driver paketa za Elroq 85 i 85 Sportline i svakako bi ga preporučili jer cijena nije prevelika, oko 1000 eura u paketu. S DCC ovjesom Elroq je u stanju "mijenjati karakter" od vrlo mekanog i udobnog automobila do sportski "zategnutog" auta koji se vrlo malo naginje u zavojima i omogućava mnogo zabave na zavojitim cestama. S "običnim" ovjesom Elroq je prilično dobro izbalansiran između udobnosti i dinamičkih voznih svojstava iako je veći naglasak ovdje stavljen na udobnost.

Author: Škoda foto: Škoda

Ono što je kod Elroqa posebno zanimljivo je cijena. Novi model u Hrvatskoj košta od 33.900 eura što ga trenutačno čini uvjerljivo najjeftinijim kompaktnim SUV-om na našem tržištu i jednim od najjeftinijih električnih automobila koja možete kupiti u Hrvatskoj uopće. Ta cijena se odnosi na model 50 koji ima bateriju od 52 kWh i 170 KS. Zanimljivo, klasični paketi opreme se kod Elroqa ne nude. Umjesto toga kupci mogu birati između četiri paketa interijera koji se međusobno jako razlikuju po bojama, materijalima, ukrasima i drugim detaljima. Ti paketi su: Studio (za koji nije potrebno nadoplatiti), Loft, Lodge i Suite. Vanjski izgled se može personalizirati dodatnim paketima i naplatcima. Standardna oprema je prilično bogata. Model 85 s baterijom od 77 kWh i motorom od 286 KS košta od 44.900 eura. Za modele 60 i 85x, te Sportline izvedbe malo drugačijeg vanjskog dizajna, još nisu objavljene cijene u Hrvatskoj. 
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.