Prvi u Hrvatskoj, sjeli smo za volan najmanjeg Mitsubishija pokretanog većim 1.2 motorom. Mališan plijeni komforom i performansama, a unatoč skromnim dimenzijama nudi prostranost svojstvenu većim suparnicima.  Japanski automobilistički div je prošle godine na tržište lansirao svoju viziju idealnog gradskog vozila na četiri kotača. Čim smo sjeli u novi Space Star, iznenadili smo se koliko u njemu ima mjesta. Na stražnjoj klupi mogu se smjestiti i tri osobe, dok sprijeda mjesta ima i za noge dvometraša
Nasljednik Colta Naslijedio je naziv vrlo uspješnog, ali većeg modela s kraja 90-tih godina i uspješno igra između dvije klase. Veći od Up!-a, C1 i Ayga, a znatno manji od Pola ili Clija, odlično se uklapa u pojam gradskog prometala. Dužinom od 371 cm, Space Star ostaje praktičan na gradskim ulicama, a nudi prostor osjetno veći nego što se očekuje od automobila najmanje klase. Kako su to postigli? Pokreće ga trocilindarski 1,2-li-treni atmosferski motor koji je zbog svojih malenih dimenzija pomaknut više prema naprijed, čime se dobilo mjesta za noge u kabini. U Space Staru se sjedikao u većem autu, zbog više nego efikasno iskorištenog prostora.
Pomalo razočarava poznata japanska (čitaj Mitsubishijeva) nemaštovitost unutarnjeg dizajna s obiljem tvrde plastike i već viđenih detalja. S druge strane, pohvaliti treba ergonomiju, preglednost i odličnu opremljenost. Od Opreme spomenut ćemo aluminijske naplatke od 15 inča, prednje maglenke s integriranim dnevnim svjetlima, automatski klima uređaj, senzor za svjetla i kišu, puni električni paket, Bluetooth, 6 zračnih jastuka, ESP, putno računalo, radio CD sa 4 zvučnika, Start/ Stop sustav… Sve to je rijetko viđeno u automobilu ove klase.
U doplati je moguće naručiti i CVT bezstupanjski prijenos, dok je naše testno vozilo bilo opremljeno petbrzinskim ručnim mjenjačem. Što se motora tiče, on je pravo malo čudo. Iz atmosferskog trocilindričnog benzinca obujma 1,2-litre, Japanci su izvukli 80 KS uz emisiju od 96 CO2. Ipak, nije to ono što ovaj mali automobil s maksimalnom brzinom od 180km/h i ubrzanjem do stotke za 11,7 sekundi čini najbržim u klasi. Tome najviše doprinosi nevjerojatno mala masa od 845 kg i odlična aerodinamička svojstva s koeficijentom od tek 0,27 cW. Naravno, to se povoljno odrazilo i na potrošnju goriva, tako da mali japanski zmaj na sto prijeđenih kilometara prosječno potroši manje od 5, a koliko god smo ga gazili na testu, nismo uspjeli prosjek podići na više od 6 litara. Iako Mazda 2 i Micra imaju volumen prtljažnika veći od 235 litre koliko stane u Space Star, njegov je bunker najviši sa čak 605 mm od podnice do tovarne točke, odnosno gornjeg ruba stražnjih sjedala. Iako mekano podešen, ovjes ne ljulja ni kod naglih promjena pravca i odlično guta grabe, što je izravna posljedica ultra male mase vozila. Malo posustajanje kod udobnosti primijetili smo samo kod uzastopnih kratkih neravnina, što u velikoj mjeri pripisujemo zimskim gumama. Mala masa – dobre kočnice – dobro ležanje, omiljena jednadžba Gordona Murraya, našla je svoju punu primjenu i kod Space Stara. Također oduševljava i radijus okretanja koji iznosi samo 4,6 metara i osobito je koristan kod gradske vožnje i parkiranja. Što se sigurnosti tiče, na Euro NCAP testu ovaj mali automobil osvojio je vrlo dobre četiri zvjezdice. Nešto manje zvjezdica testna verzija će dobiti iz džepa hrvatskih kupaca koji za njega trebaju izdvojiti 80.900 kn, no za utjehu, raspoloživa je Inform 1.0 izvedba za prihvatljivih 73.900 kn. Za metalik ili perla boju kod obje izvedbe potrebno je doplatiti 3.000 kn.Automatska klima kao i radio s Bluetoothom standardna su oprema.  Mala Masa = dobre kočnice + dobro ležanje, omiljena jednadžba Gordona Murraya tvorca Mclarena F1, našla je svoju punu primjenu i kod Mitsubishijevog Space Stara.
Vozačko okruženje je jednostavno, pregledno te nadasve prostrano čak i za osobe višeg rasta, a straga, bez obzira što se radi o malom automobilu, ima dovoljno mjesta za dvoje.
Dobro: vozna svojstva, kočnice, performanse, cijena
Loše: neudobnost na uzastopnim neravninama
Tehnički podaci
Mitsubishi Space Star 1.2 Invite Plus
Cijena osnovni model 80.900 kuna
Motor 4 cilindra, benzinski
Obujam 1193 cm³
Snaga 59kW /80 KS
Moment 106 Nm pri 4000 o/min
Mjenjač pet brzina, ručni
Maks. brzina 180 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 11,7 sek
Potrošnja 5,0/5,9/4,3 l/100 km
Test 5,5 l/100 km
Emisija CO2 100 g/km
Prtljažnik 235 litara
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.