Početna 2243 pregleda

TOP 10 menadžera: Tko su ljudi u čijim je rukama sva moć autoindustrije

TOP menadžeri
Vidi galeriju 1/11
TOP 10 menadžera: Tko su ljudi u čijim je rukama sva moć autoindustrije TOP 10 menadžera: Tko su ljudi u čijim je rukama sva moć autoindustrije TOP 10 menadžera: Tko su ljudi u čijim je rukama sva moć autoindustrije TOP 10 menadžera: Tko su ljudi u čijim je rukama sva moć autoindustrije TOP 10 menadžera: Tko su ljudi u čijim je rukama sva moć autoindustrije TOP 10 menadžera: Tko su ljudi u čijim je rukama sva moć autoindustrije TOP 10 menadžera: Tko su ljudi u čijim je rukama sva moć autoindustrije TOP 10 menadžera: Tko su ljudi u čijim je rukama sva moć autoindustrije TOP 10 menadžera: Tko su ljudi u čijim je rukama sva moć autoindustrije TOP 10 menadžera: Tko su ljudi u čijim je rukama sva moć autoindustrije TOP 10 menadžera: Tko su ljudi u čijim je rukama sva moć autoindustrije

Deset najvećih menadžera iz autoindustrije predvodi dama, Marry Barra koja čeličnom rukom, bistrom glavom i britkim jezikom upravlja General Motorsom

Automobilsku industriju nazivamo industrijom svih industrija, kako zbog kompleksnosti proizvoda, tako i zbog njenoga utjecaja na gospodarstvo. Nakon zamalo stoljeća i pol industrijske proizvodnje danas je u svijetu ostalo samo tridesetak megakorporacija. Njihova je snaga nezamisliva iz perspektive malih država poput Hrvatske.

Primjerice, burzovna vrijednost Daimlera jednaka je BDP-u cijele Hrvatske, Volkswagenova je jednaka slovenskom, Ferrarijeva crnogorskom, estonski BDP Teslinoj vrijednosti, a Toyotina finskome BDP-u.

Tko upravlja ovim divovima? Tko su ljudi u čijim rukama je koncentrirana ta moć? Izdvojili smo deset najboljih menadžera autoindustrije. Dolaze sa svih strana svijeta, iz potpuno različitih okruženja, pa ipak zajednički su im ogromna ambicija, samodisciplina i talent upravljanja ljudima.

MARRY BARRA, SAD - GENERAL MOTORS

Mary Barra (53) prva je žena na čelu nekoga velikog proizvođača automobila. Nakon što je lani zbog neispravna sustava paljenja automobila optužena za smrt 74 osobe i po opozivu 30 milijuna automobila predstavila je svoju viziju budućnosti Cadilaca. Barra se uspješno suprotstavila problemima i postigla najbolji financijski kvartal još od bankrota GM-a 2009. Nakon povlačenja Chevroleta iz Europe od Cadillaca želi napraviti globalni luksuzni brend, nastaviti širenje u Kini i učiniti ga svjetskim tehnološkim predvodnikom. Njezina godišnja zarada premašuje 111 milijuna kuna.

Marry Barra | Author: Arhiva foto: Arhiva

AKYO TOYODA, JAPAN - TOYOTA

Akio Toyoda (59), praunuk „kralja japanskih izumitelja“ i osnivača Toyote Saikichija Toyode, od 2009. je predsjednik i CEO Toyote, najvećega proizvođača automobila u svijetu. Pasionirani ljubitelj automobilskih utrka izdržljivosti triput je sudjelovao kao vozač na 24h Nürburgringa. Prema Forbesu Akio Toyoda je 28. najmoćniji čovjek u svijetu. U maniri japanske skromnosti, godišnji njegov je godišnji prihod „samo“ 20 milijuna kuna.

Akyo Toyoda | Author: Toyota foto: Toyota

CARLOS GHOSN, LIBANON - RENAULT NISSAN

Carlos Ghosn (61) je libanonsko-brazilski menadžer na čelu Grupe Renault-Nissan i prvi među 450.000 zaposlenika. Njegova je mjesečna plaća četiri milijuna kuna i jedini je svjetski poslovnjak koji vodi dvije tvrtke s Fortuneova popisa 500 najvećih. Rođen u Brazilu, školovan u Francuskoj, nakon Michelina od 1996. radi za Renault. Mitski status postiže kada 1999. sjeda na čelo propaloga Nissana i u tri godine od njega stvara profitabilnu tvrtku. Japanci kojima je urođena odbojnost prema strancima zbog toga toliko cijene Ghosna da su od njega napravili strip junaka. A 2005. preuzima i čelo Renaulta pa je do danas izgradio francusko-japansko carstvo vrijedno bilijun kuna.

Carlos Ghosn | Author: Arhiva foto: Arhiva

FERDINAND PIECH, NJEMAČKA - VOLKSWAGEN

Ferdinand Piëch (78) najveći je menadžer autoindustrije u povijesti i živa legenda, radio je do travnja 2015. Austrijanac rođen u jednoj od najslavnijih obitelji autoindustrije unuk je Ferdinanda Porschea, jednog od najvećih inženjera svih vremena, iz “pravoga automobilskog plemstva“. Zaposlenici su ga sa strahopoštovanjem zvali „patrijarh“. Hladan i okrutan, cijenjen je kao stručnjak koji zna sve o svakom automobilu. U dječačkoj dobi gledao je djeda, strica i bratića kako nakon poraza u drugome svjetskom ratu iz pepela uzdižu tvrtku Porsche. A 90-ih je zasjeo na čelo Volkswagena koji je bio pred propašću. Dvadesetak godina kasnije VW je postao najveći proizvođač automobila u svijetu. Piëch se ženio četiri puta i otac je dvanaestero djece. Više nego uspješno bori se s disleksijom. Obitelj Porsche-Piëch najbogatija je u Austriji, a stotinjak članova posjeduje više od 342 milijarde kuna.

Ferdinand Piech  | Author: Arhiva foto: Arhiva

SERGIO MARCHIONNE, ITALIJA - FIAT CHRYSLER

Sergio Marchionne (63) kralj je preokreta. Poput talijanskoga nogometa, gdje uvijek možete očekivati neoćekivani obrat, Marchionne je uspješno izveo čak dva salta mortalea. U karijeri je zaradio 500 milijuna kuna. Talijan, sin Istrijanke, odrastao u Kanadi, diplomirani filozof i odvjetnik, doveden je u Grupu FIAT 2003. ne bi li spasio tvrtku od propasti. Za početak je umirovio 2000 menadžera, a potom na blef izbacio GM iz Grupe FIAT. Toliko je uplašio tada najvećega proizvođača automobila u svijetu da su Amerikanci platili i odštetu. Sveopćom štednjom u nekoliko godina postigao je pozitivno poslovanje. Globalnu recesiju iskoristio je kako bi kupio Chrysler i tako preko noći stvorio globalnu multinacionalnu korporaciju FCA. Najnoviji je trik prodaja dionica Ferrarija kako bi nabrzinu podigao vrijednost tvrtke i skupio kapital za podizanje proizvodnje za 50% u slijedeće tri godine.

Sergio Marchionne | Author: Arhiva foto: Arhiva

CUNG MONG-KOO, KOREJA - HYUNDAI-KIA

Chung Mong-koo (77) vlasnik je i predsjednik Grupe Hyundai „težak“ 27 milijarda kuna. Zaslužan je stvaranje korejskoga diva koji danas ugrožava sve europske, američke i japanske proizvođače automobila za masovno tržište. Preuzima 1996. grupaciju Hyundai od oca koji ju je osnovao. Sprva se posvećuje postizanju vrhunske kvalitete proizvoda, a potom i vrhunskome dizajnu. Chung Mong-koo majstor je prevare. Osuđen je 2007. pravomoćnona na tri godine zatvora zbog podmićivanja korejskih dužnosnika s 742 milijuna kuna. Zatvorska kazna promijenjena je u društveno korisni rad i kaznu od sedam milijarda kuna.

Chung Mong-koo | Author: Arhiva foto: Arhiva

CARLOS TAVARES, PORTUGAL - PEUGEOT-CITROEN

Carlos Tavares (57), Portugalac na čelu Grupe PSA Peugeot-Citroen, 2014. je preuzeo kormilo propale tvrtke kao treći direktor u pet godina. Do njegova dolaska Grupa je bila u gubitku sedam godina zaredom. Obitelj Peugeot je 2013.,nakon 150 godina, izgubila vlasništvo nad tvrtkom u korist kineske i francuske države, koje sada imaju udjele. Tavares je donedavno bio Ghosnova desna ruka u Renaultu. Ghosn ga je izbacio kada ga je lažno optužio da je prodavao tehnološke tajne konkurenciji. Iznimno sposoban, ambiciozan i željan osvete Tavares upravo restrukturira PSA ne bi li pokazao Ghosnu kako je pogriješio kada ga je izbacio.

Carlos Tavares | Author: Arhiva foto: Arhiva

DIETER ZETSCHE, NJEMAČKA - DAIMLER AG

Dieter Zetsche (62) od 2006. čelnik je Daimlera. Reorganizirao je 2007. grupaciju koja je bila na rubu propasti i vratio ju na pozitivnu putanju. Riješio se Chryslera i Mitsubishija i fokusirao na Mercedes što se pokazalo ispravnim. Godišnje zaradi oko 57 milijuna kuna.

Dieter Zetsche | Author: Arhiva foto: Arhiva

ELON MUSK, SAD - TESLA MOTORS

Elon Musk (44), suvlasnik je i od 2008. Teslin predvodnik. Zaslužan je za odličan Teslin imidž i što je ta minijaturna tvrtka danas najpoznatiji prozivođač električnih automobila u svijetu. Musk je uljez u autoindustriji kakvu smo dosad poznavali i predvodnik novoga vala proizvođača auta. Izrastao u svijetu računalnih programa simbolički najavljuje ulazak Googlea, Applea i ostalih proizvođača računalnih programa u svijet proizvodnje automobila, gdje tradicionalne tvrtke lako mogu nestati.

Elon Musk | Author: Arhiva foto: Arhiva

LI SHUFU, KINA - GEELY

Li Shufu (52) osnivač je, vlasnik i predsjednik Geelyja, najvećega privatnog proizvođača automobila u Kini. Kupuje 2010. švedski Volvo koji tako postaje prvi veliki automobilski brend u kineskim rukama. Automobilski svijet je u šoku, svjestan da svakoga može zadesiti sudbina Volva. A Li Shufu tom je akvizicijom najavio ulazak Kineza na globalnu scenu proizvođača automobila. „Težak“ je 16 milijarda kuna.

Li Shufu | Author: Arhiva foto: Arhiva

Komentari 0

  • VitoBH

    Sve je točno osim za Renault. To je državna firma i njezina vrijednost je poput socijalističkih firmi, dakle ne vrijede. Propast će poput brodogradilišta u ex YU. Vozači polako shvaćaju nekvalitetu dotičnih vozila. Sve otpada s njih. Ne znam tko

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.