Justina Wilsona ubila je krhotina bolida, Jules Bianchi glavom je udario u traktor, Henryja Surteesa usmrtio je otkinuti kotač, a Ayrtonu Senni zabio se u glavu dio ovjesa - sve smrti u formulama u zadnjih 20 godina uzrokovale su teške ozljede glave
Međunarodna automobilistička organizacija (FIA) izvijestila je da će sezona 2018./2019. biti prva s novom tehnologijom za zaštitu kokpita i većom sigurnosti za pilote. Prve ideje o zaštiti glave započele su još 2009. nakon što je nastradao Felipe Massa na utrci u Mađarskoj, naletjevši u punoj brzini kacigom na oprugu koja je ispala iz drugoga bolida. Pritisak za takav razvoj stigao je nakon tragične nesreće Francuza Julesa Bianchija na Velikoj nagradi Japana 2014.
Kobnoga dana u Suzuki Francuz je sedam krugova prije kraja utrke izletio u zavoju broj 7 gdje je nesreću nekoliko trenutaka prije toga doživio Sauberov Adrian Sutil i zabio se u kran. Odmah je operiran, a potom su uslijedili mjeseci bezuspješnog oporavka. Bianchi je prvi vozač, nakon Brazilca Ayrtona Senne (Imola 1994.), koji je preminuo od posljedica nesreće na utrci Formule 1.
Zatvoreni dijelovi kokpita izrađenoga od ugljičnih vlakana najsigurnija su zona, a zbog potrebe i želje za dodatnom sigurnosti glave u budućnosti bi se zauvijek mogao izmijeniti izgled bolida. FIA je testirala u potpunosti zatvoreni kokpit sličan onome na lovačkim zrakoplovima, no prozirna pokrivka od polikarbonata za sada se pokazala nedovoljno učinkovitom.
Prvi problem su krhotine koje nastaju njezinim pucanjem, a mogle bi ozlijediti čak i gledatelje. Drugi i možda najveći problem je dugotrajnije i teže izvlačenje vozača iz kokpita. Charlie Whiting, direktor utrka Formule 1, koji je ujedno i prvi čovjek F1 kada je sigurnost u pitanju, tvrdi da je samo pitanje vremena kada će predstaviti sustav zaštite glave.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.