Donosimo kratku povijest Opela Astre G, modela koji je promijenio mnogo toga za ovu marku
Opel je 1991. godine predstavio Astru F kao nasljednika Opel Kadetta i u velikom stilu označio početak novog poglavlja svoje priče o uspjehu u kompaktnoj klasi. Astra F postala je apsolutni bestseler i najprodavaniji Opelov model svih vremena. Njen nasljednik predstavljen je 1998. godine. Opel Astra G došla je s brojnim inovacijama: bila je prvi Opelov automobil s potpuno galvaniziranom karoserijom. Pored prozirnih H7 prednjih svjetala koja su davala 30 posto jaču svjetlost, aktivnu sigurnost u vožnji osigurala je novorazvijena DSA (Dynamic Safety Action) šasija. Osim toga, kupcima je na raspolaganju bila iznimno raznovrsna ponuda karoserija. Astra G također je dokazala svoj potencijal automobila vrhunskih performansi u narednim godinama kao moćna Astra OPC i Astra V8 Coupé, koja se natjecala na njemačkom prvenstvu touring automobila i 24-satnoj utrci na Nürburgringu.
Rüsselsheim kao Hollywood: od razvoja do tržišnog uspjeha Astre G
S obzirom na velika očekivanja koja je Opel Astra G morala ispuniti krajem 1990-ih, ne čudi da je razvojni put ovog automobila bio revolucionaran. Opel je pod svaku cijenu morao ponoviti uspjeh prethodnika. Zato je razvojni tim tijekom planiranja druge generacije Astre odlučio potražiti nadahnuće na potpuno drugom mjestu. Dizajnerima je pritom od velike pomoći bio film „Jurski park“ koji je u to vrijeme postao nevjerojatno uspješan u kinima širom svijeta. Astra G nije imala mnogo veze sa samim dinosaurima – međutim, razvojni se tim koristio programom za računalno potpomognuti dizajn pod nazivom ALIAS, koji je izvorno namijenjen stvaranju računalno animiranih filmova kao što je holivudski blockbuster „Jurski park“. Dizajneri su iskoristili ovaj inovativan softver za oblikovanje novog modela u virtualnom, trodimenzionalnom svijetu računala.
U proljeće 1998., Astra G je predstavljena kao hatchback s troja i petera vrata i kao karavan, a sve izvedbe imale su dizajn nalik coupéu. Ubrzo nakon toga uslijedili su limuzina s četiri vrata, coupé, gospodarsko vozilo Astravan i kabriolet kao zastupnici svih najvažnijih stilova karoserija. Potpuno nova, druga generacija Astre zablistala je atraktivnim dizajnom koji je uključivao tada karakterističnu trapezoidnu rešetku hladnjaka, dinamični klinasti prednji dio s vjetrobranskim staklom povučenim prema naprijed i produženom linijom krova, kao i visokom središnjom linijom zbog koje je i model s troja vrata izgledao kao coupé. To se također odrazilo na najbolji aerodinamički koeficijent otpora u klasi od 0,29.
Udobnost i sigurnost bili su na prvom mjestu tijekom razvoja, a Astra G odlikovala se dinamičnom šasijom i tehnologijom pogonskog sklopa, kao i gotovo udvostručenom torzijskom i krutošću na savijanje zahvaljujući uporabi čelika visoke čvrstoće. Zahvaljujući kombinaciji navedenih inovacija s pametnom primjenom lagane konstrukcije i snažnim, učinkovitim motorima ova su vozila pružala i dosta uživanja u vožnji.
Nova DSA šasija imala je značajnu ulogu. Osigurala je maksimalnu stabilnost u kritičnim situacijama tijekom vožnje kao što je kočenje na različitim cestovnim površinama. „Opelova DSA šasija omogućuje bolje prianjanje prednjih kotača za kontroliran način usmjeravanja, čime se dobiva učinak okretanja u suprotnu stranu i suzbija tendencija skretanja“, tvrdio je tada proizvođač automobila sa sjedištem u Rüsselsheimu. Sigurnosna šasija također je kombinirala udobnost s pokretljivim i sigurnim upravljanjem – čak i pod punim opterećenjem. Uvođenje kontrole stabilnosti ESP 1999. godine dodatno je povećalo sigurnost. Astra G također je u standardnoj opremi imala patentirani sustav otpuštanja papučice koji štiti vozača od ozbiljnih ozljeda stopala ili noge u slučaju sudara.
Astra je još 1998. također postavila standarde u svom segmentu vozila po pitanju prostranosti kabine. Međuosovinski razmak, desetak centimetara duži nego kod prethodnika, zaslužan je za prostranu unutrašnjost, posebice kada se radilo o prostoru za glavu i koljena straga. Obujam prtljažnika hatchback izvedbe povećan je na 370 litara. Astra G je napravila i veliki skok u kvaliteti, što je tada potvrdio i Frankfurter Rundschau. Glavni doprinos poboljšanju kvalitete dali su visokokvalitetni materijali u unutrašnjosti uz nisku razinu buke i vibracija. Prije svega, nova i po prvi put potpuno galvanizirana karoserija spriječila je koroziju, povećala je dugoročnu vrijednost vozila i ostavila dojam vrhunske kvalitete među kupcima.
Natjecateljske ambicije: Astra G kao OPC i V8 Coupé
Istovremeno je druga generacija Astre dokazala da može puno više od nesmetanog obavljanja svakodnevnih zadataka. Postala je i cijenjeni sportski automobil. U isto vrijeme kada je predstavljena Astra G osnovan je i Opelov centar za performanse (skraćeno: OPC) pod vodstvom Volkera Stryceka. Prvi model koji je nudio sportske performanse bila je Astra OPC iz 1998. godine s motorom snage 160 KS. Četiri godine kasnije, razvojni tim predstavio je dodatno dorađenu Astru OPC koja je mogla postići brzine do 240 km/h. Poboljšani model razvijao je 192 KS i i bio je dostupan u izvedbi s troja vrata i kao karavan.
Nakon toga Astra je postala i trkaći auto. 2000. godine Opel prvi put sudjeluje u njemačkom prvenstvu touring automobila (DTM) s posebno razvijenim modelom Astra V8 Coupé i odmah zauzima drugo mjesto. Uslijedilo je još natjecanja kao što je legendarna 24-satna utrka na Nürburgringu. Opel je 2001. godine na sajmu automobila u Ženevi predstavio koncept sportskog automobila Astra OPC X-treme snage 326 kW/444 KS, koji je obećavao vrhunsko ubrzanje od nula do 100 km/h za 3,9 sekundi uz mogućnost vožnje po normalnim prometnicama.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.