Stigao je kao nasljednik legendarne 'bube', a postao jedan od triju najprodavanijih automobila u povijesti
Nema nikoga tko nije čuo za njega, njemački kompaktni automobil u posljednje četrdeset tri godine postao je globalnom zvijezdom. Maleni Golf iz Wolfsburga trebao je samo biti zamjena za megauspješnu Volkswagen 'bubu', ali ju nije samo nadmašio, nego je postao najprodavanijim modelom u povijesti kompanije.
Golf prve generacije (Mk1)
Sve je počelo 1974. prvom generacijom, poalije popularno nazvanom "jedinicom". Originalni i prvotni Golf imao je prednji pogon i vodom hlađen motor, za razliku od svojega prethodnika, popularne 'bube'. Tog svibnja 1974. svijet automobila se zauvijek promijenio, a Golf Mk1 postao je simbolom za mali kompaktni automobil.
Pokretao ga je 1,1-litreni atmosferski benzinac koji je razvijao ravno 50 KS i 77 Nm okretnoga momenta. Uz četiri brzine mjenjača, Golf 'jedinice" mogao je povući čak 145 km/h, a do 'stotke? ubrzati u 17 sekundi. Dvije godine nakon prvoga predstavljanja, na tržište je stigla i dizelska verzija s 1,5-litrenim motorom. Ona je razvijala također 50 KS, ali većih 80 Nm momenta, no unatoč tome bila je sporija s ubrzanjem do 'stotke' u 19 sekundi i s maksimalnom brzinom 141 km/h.
Iste godine predstavljen je i prvi Golf GTI, koji je za tadašnje pojmove automobila bio prava 'zvijer'. Naime, prvi GTI ispod 'haube' je skrivao 1,6-litreni benzinski motor sa 110 KS i 137 Nm momenta. Prva Volkswagenova jurilica davne 1976. do 'stotke' je stizala u 10 sekundi, a maksimalno mogla pojuriti 183 km/h. Sveukupno je proizvedeno čak 6,8 milijuna primjeraka Golfa prve generacije, a sastavljao se čak i u Jugoslaviji (TAS Sarajevo) od 1976. do 1985. godine.
Golf druge generacije (Mk2)
Devet godina nakon premijere prve i megauspješne generacije, na tržište je stigla legendarna 'dvojka'. Iako su mu predviđali manji uspjeh od uspjeha njegova prethodnika, prodano je 6,3 milijuna primjeraka, a proizvodio se od 1983. do 1992. godine. Ovaj auto predstavljen je na salonu u Frankfurtu 1983. godine, a prvi primjerci na ceste su izašli već iduće godine.
Golf Mk2 bio je malo veći i prostraniji od prethodnika, a imao je i puno bolje performanse, zahvaljujući potpuno novim motorima. Prvu verziju pokretao je 1,0-litreni benzinac s 45 KS, no kasnije je Golf Mk2 dobio snažnije 1,3 i 1,6-litrene motore s 50 do 72 KS, a na kraju svog proizvodnog 'vijeka' i 1,8-litreni motor s 90 KS te G60, inačicu s turbopunjačem i 162 KS (postojala je i inačica 1.8 Limited s 210 KS, a proizveden je samo 71 primjerak).
Usto, predstavljena je i verzija GTI s atmosferskim 1,8 motorom i 112 KS ili 139 KS. Bilo je još mnogo inačica Golfa 'dvojke', no kao posljednju moramo izdvojiti GTD. Pokretao ju je 1,6-litreni turbodizelaš s ravno 80 KS i 155 Nm okretnoga momenta. Također, Golf druge generacije proizvodio se u Jugoslaviji, u Tvornici automobila Sarajevo, od 1985. do 1992. godine.
Golf treće generacije (Mk3)
Nakon prve i druge generacije, koje su promijenile svijet kompaktnih automobila sedamdesetih i osamdesetih godina prošloga stoljeća, na red je stigao novi model. Golf 'trojka' predstavljen je 1991. godine, njegova proizvodnja trajala je sve do 1999. godine. Također, ova generacija je prvi put donijela karavansku izvedbu Variant, koja je predstavljena 1994.
Nakon pauze u drugoj generaciji na scenu se vratio i Golf u verziji kabrio, a u najjače modele se počeo ugrađivati motor VR6 koji je u početku razvijao 175, a potom 190 KS. Osim toga, ovom je generacijom napravljen iskorak u sigurnosnome segmentu pa je zračni jastuk za vozača postao dio standardne opreme, a predstavljen je i poseban model GTI povodom 20 godišnjice pojave prvoga takvog modela
Golf četvrte generacije (Mk4)
U jesen 1997. stigla nam je i četvrta generacija sve popularnijega njemačkog modela, čime je ova tvrtka postavila nove standarde kvalitete u segmentu. Miran rad motora, pocinčana karoserija i manje vibracija samo su neke novine čiji je predstavnik bio ovaj automobil. Kao i svaki Golf dosad i ovaj je donio nešto novo, a riječ je o pogonu na sve kotače 4Motion i benzinskome motoru s direktnim ubrizgavanjem goriva FSI.
Mk4 je obilježio i 25 godina modela GTI pa je 2001. predstavljen poseban model s 1,8-litrenim motorom sa 180 KS, a te je godine sustav pomoći pri kočenju uveden kao serijska oprema. Usto, VW uvodi i benzinske 1,6-litrene motore FSI sa 110 'konja' i dizelski 1,9-litreni TDI sa 130 KS.
Valja spomenuti i prvi u nizu modela R s oznakom R32 s kojim je prvi put predstavljen automatski mjenjač s dvostrukom spojkom, poznatiji pod imenom DSG. Pokretao ga je 3,2-litreni atmosferski motor s 241 KS i 320 Nm, a za sprint do 'stotke' trebalo mu je samo 6,4 sekunde.
Golf pete generacije (Mk5)
Peta generacija predstavljena je 2003, a kod nas se počela prodavati početkom 2004. godine. Osim vizualnih promjena nova je bila i vozna platforma, čime je dobiven dodatni prostor u unutrašnjosti, a i prtljažni je prostor osjetno povećan. Dorađeno je i podvozje pa je peta generacija postala još 'voznija' od prethodne, a tu su novi i ovjes i amortizeri.
Verzija GTI stigla je 2005. godine s dvolitrenim motorom FSI i turbopunjačem, koji razvija 200 KS i sportsku inačicu do 'stotke' katapultira za 7,2 sekunde, a maksimalna brzina je 235 km/h. Dodatno je pojačana i najjača verzija pa je u R32 'ubačen' 3,2-litreni motor s 250 KS koji omogućava novome Golfu ubrzanje do 'stotke' u samo 6,2 sekunde, a maksimalno juri 250 km/h.
Popularnom je peticom predstavljen i potpuno novi model Golf Plus koji je s malo višom karoserijom postao idealan obiteljski automobil, a poslije se pojavio i u 'off-road' verziji CrossGolf.
Golf šeste generacije (Mk6)
Nakon izuzetno uspješne 'petice' stigao je red i na 'šesticu'. Prvi put je predstavljena 2008. godine u Parizu, a na tržištu se pojavila u zimi iste godine. Nastavila je trend globalne popularizacije koja je započeta modelom Mk5, a i prvi su put svijetu predstavljeni sportski modeli R i GTD.
Model GTD je u suštini preuzeo značajke modela GTI samo je u njega ugrađen turbodizelski motor sa 170 KS koji je uz jednaka vozna svojstva i malo slabije performanse nudio manju potrošnju goriva. Do 100 km/h trebalo mu je 8,1 sekundu, a maksimalno je mogao doseći 220 km/h.
Golf R nasljednik je modela R32, a kao što je to i priije bio običaj, riječ je o najsnažnijemu modelu u Golfovoj gami, koji u šestoj generaciji broji 270 KS i 350 Nm okretnoga momenta. Stari je motor zamijenjen novim, dvolitrenim koji u verziji s automatskim mjenjačem 'stotku' hvata'u samo 5,5 sekundi.
Malo slabiji GTI zadržao je isti imidž, ali je nabacio dodatnih 10 'konja', a predstavljena je i jača jedinka s 235 KS i za nijansu boljim performansama.
Golf sedme generacije (Mk7)
Ova je generacija ujedno posljednja, a svoju je premijeru doživjela 2012. godine. Već šest godina zaredom trese svjetska tržišta, a sa samo ponekim preinakama već godinama dominira segmentom. Predstavnica je brojnih novih sigurnosnih sustava, a uz već poznate modele i njihove pogonske jedinice predstavljena je i električna verzija popularnoga kompakta. Osim toga, predstavljena je i hibridna verzija GTE. Također, 2017. godine je blago redizajnirana i s time je dobila nove branike i svjetla te moderniju unutrašnjost, dok je većina dijelova ostala nepromijenjena.
Model GTE pokreću 1,4-litreni benzinski motor i električni motor, koji u konačnici razvijaju 204 KS, a pružaju gotovo jednake performanse kao i potpuno benzinski GTI.
Moramo pohvaliti i ostale 'sportaše' pa je tako uz novo odijelo ispod poklopca motora spomenutoga GTI-ja pojačani dvolitraš s 220 KS, a tu je i GTI s dodatkom 'Performance Package' i 230 'konja'.
Kao što je to i običaj, dizelski je sportaš (GTD) osvježen pa sada broji 184 konjske snage, do 'stotke' ubrzava 7,5 sekundi, a može maksimalno pojuriti 230 km/h.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.