Početna Magazin 14 pregleda

Aute na žalost ne kupuju ni bogati! Prodano k'o i lani

HR TRŽIŠTE
Vidi galeriju 1/2
Aute na žalost ne kupuju ni bogati! Prodano k'o i lani Aute na žalost ne kupuju ni bogati! Prodano k'o i lani

Jednak rezultat kao u prvih pet mjeseci 2014. vara, sve je manje Hrvata koji kupuju nove aute i sve je više flota namijenjenih državi i tvrtkama, a tu je i reeksport – 15% auta nije završilo s HR tablicama - podaci su Promocije Plus

Čak 21,15% osobnih auta prodano je više u svibnju nego mjesec dana ranije u Hrvatskoj. Svi iz prve petnaestorice najboljih prodavali su bolje, izuzevši Dacije i Suzukija. Ni oni nisu nezadovoljni, jer prodali su zapravo sve što su imali. S ukupno prodanih 5486 vozila peti će mjesec ostati upamćen kao iznimka od pravila u posljednjih sedam godina. U odnosu na veljaču (2683), a i na siječanj (2826), prodano je dva puta više vozila.

Od siječnja do svibnja u HR nije prodan ni jedan Ferrari, baš kao ni Lamborghini, samo tri Tesle i jedan Maserati. Automobila prodano k’o i lani (19.546)

Neprikosnoveni lider tržišta je Volkswagen, koji se sa svibanjskih 869 novoprodanih vozila zaustavio na ukupnom broju prodanih, u prvih pet mjeseci, od 3181 auta. Bez obzira na odlične prodajne rezultate tvrtka iz Wolfsburga prodala je 139 auta manje nego 2014. Udio im je pao sa 16,99 na 16,39%. Gotovo u vlas je jednak i petomjesečni rezultat. Ove je godine prodano, od siječnja do svibnja, 19.546 automobila, ili 138 komada manje nego lani!

Prema slobodnim procjenama obični građani u ovoj godini nisu kupili ni svaki četvrti auto.

Bolji poznavatelji prilika u ovom rezultatu ne vide ništa senzacionalno novo. Štoviše, tvrde kako je riječ o novom poniranju tržišta. Svibanj će ostati zabilježen i kao mjesec u kojem su dobrom rezultatu kumovale državne insitucije, tvrtke i rent-a-car kompanije, koji su obnavljali flote. Prema slobodnim procjenama obični građani u ovoj godini nisu kupili ni svaki četvrti auto. U Fordu je taj podatak još drastičniji - fizičke osobe ne sudjeluju u njihovom prodajnom rezultatu s više od 13 posto! Tek dubinska snimka ovih prodajnih rezultata otkriva sumrak HR tržišta. Izuzevši impozantnih flota, u brojki od 19.546 krije se i najmanje 15% auta koji su završili u reeksportu. Kako bi "bildali" rezultat brojni su trgovci pribjegli nečemu posve neuobičajenim u Europskoj uniji. Posve nove aute “lifraju” u zapadnu Europu, ponajviše u Njemačku i Francusku.

U brojci od 19.546 krije se i najmanje 15% auta koji su završili u reeksportu.

Ni bogataši nisu bili rastrošni ove godine. Nije prodan ni jedan Lamborghini, a ni Ferrari, Bentley, Rolls-Royce… Od bijesnih marki relativno se dobro drži jedino Porsche koji je u svibnju prodao pet rasnih primjeraka (sveukupno 16 – prošle godine 12). Za istaknuti je još i Podravkinu kupovinu Tesle, koja se tako zaustavila na brojki 3 ove godine.

Opel drži drugo mjesto sa 11,45% s prodanih 2222 auta. Treće mjesto drži Škoda s prodanih 1703 auta (8,77%). Kad se njoj i Volkswagenu pridruže Seat, Audi i Porsche, ispada kako Porsche Croatia, najveći domaći trgovac autima drži nevjerojatni udio od 30,31 posto. Upravo Porsche Croatia proda u nas gotovo svaki treći auto.

HR TRŽIŠTE | Author: VW foto: VW

Odakle stižu u HR? Svaki drugi je njemački, a svaki treći francuski

Zanimljiv je postotak auta iz zemalja podrijetla. Njih čak 54% je "Made in Germany" (ubrojena Škoda te Seat sa 1,63%)! Svaki drugi kupljeni auto u Hrvatskoj dolazi iz Njemačke, “francuzi” su na drugom mjestu s udjelom od 27,8%, “japanci” treći (9,72%), a “korenaci” četvrti s udjelom od 5,37%. Nekada najpopularniji “talijani” tavore na petom mjestu s udjelom od 3,5 posto!

njemački 52,8%
francuski 27,8%
japanski 9,72%
korejski 5,37%
talijanski 3,5%

TOP 10 NAJPRODAVANIJIH SIJEČANJ- SVIBANJ 2015. -  Narodni auto omiljen u Hrvata

1. Volkswagen 3181 16,39%
2. Opel 2222 11,45
3. Škoda 1703 8,77
4. Renault 1468 7,56
5. Peugeot 1404 7,23
6. Citroen 1270 6,54
7. Dacia 1256 6,47
8. Ford 1057 5,45
9. Kia 722 3,72
10. Audi 667 3,44

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.