Cijene su danas podjednake s onima iz 2011. godine, a iako pamtimo i jeftinije parkiranje pamtimo i ono gotovo dvostruko skuplje
Cijene parkirnih karata ove su godine dobile nove brojke pa je tako cijena prve zone povećana sa 6 na 10 kuna, druge zone s 3 na 5 i treće s 1,5 na 2 hrvatske kune. Rezultat je to problema s financijskom konstrukcijom Holdinga, smatraju stručnjaci. Novim bi cijenama zagrebačka tvrtka trebala uprihoditi čak 38,7 milijuna kuna više nego kad su na snazi bile stare cijene. Iako mnogi smatraju kako je parkiranje u Zagrebu sada možda i malo preskuo,p povijest nas uči da je nekada bilo i skuplje parkiranje u gradu.
Prije gotovo 10 godina cijena parkiranja u Zagrebu bila je 16 kuna za prvu, 8 za drugu i 4 za treću zonu. Godine 2008. dolazi do pojeftinjenja pa je naknada za prvu zonu smanjena za dvije, a za drugu i treću po jednu kunu po satu. Trend pada cijena parkiranja nastavio se i dvije godine poslije, kada je usred predsjedničkih izbora cijena jednog sata parkiranja u prvoj zoni pala s 14 na 12, u drugoj sa 7 na 5, a u trećoj s 3 na 2 kune. Već su tada građani tvrdili kako se vidi osjetna razlika u njihovim novčanicima, a razlog za zadovoljstvo nastavlja se godinu dana poslije kada Milan Bandić pomiče granice i spušta cijenu prve zone za još dvije kune po satu. Druga i treća tada ostaju netaknute.
Pozitivan pad nastavlja se dvije godine poslije. Lokalni su izbori natjerali gradonačelnika Zagreba da ljestvicu pomakne još niže. Te 2013. cijena prve zone smanjena je na 8 kuna, druge na 4 kune, a treća je ostala ista - 2 kune po satu. Tu priči nije kraj pa se u studenome 2014. probijaju krajnje granice, a 'Bandinjo' kupuje građane dodatnim pojeftinjenjem gradskoga parkiranja. Prvu je zonu tada spustio na svega 6, drugu na 3, a treću na samo 1,5 kuna po satu.
Parkiranje je tako daleko najjeftinije ne samo u Hrvatskoj već i u odnosu na druge europske gradove. Usporedbe radi, u Rijeci sat parkiranja stoji 10, u Zadru 12, a u Dubrovniku 75 kuna. S druge strane, naprimjer, u centru Budimpešte cijena jednoga sata parkiranja je 1,6, a u Amsterdamu 4,45 eura. London je jedan od najskupljih jer za sat miorovanja auta u centru grada treba izdvojiti 10,4 eura.
Čak četiri godine zadržale su se ekstremno niske cijene parkiranja u gradu pa su nova poskupljenja građani dočekali s gorčinom i nerazumijevanjem.
Nije ni čudno s obzirom na situaciju u državi. Parkiranje je tako od ove godine za prvu zonu poskupjelo 4, u drugoj 2, a u trećoj pola kune po satu. Usto valja spomenuti i sve veći broj javnih garaža koje su u gradskome vlasništvu, a i one su daleko jeftinije od konkurenata u Zagrebu, ali i u susjednih nam državama. Cijena jednog sata parkiranja u garaži u Sloveniji je 14.25 kuna, a u nas se može pronaći i parking s cijenom od samo 2 kune po satu. Ovisno o razdoblju dana. Dobra je stvar u svemu ovome što iz Grada obećavaju da će novcem koji bi sada trebao obogatiti blagajnu za 38,7 milijuna kuna opremiti javne garaže s dodatnim punionicama za električna vozila.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.