CleanZone napredni multi-filter poboljšava kvalitetu zraka predstavljen u interijeru automobila Volva XC90
Predstavljanjem većeg i učinkovitijeg multi-filtera kabine, Volvo nastavlja razvojem CleanZone koja postavlja nove standarde kvalitete boravka u automobilu. CleanZone je pristup kontroli kvalitete zraka u kabini s ciljem omogućavanja ugodnijeg boravka u vozilu kroz inovativna rješenja za unaprijeđenje zdravlja. Putnici u vozilu mogu lakše disati, jer je većini štetnih mikroskopskih čestica onemogućen ulazak u kabinu. Multi-filter je dizajniran u većim dimenzijama, kako bi mogao filtrirati veću količinu čestica i polena, kao i sloj aktivnog ugljena koji učinkovito uklanja brojne zagađivače što bi mogli naštetiti zdravlju putnika.
Prema rezultatima standardiziranog testa komponenti, u automobilu opremljenom novim unaprijeđenim multi-filterom količina „finih“ čestica manjih od 4 mikrometra može biti umanjena za čitavih 70 posto u odnosu na automobil bez filtra. Studije su pokazale kako čestice prašine, manje od 10 mikrometara, izazivaju brojne zdravstvene probleme kao što su otežano disanje i plućne infekcije. Čak 45 posto svjetske industrijalizirane populacije pati od neke vrste alergija ili pretjerane osjetljivosti, a preko 10 posto pati od astme.
Filtriranje vanjskog zraka samo je polovica sveobuhvatnog CleanZone pristupa unaprijeđenju vozačkog okruženja. Druga polovica, minimiziranje štetnih emisija unutar automobila je također važna. Vozači, primjerice, cijene kada prilikom daljinskog otključavanja vozila sustav ventilacije automatski „ispuše“ ustajali zrak iz kabine. Međutim, rad na smanjenju štetnih emisija u interijeru počinje mnogo prije same proizvodnje automobila, striktnom kontrolom supstanci koje će se koristiti u izradi interijera.
Tako je na primjer Volvo uveo rigorozan testni program kontrole emisija. Ovaj program uključuje i evaluaciju Volvo Car Nose tima, čiji članovi mirišu različite objekte kako bi otkrili koji je miris prihvatljiv ili neugodan. Ono što poznajemo kao „miris novog auta“ je zapravo miris korištenih materijala. Njihovo prisustvo načelno nije štetno, ali prilikom toplih dana njihova povećana koncentracija može iritirati pretjerano osjetljive osobe.
Zato se provodi i test simuliranja sunca, u kojem se automobil zagrijava sve dok interijer ne dostigne temperaturu od 65 stupnjeva Celzijusa, što odgovara temperaturi kakvu postigne interijer automobila parkiranog na suncu tijekom vrućeg ljetnog dana. Tada se mjere emisije svih štetnih organskih komponenti i aldehida, jer njihova povišena razina može izazvati glavobolju i nesvjesticu, te potaknuti astmu. Nivo aldehida se također kontrolira, jer njihovo prisustvo može izazvati respiratorne i kontaktne alergije.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.