Naime, novi Tourbillon ima fiksnu glavčinu upravljača, slično jednom drugom francuskom automobilu puštenom na tržište prije dvadesetak godina
Bugatti Tourbillon je fascinantan automobil. Nova kreacija tvrtke Bugatti-Rimac kombinira tehničke specifikacije koje oduzimaju dah sa zapanjujućim stilom i originalnim detaljima. Za jedan od njih je Bugatti očito potražio inspiraciju od jednog starom modela Citroëna.
Naime, novi Tourbillon ima fiksnu glavčinu upravljača, slično jednom drugom francuskom automobilu puštenom na tržište prije dvadesetak godina. Kompaktni C4 iz 2004. slijedio je sličnu filozofiju, jer se samo obruč okretao dok je središnji dio sa zračnim jastukom i tipkama ostao na mjestu. Ideja je bila da sve tipke uvijek budu u istom položaju, čak kada vozač skreće. Bugatti je taj trik upotrijebio iz drugog razloga, kako bi instrumenti montirani na stupu upravljača uvijek bili vidljivi, odnosno kako ih ne bi povremeno zaklanjali krakovi upravljača.
Citroën je kasnije također usvojio ovo neobično rješenje u drugim vozilima, kao što su C4 Picasso i veći C5, no na kraju ga je napustio i vratio se "običnim upravljačima". Dva desetljeća kasnije, drugi francuski proizvođač automobila iz više lige ponovno je preuzeo ovu ideju i podigao je na sasvim novu razinu.
Iako se fiksna glavčina upravljača prvenstveno povezuje s Citroënom, a Bugatti je vraća u središte pozornosti, ideja nije rođena u Francuskoj. Sličnu filozofiju imao je i Maserati Boomerang iz 1972. godine, konceptni automobil kojeg je dizajnirao Italdesign. No, i ovo konceptno vozilo imalo je i francusku vezu, jer su brojčanici i prekidači došli iz Citroëna SM jer je Francuska tvrtka bila vlasnik Maseratija između 1968. i 1975. godine.
Kad već govorio o ovakvim neobičnim rješenjima, moramo spomenuti i Koenigsegg te njihov model Jesko. Glavčina upravljača ovdje nije fiksna, no na upravljač je svejedno pričvršćena digitalna ploča s instrumentima. Kako ovo radi? Prikaz na salonu je kontroliran žiroskopski, odnosno prikaz se okreće zajedno s upravljačem tako da uvijek ostaje vodoravan. Iako je ovo prilično originalno rješenje, teško je povjerovati da je previše praktično. U svakom slučaju, teško da ćemo to ikada otkriti u praksi, no onih 28 vlasnika preostalih primjeraka Jeska sigurno jako dobro znaju je li ovo rješenje praktično ili ne.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.