Kad osobni liječnik obavijesti policiju o statusu pacijenta koji boluje od kardiovaskularnih bolesti ili dijabetesa on će biti pozvan na obavezni pregled, na kojemu će mu se dodijeliti ili biti oduzeto pravo na upravljanje motornim vozilima
Do prvog dana iduće godine Hrvatska mora izmijeniti Pravilnik o zdravstvenim pregledima vozača i kandidata za vozače u skladu s odredbama najnovije europske direktive o vozačkim dozvolama, koje se odnose na kardiovaskularne bolesti i dijabetes. Izmjene bi ovih dana trebale ići na javnu raspravu, nakon čega će se razmatrati pristigle primjedbe i sugestije te donijeti konačno rješenje.
Mijenjaju se samo kriteriji, jer ranija direktiva više ne odražava najnovije spoznaje o bolestima srca i krvnih žila te dijabetesa. Odluke su bitno promijenjene za srčane bolesnike, a za vozače amatere s dijabetesom su malo fleksibilnije. Naime, zakon o sigurnosti prometa na cestama ne predviđa obavezne liječničke preglede prema dobi (nisu predviđeni ni izmjenama Zakona), pa se postavlja pitanje kako će se pratiti zdravstveno stanje osobe i sposobnost za vožnju te tko o tome obavieštava policiju?
Zakon je tu jasan: ako se na liječničkom pregledu ili za liječenja utvrdi da vozač boluje od bolesti ili ima invalidnost zbog koje nije više sposoban sigurno upravljati vozilom, liječnik koji je obavio pregled ili je liječio vozača te osobni liječnik dužni su upozoriti o tome bolesnika, ali i obavijestiti policijsku upravu ili postaju. Policija tada obavještava vozača da mora obaviti izvanredni pregled kod liječnika medicine rada čiji je sustav spreman za provedbu novog Pravilnika.
Obuhvaćeno je više od 20 kardiovaskularnih stanja kod kojih se vozačka može izdati ili produljiti uz uvjet da je stanje djelotvorno liječeno i da je osoba pod redovitim zdravstvenim nadzorom. Tu je još desetak bolesničkih stanja kod kojih se vozačka dozvola neće izdavati. Najveća novost je detaljno bavljenje visokim krvnim tlakom. Za profesionalne vozače postavlja se gornja granica na 155 za sistolički i na 95 za dijastolički tlak, koji se ne može regulirati lijekovima.
Pokaže li mjerenje prosječne vrijednosti tlaka 24-satnim holterom tlaka više vrijednosti, čovjek neće smjeti voziti. Kod amatera je gornja granica 180/110 za tlak koji se ne može terapijski regulirati. Kako će primjena novog pravilnika djelovati u praksi, pokazat će vrijeme...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.