Svaki istinski zaljubljenik u četiri kotača u svako doba dana i noći trebao bi znati ovih deset najpoznatijih motora koji su se ugrađivali u kultne cestovne automobile
Volvo – rednih pet cilindara
Koncepcija 'Volvo Modular Engine' je serija rednih motora s četiri, pet i šest cilindara, a peterocilindraš nam je zanimljiv u ovoj priči. Možda nije baš najkompaktnija konfiguracija motora ikada napravljena, no zvuk koji proizvodi je uistinu poseban. Ovaj motor u 2,5-litrenoj verziji čak je ugrađivan i u Ford Focus RS, u kojemu je razvijao više od 300 'konja'.
BMW V10 (S85)
Ovaj motor istinska je baština BMW Motorsporta, a razvijen je u suradnji s Formulom 1. Motor V10, s obujmom pet litara, predviđen je za model M5 serije E60/E61 i model M6 serije E63/E64. Razvija 515 'konja' i 520 Nm okretnoga momenta. Za razliku od mnogih popularnih BMW-ovih agregata, nije bio predviđen za masovnu proizvodnju, već je razvijen samo za modele M.
Alfa Romeo V6 'Busso'
Ovaj karakterističan motor osmislio je Giuseppe Busso, a po njemu je i dobio ime. Talijanski inženjer radio je u Alfa Romeovu odjelu posebnih projekata (Servizio Studi Speciali), a postao je takva legenda da ga je Enzo Ferrari uspio nagovoriti da dođe raditi za njega, kad je Busso već bio u mirovini. Njegova posljednja kreacija bio je 2,5-litreni motor V6, koji nosi i njegovo ime, a prvo se ugrađivao u Alfettu GTV6 i Alfu 6, 1979. godine. Osim što izgleda savršeno ispod haube, zvuči nevjerojatno. Busso je preminuo 2006. godine, nekoliko dana prije nego što je posljednji od ovih motora V6 sišao s proizvodne trake.
BMW S50 redni šesterocilindraš
BMW-ovi šesterocilindraši popularni su gotovo kao i automobili u koje su ugrađivani, a od svih smo odabrali baš S50. Sportska verzija običnoga M50 ugrađivala se u M3 E36, nasljednika kultnog E30. Automobil nije po predstavljanju izazvao osobite reakcije, ali je njegov motor postao vrlo cijenjen. Od standardnog se motora razlikuje većim provrtom i hodom, čime je obujam povećan na tri litre. Motor s oznakom 'M' dobio je dorađene kanale na glavi motora, zasebne leptiraste ventile na svakome cilindru, sportski filtar zraka i ispušni sustav, što je povećalo snagu na 290 'konja' i 320 Nm. Godinama se kroz projekte 'uradi sam' S50 ugrađivao u razne sportske automobile i uz određene modifikacije 'nabrijavao' i preko 300 'konja'.
Mercedes-AMG 6.2 V8
Prvi je motor koji je proizveo isključivo Mercedes-AMG. Ovaj atmosferski V8 apsolutno je brutalan, a iz 6,2 litre razvija sirovu snagu i nevjerojatan i glasan zvuk. Pojavljivao se između 2006. i 2008. godine kao M156, u raznim automobilima: E 63 AMG, C 63 AMG i SL 63 AMG. Vratio se 2010. godine s oznakom M159 ispod duge haube SLS-a AMG, u potpuno dorađenoj verziji.
Cosworth DFV
Svatko tko zna išta o automobiliskom sportu zna i za ime Cosworth. Ovaj motor V8 pokretao je bolide F1 od 1967. do 1985. godine, što je veoma dugo razdoblje za ovakav sport, poznat po stalnim inovacijama. Debitirao je u Lotusu 49 i pokazao se toliko dobrim da je ubrzo postao prvi izbor raznih trkaćih timova. Od 1969. do 1973. godine u baš svakoj utrci Svjetskoga prvenstva pobijedio je bolid s motorom DFV, a za svoga vijeka pobijedio je u 155 od 262 utrke.
Toyota 4A-GE
Obožavatelji JDM-a odmah će prepoznati gene ovoga motora. Proizveden u suradnji s Yamahom, 4A-GE postao je sinonim za vrhunske performanse i izdržljivost. Njegova najznačajnija karakteristika je T-VIS (Toyota Variable Induction System). Taj sustav za niskih okretaja poboljšava okretni moment leptirastim ventillima na usisu, koji se otvaraju na 4200 okretaja. Kada je ovaj sustav zatvoren pri manjim brzinama, zrak se upuhuje brže i stvara kovitlanje u cilindru, što pak utječe na efikasniji rad motora. Kada je sustav otvoren, usisavanje zraka se usporava, ali se povećava njegova gustoća, što pogoduje boljim performansama motora.
Honda F20
Ovaj 2,0-litreni motor nalazi se u Hondi S2000 i krasi ga sličan 'Jekyll and Hyde karakter', kao i prije spomenutoj Toyoti. Sustav VTEC mnogo je poznatiji od Toyotinog T-VIS-a, a karakterizira ga daleko očitije prebacivanje između dva profila rada. Ovo je još jedan motor fokusiran na sportsku vožnju i s brzim odazivom na gas. Ako ga držite na visokom području okretaja, nagradit će vas zvučnim, uzbudljivim iskustvom vožnje. Do pojave Ferrarija 458, motor Honde S2000 bio je najefikasniji atmosferski motor, s najboljim omjerom snage po litri obujma.
Volkswagen VR6
Ovaj motor mogao bi se opisati kao motor V konfiguracije u ravnome bloku. Dizajniran je za poprečno postavljanje u karoseriju s prednjim pogonom, a zahvaljujući specifičnome rasporedu cilindara mogao je koristiti jednu cilindarsku glavu. Tako su smanjeni motor i troškovi, a pojednostavljeno je i sve ostalo. Korišten je u raznim VW-ovim automobilima te se pokazao svestranim u serijskim i sportskim izvedbama automobila.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
branke
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.