Početna Magazin 1647 pregleda

Ovo je najiritantnije što mnogi radimo u prometu

FOTO: costulessdirect.com

Vožnja lijevom trakom autoceste, prestrojavanje bez gledanja, kasne reakcije na zeleno svjetlo semafora, nedopuštanje drugim vozačima da se prestroje ispred...

Promet u Kini | Author: Reinhard Kaufhold/DPA/PIXSELL foto: Reinhard Kaufhold/DPA/PIXSELL

Svi vozači koji svakodnevno koriste automobil, osobito za odlazak na posao, često se nađu u prometu u najfrekventnijemu razdoblju, a to uglavnom bude frustrirajuće. Svatko od nas primjećuje u svojoj prometnoj okolini neke stvari koje ga smetaju, a vozači koji takve stvari rade uglavnom se pojavljuju posvuda oko nas, 'na dnevnoj bazi', a često nam se čini kako ih je svakim danom sve više i pitamo se: Dokle tako?

Dolaze kamere koje detektiraju korištenje mobitela u vožnji | Author: Shutterstock foto: Shutterstock

U današnje vrijeme gotovo sigurno možemo reći kako je jedan od najvećih krivaca za lošu i dekoncentriranu vožnju – mobitel. Dok čekaju u koloni, gotovo svi 'škicaju' u mobitele pa tako produže do sljedećeg semafora, a koncentracija i zanimanje za svijet izvan vlastitog automobila drastično padaju. Takvi vozači vole i 'zaspati' pred semaforom i kad su prvi u koloni pa bez trube i 'vanjskoga' podražaja 'ne registriraju' prometnu signalizaciju. Dok im pogledi i misli putuju društvenim mrežama, što je opasnije od telefoniranja, izlažu sebe i druge velikoj opasnosti. Upotreba mobitela za vožnje stoga je s razlogom zabranjena. Treba isključiti mobitele, uključiti mozak! Vozači moraju biti svjesni drastičnih posljedica koje proizlaze iz vožnje na koju nisu potpuno usredotočeni, a ne samo eventualnih novčanih kazni koje ih mogu zadesiti.

45 godina vozio bez vozačke dozvole | Author: Arhiva foto: Arhiva

Iako gotovo svi vozači sami sebe smatraju dobrima i uzornima, pa čak i natprosječno dobrima, što su pokazale i razne ankete, situacija u stvarnosti potpuno je drugačija. Većina vozača fokusirana je samo na sebe ili pak nije fokusirana na vožnju i promet. Zato zanemaruju druge sudionike u prometu, što nesvjesno, što namjerno, što iz neznanja ili pak prevelike ležernosti, čiste obijesti pa čak i sebičnosti. Svi smo se barem nekoliko puta našli u situaciji kad smo se pokušali prestrojiti u drugu prometnu traku, a automobil ispred kojega bismo trebali ući naglo počne ubrzavati. Ili pak kada vozimo autocestom i u lijevoj prometnoj traci ispred nas naiđemo na vozilo zbog kojega moramo kočiti, a ispred njega nema nikoga. Vozač nas primjećuje, ali ne ubrzava, ne usporava, ne 'doživljava' nas. Isključena su sva njegova osjetila za svijet izvan vlastitog automobila i putuje u lijevoj traci brzinom uglavnom manjom od ograničene.

VIDEO: Kako se riješiti sporih vozača u lijevoj traci | Author: YouTube foto: YouTube

Svijest, kultura i navike u prometu faktori su na kojima se treba poraditi individualno, ne bismo li tako postali boljim i savjesnim vozačima. Tako će se omogućiti bolji i brži protok prometa, a opasnosti od mogućih nezgoda svest će se na minimum.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.