Automobil se navodno vozi non-stop u tri smjene po 8 sati, odnosno 24 sata na dan. To je oko 700 kilometara na dan, pa tako ne čudi da je automobil od kraja osamdestih nakupio nevjerojatnih sedam milijuna kilometara
Koliko kilometara ima vaš auto i koliko ga još namjeravate voziti prije nego što pomislite, pa ovo je stvarno previše. Kod nekih su te brojke iznimno male, recimo kada je automobil financiran putem leasinga odnosno samo iznajmljen "vlasnici" rade 30.000 do 40.000 km prije nego što odaberu novi, drugi već od starta planiraju automobil držati najmanje 10 godina i s njime se približiti i 200.000 kilometara dok neki vlasnici rabljenih aute tek kupuju s tolikom kilometražom i u idućim godinama im "natuku" još koju stotinu tisuća. I tako smo već stigli do 300, 400 i više tisuća. No mnogi automobili imali su drugačiji životni put te su u međuvremenu postali pravi "milijunaši". Neki nakon što su već zašli u vrlo ozbiljne godine, a drugi u neočekivano kratkom razdoblju, nakon što su svali dan prevaljivali velike kilometraže kao poslovna vozila ili najčešće taksiji.
Primjerice, najčešći automobili s više od milijun kilometara u Europi su taksiji i to modeli marke Mercedes-Benz. Najekstremniji primjer nam dolazi sa španjolskog otoka Gran Canaria. Kako izvještava "Teneriffa News" riječ je o jednom prastarom Mercedesu 240 D linije W123 u dugoj izvedbi koja je izuzetno rijetka. Ova limuzina dugačka 535 cm od 1988. na otoku vozi kao taksi. U automobil stane do sedmero putnika i vozač. Automobil ima motor od 72 KS i ručni mjenjač s pet brzina.
Iza ovog automobila stoji izvjesni Domingo, koji je na Kanarima bio dobro poznat kao "Dominguito", upravo zbog svojeg auta. Automobil se navodno vozi non-stop u tri smjene po 8 sati, odnosno 24 sata na dan. To je oko 700 kilometara na dan, pa tako ne čudi da je automobil u međuvremenu nakupio nevjerojatnih sedam milijuna kilometara.
Ipak, nakon ove kilometraže, mnogo toga na automobilu više nije originalno. Ipak, iznenađuje da je za pogon zadužen tek drugi motor. Vlasnik vozila svakih milijun kilometara detaljno provjerava motor i ako je potrebno radi veliku generalku. Trajnost motora možda objašnjava i činjenica da se ulje mijenja svakih 5000 kilometara, što uz dnevnu kilometražu od 700 kilometara praktično znači jednu izmjenu tjedno.Vlasnik automobila već u pripremi ima i treći motor ako mu možda uskoro zatreba zamjena.
No zašto je automobil toliko dugo u pogonu i kako se to može isplatiti vlasniku? I iza toga stoji zanimljiva priča, godine 2008. je jednom od vozača koji je vozio za Dominguitovu tvrtku palo na pamet automobil detaljno obnoviti kako bi služio kao svojevrsna pokretna reklama za taksi firmu. Šefu se to svidjelo i ideja je sprovedena u djelo.
Prilikom restauracije automobil je već imao 3,8 milijuna kilometara. Od onda je ta kilometraža gotovo udvostručena. Iako se tvrtka jako trudila automobil ostaviti u što originalnijem stanju s vremenom su sjedalo vozača i upravljač modernizirani, odnosno ugrađene su verzije iz novijih Mercedesa. Osim toga sjedala za putnike u vozila su nekoliko puta nanovo obnovljena i presvučena.
Osim toga karoserija i podvozje su dobili nekoliko ojačanja kako bi se auto što bolje nosio s neprestanim naporima. Također, radi sigurnosti, montirane su i kočnice s novijeg modela Mercedesa.
Vlasnik ne smatra da je stiglo vrijeme za mirovinu ovog automobila te bi W 123 s nešto dijelova iz W124 trebao nastaviti poboljšavati nevjerojatan rekord. Plan je skupiti barem 10 milijuna kilometara. Automobil je svojevrsna turistička atrkacija na otovku.U tekstu smo koristili službene fotografije Mercedesa, a fotografije ovog konkretnog taksija možete pogledati na ovom linku.
U muzeju Mercedesa u Stuttgartu nalazi se još jedan milijunaš. To je također jedan 240 D, ali generacije W114/115 u normalnoj kratkoj verziji. Ovaj automobil je vozio još jedan taksist, Gregorios Sachinidis iz Grčke koji je s kolegama u njemu napravio 4,6 milijuna kilometara. Na ovom autu se također mnogo toga napravilo. Kroz godine je instaliran snažniji motor pa je 200 D postao 240 D, a snaga mu je porasla s 55 na 65 KS. Sachinides je u autu izmijenio tri motora, a napravljeno je još 11 generalki. Kada je Mercedes 2004. preuzeo automobil za svoj muzej, grčkom taksistu su poklonili novi C 200 CDI, no ne zna se kolik je kilometražu taj auto uspio napraviti.
Kao auto s najvećom kilometražom u Guinnessovoj knjizi rekorda i dalje stoji Volvo P1800 koji je proslavio njegovog vlasnika, Amerikanca Irva Gordona. Kada je Gordon 2018. godine umro auto je imao 3.260.257 milja ili otprilike 5,2 milijuna kilometara. Gordon je u ranijim intervjuima isticao da mu nije bio cilj obarati rekorde. Auto je preuzeo 1966. godine kod trgovca i od tada ga nije mogao prestati voziti. Već nakon tri dana vožnje vratio se kod trgovca da bi obavio servis na 1500 milja (oko 2500 kilometara).
Nakon toga Gordon ga je svaki dan vozio barem 200 kilometara na posao i s njega. Nakon 10 godina auto je već imao 500.000 milja (oko 800 tisuća kilometara), a 1987. je prijeđen milijun milja (oko 1,6 milijuna kilometara). U Guinnessovu knjigu rekorda ušao je 1998. s 1,69 milijuna milja, 2002. je skupio već dva milijuna, i tako sve do smrti kada se kazaljka zaustavila na 3,26 milijuna milja ili 5,2 milijuna kilometara.
"Milijunaša" je sve više i očito nije više nikakav problem skupiti milijun kilometara na brojčaniku, sve dok ste spremni na velika ulaganja. Naime, s toliko kilometara na brojčaniku auti definitivno ne postaju vredniji i ulaganja premašuju stvarnu tržišnu vrijednost. Ovdje ljubav prema određenom autu prevladava nad razumom.
Hoće li takve kilometraže biti moguće raditi i u budućnosti? Moderni automobili imaju gomilu elektronike i čipova na sebi. Neki se ljudi pitaju jesu li ova vozila dizajnirana da traju jako dugo, kao modeli prije 20, 30 i više godina.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.