Što se trenutno smatra velikom automobilskim baterijom? Ono što je prije deset godina bio vrhunac tehnologije sada je uglavnom prilično malo
Kako električni auti napreduju rastu i njihove baterije, što uglavnom znači i veći doseg. Posljednjih godina drastično se povećao se kapacitet baterija što povećava njihovu prikladnost za svakodnevnu upotrebu i čini ih zanimljivom alternativom modelima s unutarnjim izgaranjem za sve više vozača .
Dakle, što se trenutno smatra velikom automobilskim baterijom? Ono što je prije deset godina bio vrhunac tehnologije sada je uglavnom prilično malo. Primjerice VW e-Golf koji se proizvodio od 2014. do 2020. imao je maksimalno 31,5 kWh pohrane električne energije, njegov nasljednik VW ID.3 najmanje 45 kWh. No top varijanta ID.3 trenutno pohranjuje čak 77 kWh, a VW ima i još veće baterije, do 86 kWh. No ni to više nije dovoljno da bi se ugurao u europski Top 10 auta s najvećim baterijama u kojem začuđujuće, više nije ni Tesla s kojom se ne tako davno nisko na svijetu nije mogao nositi po kapacitetu baterije i dosegu.
Ako pogledamo samo europsko tržište, jedan njemački električni automobil trenutno prednjači, a to je električni Mercedes S-klase EQS . Aktualnim faceliftom njegova je ionako velika baterija povećana sa 108 na 118 kWh neto kapaciteta.
Kad smo već spomenuli neto kapacitet, moramo naglasiti da nas mnogi proizvođači pokušavaju zbuniti navođenjem bruto kapaciteta ili uopće ne specificiraju o kojoj se vrsti kapaciteta radi. A razlike između bruto i neto na bateriji mogu biti osjetne,s time da bruto nikako ne možete iskoristiti u praksi što je svojevrsno navlačenje kupaca bezobraznim trkovima. Bruto sadržaj znači količinu električne energije koja tehnički ulazi u bateriju, ali nije potpuno dostupan. Neto kapacitet je ono što se može iskoristiti u vožnji.
U nastavku smo sastavili listu 10 automobila s najvećim kapacitetima baterija na europskom tržištu. Svi kapaciteti su neto:
10. Mercedes EQE 350 4Matic - 90,56 kWh
9. Ford Mustang Mach-E GT -91 kWh
8. Mercedes EQE 350+ - 96 kWh
7. Kia EV9 - 99,8 kWh
6. BMW i7 xDrive 60 - 101,7 kWh
5. BMW iX M60 - 105 kWh
4. Audi Q8 e-tron 55 quattro - 106 kWh
3. Fisker Ocean - 106,5 kWh
2. Volvo EX90 Twin Motor - 107 kWh
1. Mercedes EQS 450+ - 118 kWh
Napominjemo da su na listi navedeni samo modeli električnih automobila čiji proizvođači jasno navode neto kapacitet baterije. Na popisu je i Fisker Ocean, jer iako je tvrtka službeno bankrotirala, a proizvodnja stala, Fisker Ocean se još nudi u salonima u nekim državama EU jer se rasprodaju zalihe.
Za kraj ostaje pitanje kako će nas odvesti utrka u povećanju kapaciteta baterije i koja je razumna granica? Baterija od čak 1000 kWh mogla bi biti dostupna za nekoliko godina. Proizvođači baterija koji istražuju ovu čudotvornu bateriju neprestano spominju ovu magičnu brojku. Ali uz trenutnu litij-ionsku tehnologiju, takvi sustavi za pohranu energije su nezamislivi u običnom automobilu jer bi, s obzirom na moguću gustoću energije, težili oko četiri tone. Ali s novim baterijskim tehnologijama, odnosno solid-state baterijom , jednog dana bi mogle biti moguće osjetno veće gustoće energije, a time i materije trenutno neslućenog kapaciteta u modernim električnim autima. Takve baterije omogućile bi i nesmetana duga putovanja bez potrebe zaustavljanja zbog punjenja baterije.
Dok tehnologija ne ode naprijed kapaciteti baterija u modernim električnim automobilima će polako rasti, ali će baterije i ostati vrlo teške. Na primjer trenutna baterija u Audiju Q8 e-tron teži čak 700 kilograma. To nam ne zvuči nimalo ekološki ili održivo kada razmislimo koliko je samo sirovina potrošeno za takvu bateriju i koliko je CO2 ispušteno u atmosferu prilikom njene proizvodnje.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.