Svakodnevno dobivamo fotografije novih potpuno maskiranih prototipova pa smo odlučili istražiti kako je to započelo i zašto se maskiraju novi automobili
Početkom 50-ih godina prošlog stoljeća Mercedes je počeo razvijati poznati 'Ponton', kao nasljednika staroga Mercedesa W136. Kako je u to vrijeme Mercedes uvodio različite tehničke inovacije, mnoge nije htio otkriti pa je tako pokrenuo trend maskiranja predserijskih automobila. Fotoreporteri časopisa 'Auto Motor und Sport' snimili sutada maskirani Mercedes pa ga parodirali uz baladu Goethea - Vilinski kralj (na njemačkome Der Erlkönig).
U Goetheovu stilu, novi Mercedes W120 je bio nazvan 'Daimlerovo najmlađe dijete' i potpuno je nesvjesno uveden novi pojam u njemački jezik. Čak i danas se u stručnim krugovima koristi pojam 'Erlkönig', za prototipove ili predserijske automobile koji su viđeni na cestama prije službene prezentacije. Vidjevši koliko je pažnje privukao novi Mercedes svojom maskiranom karoserijom, trend su prihvatili i drugi proizvođači, a časopisi su napravili specijalne 'paparazzi' timove koji su ih spremno čekali.
Maskirane karoserije su savršena prilika za proizvođače da bi testirali svoje automobile u svakodnevnim, ali i ekstremnim uvjetima. S obzirom na to da tvornički poligoni nisu uvijek dovoljni, tako se mogu uočiti detalji potrebni za usavršavanje novog serijskog automobila, a da se ne otkrije kako će izgledati.
Naime, nije sve u testiranju automobila. Brojni proizvođači počeli su koristiti maskiranje automobila samo kako bi privukli interes javnosti, ne samo putem medija, nego i slučajnih prolaznika. Zanimljivo je kako je, početkom 1980-ih, ruski vozač, za promatranja maskirane Lade Samare, skrenuo s ceste i završio u jarku. Osim toga, bilo je nekoliko slučajeva kad su proizvođači sami 'pustili' fotografije svojega maskiranog automobila, upravo da ne bi morali hvatati fotografe.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.