Polovni motocikli jeftiniji su u HR nego bilo gdje u Europi, no pravu pažnju valja pozvetiti njegovu stanju, a najveća je preporuka kupiti rabljeni od poznatog i prvog vlasnika
Prije odlaska u potragu za rabljenim dvokotačem temeljito se upoznajte s modelom kojeg kupujete. I ne samo s njime, još je bolje poznavati njegova vlasnika. Sve drugo moglo bi vas dovesti u neugodnu i inferiornu situaciju. Ne donosite nagle odluke i odustanite ako vam se ponuda ne svidi. Kod kupnje modela koji je već dobro ustaljen na našem tržištu, pokušajte obići što više prodavača, ne dajte da vas zapričavaju ili požuruju, a na kraju dana, uz pomoć bilješki koje ste vodili, odlučite tko je zaslužio još jedan posjet. Kupac je, sjetite se, uvijek u boljem položaju od prodavača i nema nikakav razlog za žurbu. Jer tko žuri…
Provjerite je li ime u prometnoj dozvoli jednako imenu osobe s kojom trgujete. Česte su priče oko posrednika koji za nekoga prodaje motocikl ili skuter, a vi se kasnije, kad treba pronaći pravog vlasnika, nađete u velikim problemima. Izbjegavajte i nalaženje s trgovcem na zabačenim parkiralištima. Ako vam kasnije on za nešto zatreba, vjerojatno je jedino što ćete imati njegov broj mobitela, a on se u današnje vrijeme lako mijenja. Motor uvijek pregledavajte za danjeg svjetla, a klonite se i mračnih garaža.
Svaki svoga hvali! Prodavatelj sasvim sigurno neće istaknuti sve mane svog motocikla. Stoga ih je prije kupnje potrebno dijagnosticirat i pokušati sniziti cijenu. Uz malo pregovaračkog umijeća možete znatno sniziti ponudu
Obavezno pitajte za servisnu knjižicu i gdje je vozilo koje kupujete servisirano. Ako je riječ o uradi sam majstoru, upalite signalnu lampicu i reterirajte s ponudom.
Većina motocikala i skutera ne zahtijeva veće zahvate na motoru prije prevaljenih 10.000 km. Kod skutera to znači kontrolu remena i valjčića u variomatu, a kod motora provjeru zategnutosti lanca te istrošenosti guma i disk-pločica. Bez obzira hoćete li takav opsežniji servis prepustiti stručnjaku ili ćete se sami upustiti u posao, trebat ćete ponekad izdvojiti i nekoliko tisuća kuna. Na temelju tih činjenica, pokušajte još malo sniziti cijenu.
Ni kupnja rabljenog u nekom od prodajnih salona ne znači nužno i sigurnu kupnju. Mnogi od njih tamo su kao zamjena staro za novo, ali njih najveći broj dolazi upitnim kanalima iz inozemstva. Za takva vozila treba provjeriti dokumentaciju, pogotovo onu vezanu uz carinu i porez. Cijena uvezenih motocikala i skutera u pravilu bi trebala biti niža od onih koji su kupljeni i voženi u Hrvatskoj. Provjerite i ispravnost pokazivača ukupne kilometraže. Potražite znakove naknadnog bojanja, a njih je najlakše uočiti na unutrašnjoj strani plastičnih obloga i mjestima gdje se spajaju na okvir.
Testirajte prednju vilicu, tako da je pritišćete prema dolje, istodobno držeći stisnutu ručicu prednje kočnice. Vilica bi se trebala opirati takvoj radnji. Stražnji ovjes isprobajte tako da rukama pritisnete rep motocikla ili skutera prema dolje, a zatim ruke brzo maknete. Stražnji se dio mora podiči sporije nego što su to učinile vaše ruke. Upitajte vlasnika je li radio kakve izmjene na ovjesu. Preporučljivo je imati stalno originalne postavke. Bitno je ne odlaziti samostalno u kupovinu. Poželjno je povesti sa sobom barem jednog tehnički potkovanog prijatelja.
TOP 10 savjeta za kupnju rabljenog:
1. Instrumenti
Provjerite prevaljenu kilometražu i usporedite je s godištem. Prosječni vozač godišnje prijeđe četiri do pet tisuća km
2. Motor
Provjerite pali li motor iz prve i radi li mirno u praznom hodu. Kontrolu je najbolje provesti kad je motor hladan. Motor u leru treba raditi ujednačeno i treba gas primati ravnomjerno, bez vidljivijeg dimljenja iz ispušnog sistema
3. Lak i oplate
Hrđa se na dvokotačima ne viđa često, stoga pažnju treba posvetiti vizualnom pregledu oplata. Potražite napuknuća ili veća oštećenja laka od kamenčića
4. Sjedalo
Obratite pažnju na kvalitetu obloge sjedala. Ona višekratno korištena potrošena je više, tkanina je nerijetko smežurana ili puknuta, a podstavljena spužva s vremenom gubi oblik
5. Elektro instalacije
Provjerite rasvjetna tijela. Ako svjetla ili pokazivači smjera ne rade, moguće da su problemi nastali zbog labavih konektora ili oštećenja električne instalacije
6. Gume
Pobrinite se da su dimenzije guma i istrošenost profila u zakonskim okvirima. Iako možda izgledaju uščuvano, moguće je da su stare i nekoliko godina
7. Kočnice
Vizualno pregledajte istrošenost disk pločica, jer neispravne kočnice i zanemarivanje njihovog stanja po život je opasno
8. Ručice i utezi na upravljaču
Istrošenost gumenih ručica na upravljaču pokazatelj je velike kilometraže, a izostanak utega na krajevima upravljača otežava upravljanje te narušava vozna svojstva
9. Ovjes
Nakon pritiska prednje vilice prema dolje pri stisnutoj kočnici i otpuštanja kočnice, ona bi se morala vratiti u prvobitni položaj bez naknadnog poskakivanja. Takav je slučaj i sa stražnjim amortizerom
10. Ispušni sustav
Na kraju prigušivača auspuha ne smije biti znakova gareži i ulja nego izlazna cijev s unutarnje strane mora biti boje bijele kave
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.