Sredinom prošle godine Bugatti je objavio video na kojem su prikazani instrumenti automobila i pušten pozadinski zvuk motora pri ubrzanju, no sada smo dobili još boji primjer fantastičnog zvuka ovog automobila na cesti, odnosno na testnom poligonu. Mate Rimac objavio je video u kojem je premijerno otkrio kako automobil izbliza zvuči u stvarnosti. Nakon malo turiranja na mjestu može se čuti i zvuk prilikom ubrzanja i vožnje. Bez pretjerivanja, novi V16 motor u autu zvuči fantastično i prilično moćnije od prethodnika te drugačije od bilo čega drugoga na cesti.
"Kakav automobil! Mislim da još ne shvaćamo što smo napravili. Mislim da će ovo ući u povijest... I da, ovako će zvučati serijska verzija" - napisao je, između ostalog Mate Rimac u objavi.
Novi Bugatti Tourbillon, je prvi Bugatti koji je u cijelosti razvijen u Hrvatskoj, pohvalio se Mate Rimac prilikom predstavljanja automobila u lipnju prošle godine. Tom prilikom je i istaknuo: „Razvoj automobila Bugatti Tourbillon na svakom je koraku vođen Bugattijevom poviješću dugom 115 godina, kao i riječima samoga Ettorea Bugattija. Zajedno s dizajnerskim i inženjerskim timovima koji su željeli započeti novo i uzbudljivo poglavlje u priči o Bugatti sportskim hiperautomobilima, vodio sam se Ettoreovim mantrama koje kažu da 'ako je nešto usporedivo, onda više nije Bugatti' te da 'ništa nije previše lijepo'.Dizajn, performanse i luksuz odredile temelje novog Tourbillona, automobila koji je elegantniji, uzbudljiviji i luksuzniji od bilo kojeg ranijeg automobila. Drugim riječima, Tourbillon je jedinstven. I baš kao spomenute legende iz nekih prošlih vremena, Tourbillon nije napravljen samo za sadašnjost ili čak budućnost, već pour l’éternité – za vječnost.”
I zaista teško da se nešto može usporediti s ovim modelom. Novi Tourbillon je dobio ogromni i jedinstveni 8,3-litreni atmosferski motor koji se vrti do 9500 okretaja u minuti i razvija 1000 konjskih snaga i 900 Nm bez ikakvih turbopunjača. Cosworth je pomogao razviti ovu zvijer, koja teži samo 250 kg unatoč tome što je znatno veća od W16 motora kojeg zamjenjuje.
No to nije sve, jer postoji i drugi dio pogonskog sklopa u Tourbillonu, onaj električni. Sprijeda su dva električna motora, a treći je smješten straga i pokreće stražnje kotače. Energiju pohranjuje centralno smještena baterija koja može primiti 25 kWh energije. Tri električna motora benzincu dodaju još 800 KS za kombiniranu snagu od čak 1800 KS.
Tourbillon je u stanju 100 km/h postići za samo dvije sekunde. No mnogo impresivniji su podaci o tome kako Tourbillon nastavlja ubrzavati nakon toga. Pod punim gasom 200 km/h postiže za oko 5 sekundi, a do 300 km/h stiže za samo 10 sekundi, što je vrijeme potrebno za uobičajeno ubrzanje prosječnog novog automobila do stotinjak kilometara na sat. Brzinu od 400 km/h Tourbillon hvata za oko 25 sekundi, no to još uvijek nije maksimalna vrijednost brzine. Naime, kada se aktivira Speed Key, Tourbillon je u stanju ubrzati sve do 445 km/h! S obzirom na to da je ta brzina elektronički ograničena, izgleda da ima još rezervi i da bi u budućnosti mogli vidjeti i verziju koja je u stanju pojuriti i blizu 500 km/h.
Osim ogromne snage i impresivnih ubrzanja novi Tourbillon donosi i nevjerojatnu unutrašnjosti, koja je gotovo potpuno analogna jer Bugatti vidi svoj Tourbillon kao veliko, bezvremensko djelo mehaničke savršenosti. Tri velika analogna brojčanika pričvršćena na stup upravljača izrađena su u tilu najprestižnijih mehaničkih satova i prikazuju sve, od brzine, preko broja okretaja motora, količine goriva, do temperature motora, ulja i još mnogo toga. Nikakav veliki digitalni zaslon nije vidljiv. Instrumente su dizajnirali i proizveli švicarski proizvođači satova.
Iako je automobil već predstavljen, njegovi bogati kupci će morati još dugo čekati da prvi primjerci stignu u njihove garaže jer Tourbillon je još uvijek u fazi testiranja kao što je vidljivo iz najnovijeg Rimčevog videa. Isporuke će započeti tek 2026. godine, a bit će proizvedeno samo 250 primjeraka. Najavljena početna cijena je 3,8 milijuna eura bez ikakvih poreznih davanja. S trošarinom i PDV-om u Hrvatskoj je to osjetno više od pet milijuna eura. Većina automobila je već rasprodana.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.