Početna Novosti 5506 pregleda

Mate Rimac otkrio zvuk novog Bugattija: 'Mislim da će ovo ući u povijest...'

FOTO: Bugatti

Sredinom prošle godine Bugatti je objavio video na kojem su prikazani instrumenti automobila i pušten pozadinski zvuk motora pri ubrzanju, no sada smo dobili još boji primjer fantastičnog zvuka ovog automobila na cesti, odnosno na testnom poligonu.  Mate Rimac objavio je video u kojem je premijerno otkrio kako automobil izbliza zvuči u stvarnosti. Nakon malo turiranja na mjestu može se čuti i zvuk prilikom ubrzanja i vožnje. Bez pretjerivanja, novi V16 motor u autu zvuči fantastično i prilično moćnije od prethodnika te drugačije od bilo čega drugoga na cesti. 

"Kakav automobil! Mislim da još ne shvaćamo što smo napravili. Mislim da će ovo ući u povijest... I da, ovako će zvučati serijska verzija" - napisao je, između ostalog Mate Rimac u objavi. 

Novi Bugatti Tourbillon, je prvi Bugatti koji je u cijelosti razvijen u Hrvatskoj, pohvalio se Mate Rimac prilikom predstavljanja automobila u lipnju prošle godine. Tom prilikom je i istaknuo: „Razvoj automobila Bugatti Tourbillon na svakom je koraku vođen Bugattijevom poviješću dugom 115 godina, kao i riječima samoga Ettorea Bugattija. Zajedno s dizajnerskim i inženjerskim timovima koji su željeli započeti novo i uzbudljivo poglavlje u priči o Bugatti sportskim hiperautomobilima, vodio sam se Ettoreovim mantrama koje kažu da 'ako je nešto usporedivo, onda više nije Bugatti' te da 'ništa nije previše lijepo'.Dizajn, performanse i luksuz odredile temelje novog Tourbillona, automobila koji je elegantniji, uzbudljiviji i luksuzniji od bilo kojeg ranijeg automobila. Drugim riječima, Tourbillon je jedinstven. I baš kao spomenute legende iz nekih prošlih vremena, Tourbillon nije napravljen samo za sadašnjost ili čak budućnost, već pour l’éternité – za vječnost.”

Author: Bugatti foto: Bugatti

I zaista teško da se nešto može usporediti s ovim modelom. Novi Tourbillon je dobio ogromni i jedinstveni 8,3-litreni atmosferski motor koji se vrti do 9500 okretaja u minuti i razvija 1000 konjskih snaga i 900 Nm bez ikakvih turbopunjača. Cosworth je pomogao razviti ovu zvijer, koja teži samo 250 kg unatoč tome što je znatno veća od W16 motora kojeg zamjenjuje. 

Author: Bugatti foto: Bugatti

No to nije sve, jer postoji i drugi dio pogonskog sklopa u Tourbillonu, onaj električni. Sprijeda su dva električna motora, a treći je smješten straga i pokreće stražnje kotače. Energiju pohranjuje centralno smještena baterija koja može primiti 25 kWh energije. Tri električna motora benzincu dodaju još 800 KS za kombiniranu snagu od čak 1800 KS. 

Author: Bugatti foto: Bugatti

Tourbillon je u stanju 100 km/h postići za samo dvije sekunde. No mnogo impresivniji su podaci o tome kako Tourbillon nastavlja ubrzavati nakon toga. Pod punim gasom 200 km/h postiže za oko 5 sekundi, a do 300 km/h stiže za samo 10 sekundi, što je vrijeme potrebno za uobičajeno ubrzanje prosječnog novog automobila do stotinjak kilometara na sat. Brzinu od 400 km/h Tourbillon hvata za oko 25 sekundi, no to još uvijek nije maksimalna vrijednost brzine. Naime, kada se aktivira Speed Key, Tourbillon je u stanju ubrzati sve do 445 km/h! S obzirom na to da je ta brzina elektronički ograničena, izgleda da ima još rezervi i da bi u budućnosti mogli vidjeti i verziju koja je u stanju pojuriti i blizu 500 km/h. 

Author: Bugatti foto: Bugatti

Osim ogromne snage i impresivnih ubrzanja novi Tourbillon donosi i nevjerojatnu unutrašnjosti, koja je gotovo potpuno analogna jer Bugatti vidi svoj Tourbillon kao veliko, bezvremensko djelo mehaničke savršenosti. Tri velika analogna brojčanika pričvršćena na stup upravljača izrađena su u tilu najprestižnijih mehaničkih satova i prikazuju sve, od brzine, preko broja okretaja motora, količine goriva, do temperature motora, ulja i još mnogo toga. Nikakav veliki digitalni zaslon nije vidljiv. Instrumente su dizajnirali i proizveli švicarski proizvođači satova.

Author: Bugatti foto: Bugatti

Iako je automobil već predstavljen, njegovi bogati kupci će morati još dugo čekati da prvi primjerci stignu u njihove garaže jer Tourbillon je još uvijek u fazi testiranja kao što je vidljivo iz najnovijeg Rimčevog videa. Isporuke će započeti tek 2026. godine, a bit će proizvedeno samo 250 primjeraka. Najavljena početna cijena je 3,8 milijuna eura bez ikakvih poreznih davanja. S trošarinom i PDV-om u Hrvatskoj je to osjetno više od pet milijuna eura. Većina automobila je već rasprodana. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.