Proizvođač automobila nedavno je otkrio kako je dizajnirao novu vrstu pokazivača smjera koji oponaša otkucaje ljudskog srca i kako se zadatak pokazao iznenađujuće teškim za izvršiti
Moderni automobili toliko su nevjerojatno složeni da je teško shvatiti koliko se pažnje posvećuje njihovim pojedinim detaljima. Mnogi te detalje skrivaju od javnosti ili im ne pridaju previše pažnje, no Mazda, japanska tvrtka koja se ponosi svojom opsjednutošću detaljima, nije jedna od njih. Proizvođač automobila nedavno je otkrio kako je dizajnirao novu vrstu pokazivača smjera koji oponaša otkucaje ljudskog srca i kako se zadatak pokazao iznenađujuće teškim za izvršiti.
Nježno pulsirajući pokazivač smjera debitirao je na Mazdi CX-30 i bio je zamisao Atsushi Yoshide, dizajnera i voditelja razvoja svjetala proizvođača automobila. Rekao je da, dok LED svjetla donose mnoge prednosti, žmigavci zbog njihove osobine da se odmah pale i gase čine ih hladnima i digitalnima. I tako je došao na ideju da "žmigavac" učini malo ljudskijim, tako da pulsira poput otkucaja srca.
Roses are red
— mazdacanada (@mazdacanada) February 14, 2022
Violets are blue
Discover Mazda's new tech
Its heart beats for you
Fall in love with Mazda's innovative dimming turn signal technology which replicates the human heartbeat at https://t.co/vjI78PbWhG. #MazdaStories pic.twitter.com/YhSD4uP4wb
“Žmigavac mora učinkovito komunicirati namjeru vozača i privući pozornost pješaka i drugih vozača”, rekao je Yoshida. "Nadao sam se da bi imitiranje ljudskog srca - odnosno trenutno paljenje, a zatim postupno gašenje lampice pokazivača smjera, moglo smanjiti napetost vozača i stvoriti osjećaj smirenosti i sigurnosti kod promatrača."
Kako bi dobio ispravan ritam, Yoshida kaže da je gledao EKG-ove, promatrajući valne oblike stvorene otkucajima srca, proučavajući kako se zadržavaju i smanjuju, umjesto da se jednostavno uključuju ili gase.
I dok se to može činiti dovoljno jednostavnom idejom, u praksi se to pokazalo vrlo kompliciranim. Yoshida je rekao da su njemu i njegovom timu trebale dvije godine da naprave takav pokazivač smjera koji je bio spreman za proizvodnju. Sve je trajalo tako dugo da je njegov tim probio rok, na što se u Japanu ne gleda baš blagonaklono.
“Do velikog nazadovanja došlo je kada je njegova prva planirana ugradnja u Mazdu3 otkazana jer svjetlo nije funkcioniralo kako je trebalo”, rekao je Yoshida. "Međutim, radeći s Mazdinim inženjerima i našim dobavljačem, Stanley Electric Co., Ltd., opetovano smo ponovno podešavali signalno svjetlo u koracima od 0,01 sekunde, riješili problem te ga uspješno instalirali."
Sada se dizajner nada da će ovi pokazivači smjera pokazati ljudima na cesti koliko pozornosti Mazda posvećuje detaljima na svojim vozilima.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.