Početna Novosti 187 pregleda

Naftne kompanije u panici: Zbog Kine pada prodaja goriva

FOTO: Canva

Smanjenje potražnje za naftom se uvijek predviđalo, ali zbog električnih auta u Kini se to sada događa mnogo brže nego što su mnogi stručnjaci očekivali

Za razliku od ostatka svijeta gdje je rast prodaje električnih vozila uvelike usporio, kinesko tržište električnih automobila je u procvatu. Prodaja potpuno električnih i hibridnih automobila utrostručila se u posljednje tri godine i gotovo je osam puta veća nego što je bila 2020. godine. To je sjajna vijest za proizvođače električnih automobila, ali nije nimalo dobra za naftnu industriju. 

Author: Canva foto: Canva

Gotovo jedna petina svjetske proizvodnje nafte trenutno odlazi u Kinu. Ova država je svojim ogromnim gospodarskim rastom osigurala ogromne profite naftnim kompanijama, ali sada analitičari vjeruju da će kineska ljubav prema električnim vozilima rezultirati značajnim padom potražnje za benzinom, koji čini 25 posto nacionalne potrošnje nafte.

PREKRETNICA Kineska marka po prodaji prestigla začetnike moderne auto industrije

Jedna brokerska tvrtka očekuje pad kineske potrošnje benzina između 4 i 5 posto svake godine od sada do kraja desetljeća. Smanjenje potražnje se uvijek predviđalo, ali zbog električnih auta u Kini se to sada događa mnogo brže nego što su mnogi stručnjaci očekivali.

Točenje goriva | Author: Hrvoje Jelavic/PIXSELL foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Jedan od deset automobila koji su trenutno na cestama u Kini je elektrificiran, ali uz trenutnu stopu prodaje, očekuje se da će se dio udvostručiti do 2027. i da bi mogao doseći gotovo 100 posto do 2040-ih godina. Takva bi promjena imala razoran utjecaj na naftnu industriju, a Anders Hove, istraživač na Oxfordskom institutu za energetske studije, predviđa da će kineska potražnja za naftom za laka vozila pasti sa sadašnjih 3,5 milijuna barela dnevno na samo 1 milijun do 2040. godine.

KOMENTAR Zašto nitko izvan Kine ne želi proizvoditi jeftine (električne) automobile?

Iako je to veliki problem za naftnu industriju, može ih barem malo utješiti saznanje da druge nacije daleko manje žure s elektrifikacijom. Čak i u Kini, velik dio rasta elektrificiranih vozila dolazi od prodaje plug-in hibrida, koji još uvijek trebaju nešto benzina, ako ih vozači ne pune strujom često troše kao i klasični benzinci. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.