Početna Novosti 1351 pregleda

Novi Audi GT50 je retro poslastica s pet cilindara

FOTO: Screenshot

Ispod karoserije nema iznenađenja  i to je namjerno. GT50 koristi serijski 2,5-litreni turbobenzinski peterocilindraš iz RS3, s 400 KS

Naučnici Audijeva obrazovnog centra u Neckarsulmu ondje su predstavili GT50, koncept koji slavi 50 godina peterocilindraša i izgleda kao da je upravo teleportiran iz zlatnog doba američkih IMSA i Trans-Am utrka.

GT50 nastavlja tradiciju sve luđih projekata koje Audijev pomladak izrađuje posljednjih godina. Iza njih su već RS6 GTO, koji je na kraju dobio i serijsku izvedbu RS6 GT, zatim električni A2, pa čak i prerada NSU Prinza. Ovaj put tema je jasna i emotivna, pet cilindara, konfiguracija koja je Audiju donijela slavu, trofeje i status autsajdera koji je pobijedio konvencije.

Author: Screenshot foto: Screenshot

Redni peterocilindraš prvi se put pojavio 1976. godine u Audiju 100. Kombinirao je uglađenost šesterocilindraša s kompaktnim dimenzijama četverocilindraša, a s vremenom je postao zaštitni znak Quattra, reli ikone i brutalnih trkaćih verzija poput 90 Quattro IMSA GTO i 200 Quattro Trans-Am. Dok su BMW, Ford, Volvo, Fiat i Volkswagen davno odustali od te konfiguracije, Audi ju je zadržao, danas isključivo u RS3.

Author: Screenshot foto: Screenshot

Upravo je RS3 poslužio kao tehnička osnova za GT50. No naučnici su serijski hot hatch gotovo neprepoznatljivo transformirali. Oblik je četvrtast, agresivan i namjerno sirov, s trokutastim linijama, aerodinamičkim površinama i detaljima koji otvoreno citiraju trkaće Audije s kraja osamdesetih. Posebno se ističe klasična maska hladnjaka koja podsjeća na vremena kada je Audi strašio američku konkurenciju na utrkama. 

Ispod karoserije nema iznenađenja  i to je namjerno. GT50 koristi serijski 2,5-litreni turbobenzinski peterocilindraš iz RS3, s 400 KS. Motor nije diran jer je upravo on glavna poruka koncepta. Uostalom, dobro je poznato da taj agregat uz minimalne preinake bez problema prelazi granicu od 500 KS.

GT50 je prije svega hommage, ali i diskretna poruka. Audi vrlo svjesno podsjeća javnost da peterocilindraš još nije rekao posljednju riječ. Sve glasnije se govori o još ekstremnijem RS3 izdanju, koje bi moglo napasti sam vrh klase, a još više novosti se može očekivati u idućoj godini kada peterocilidraš puni 50. godina. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.