Novi AUDI očito cilja na "mlade, tehnički potkovane kineske premium kupce", odvojene od Audijeve klijentele
Prošlog je tjedna Audi izazvao veliku konfuziju kada je u Kini lansirao svoju novu marku AUDI. Naime, na Kineskom tržištu su Audi i njegov lokalni partner SAIC odlučili jednostavno nazvati svoju novu zajedničku marku AUDI (s velikim slovima) i umjesto loga s četiri prstena koristiti četiri slova "AUDI" na prednjem i stražnjem dijelu auta, kako bi se AUDI razlikovao od - Audija.
Ali zašto je Audi odlučio primijeniti ovu zbunjujuću strategiju i zašto novu marku nisu nazvali nekako drugačije? Službeno objašnjenje dolazi od Ralfa Brandstättera, predsjednika i izvršnog direktora Volkswagen Grupe Kina. U postu na LinkedInu, komentatori su ga s pravom pitali zašto AUDI E Concept nema legendarna četiri prstena.
"Naravno, i dalje će biti vozila s četiri prstena u Kini. Nova marka s natpisom AUDI ima napredniji dizajn, ali ima 100 posto Audi DNK. Obraćat će se drugim novim skupinama kupaca u Kini koje dosad nismo imali pokrivene s markom s četiri prstena. Ovo je dobar dodatak našem portfelju. Ne brinite", napisao je Brandstätter. "Kinesko tržište je vrlo različito od ostatka svijeta. Zahtjevi kupaca su drugačiji. I zato dodatna ponuda s logotipom AUDI i progresivnim dizajnom ima smisla. To nam omogućuje pristup novim skupinama kupaca za marku na brzo rastućem tržištu."
Novi AUDI očito cilja na "mlade, tehnički potkovane kineske premium kupce", odvojene od Audijeve klijentele. Luksuzni brend i SAIC odlučili su se protiv vraćanja nekog povijesnog imena iako su se razmatrale opcije kao što su Auto Union, DKW, Horch, NSU i Wanderer. Horch se vratio prije nekoliko godina kao naziv za otmjenu verziju A8 s dugim međuosovinskim razmakom ekskluzivno za Kinu. Međutim, bilo je malo vjerojatno da će ta stara imena privući mlade kupce na koje ciljaju Audi i SAIC.
S druge strane, početi ispočetka s potpuno drugačijim imenom i logotipom ne bi izazvalo preveliku pažnju u Kini gdje nove marke s novim imenima stalno "niću poput gljiva nakon kiše". S ovim imenom šalje se jasna poruka, a sama konfuzija koju je Audi izazvao je i više nego dobra reklama, jer svi pišu i izvještavaju o tome. Također, održavanje povezanosti Audija s novom istoimenom brandom trebalo bi pomoći da se njihova električna vozila istaknu više od gomile uobičajenih automobila koje prodaju kineski proizvođači automobila.
Osim drugačijeg, ali i dalje istog naziva tvrtke, modeli nove marke AUDI izgledat će znatno drugačije od onih koje prodaje tradicionalna luksuzna marka Audi. Concept E nije nalik niti jednom drugom električnom Audiju koji se danas prodaje. Opisan je kao Sportback, ali je drugačiji od globalno dostupnih vozila koja koriste ovu terminologiju. Ima siluetu koja više nalikuje karavanu i ima unutrašnjost prepunu zaslona s minimalnim konvencionalnim kontrolama.
Zdrav razum nam govori da će Audi kanibalizirati prodaju AUDI-ja i obrnuto, ali Brandstätter je uvjeren da njih dvoje mogu mirno koegzistirati. Na temelju napredne digitalizirane platforme razvijene u suradnji sa SAIC-om, tri serijska modela bit će predstavljena u Kini od sredine 2025. Ne postoje nikakvi planovi za prodaju ovih električnih vozila drugdje, tako da će konfuzija između Audija i AUDI-ja biti ograničena samo na Kinu.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.