I dok mi u Europi i dalje čekamo na najavljene modele koji će koštati manje od 20.000 eura bez poticaja, Kinezi se sada voze u električnom automobilu koji košta četvrtinu tog iznosa
Poticaji će uskoro omogućiti kupcima u Hrvatskoj da nakon dužeg vremena mogu kupiti električne automobile po vrlo povoljnim cijenama. Dacia je snizila cijenu Springa tako da on uz poticaje sada košta od 12.100 eura, a isto je napravio Renault za Električni Twingo koji se uz poticaje može dobiti za 14.100 eura. Tu je i prilično povoljna Opel Mokka za 18.900 eura uz poticaje.
No Kinezima ne trebaju poticaji da bi kupovali jeftine električne automobile. Za cijenu najjeftinijeg električnog Twinga u Kini skoro možete kupiti tri nova električna automobila. Da, dobro ste pročitali, čak tri automobila za manje od 15.000 eura.
Iako se radi o malom vozilu s troja vrata ovo nije nikakav četverocikl već vozilo koje je klasificirano kao pravi automobil, po snazi vrlo sličan Daciji Spring. Vrlo je malen s dimenzijama 327x170x155 cm i međuosovinskim razmakom od samo 198 cm.
Automobil se zove Changan Lumin i u prodaji je od 2022. godine. Najjeftinija verzija s opremom Sweet u Kini trenutno košta 37.900 juana, što je preračunato 4840 eura. Automobil ima 41 KS i bateriju kapaciteta od samo 12,92 kWh što je dovoljno za deklarirani doseg od 155 km po kineskom CLTC ciklusu. Ni verzija s većom baterijom koja omogućava doseg od 210 km, otprilike na razini europskog Twinga, nije mnogo skuplja i košta preračunato 6000 eura. Valja napomenuti da spomenute verzije nemaju brzo DC punjenje, već samo AC punjenje snagom do 3,3 kW što znači da za punu bateriju treba čekati oko četiri sata kom modela s manjim dosegom. Za brže DC punjenje potrebno je odabrati nešto skuplje verzije Lumina.
Iako su tehničke karakteristike vrlo skromne, moramo priznati da je Lumin izgleda sasvim solidno. Čak i u unutrašnjosti ima dva zaslona, jedan od 10,25" za Infotainment i jedan manji za instrumente.
Što se tehničkih detalja tiče, Lumin ima prednji sinkroni elektromotor s trajnim magnetom koji energiju crpi iz LPF baterije. Maksimalna brzina je 101 km/h u svim verzijama.
I dok mi u Europi i dalje čekamo na najavljene modele koji će koštati manje od 20.000 eura bez poticaja, Kinezi se sada voze u električnom automobilu koji košta četvrtinu tog iznosa.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.