U tvornici u Iževsku počela je proizvodnja pilot serije prvog ruskog električnog auta
Lada e-Largus naziv je prvog električnog automobila iza kojeg stoji ruska tehnologija. Lada je automobil najavila prošle godine, kada je napravljen i prvi prototip, a sada je u tvornici u Iževsku počela i proizvodnja pilot serije prvog ruskog električnog auta.
Largus je inače model Lade koji je baziran na prvoj generaciji Dacie Logan MCV. Proizvodi se od 2012. godine, a prije dvije godine automobil je temeljno redizajniran, iako u osnovi i dalje koristi tehnologiju prvog Logana. Nakon kratke pauze u proizvodnji, nakon povlačenja Renaulta zbog invazije na Ukrajinu, Lada se brzo snašla i nastavila proizvodnju Largusa, koristeći sve više dijelova koji su proizvedeni i razvijeni u Rusiji. Sada su došli toliko daleko da su samostalno razvili i električni automobil, za razliku od Dacie koja to još nije napravila (Spring je zapravo kineski proizvod).
Prema planu, e-Largus će biti zasebna obitelj modela koja će uključivati putničke i komercijalne karavane, a električni automobil dobiti će nekoliko verzija s različitim kapacitetom nosivosti i baterijama. Lada e-Largus će za pogon koristiti sinkroni elektromotor s permanentnim magnetom koji ima nazivnu snagu od 68 KS i kratkotrajnu vršnu snagu od 163 KS.
Litij-ionska baterija podijeljena je u dva modula: jedan se nalazi u motornom prostoru, drugi ispod poda karoserije, na mjestu gdje je nekada bio spremnik za benzin. Tako je zadržan isti korisni volumen unutrašnjosti i prtljažnika kao u benzinskoj verziji. Kapacitet baterije i doseg nisu navedeni u najnovijem priopćenju za tisak, dok je za testni prototip bilo navedeno da je doseg "najmanje 400 km s jednim vozačem i 100 kg tereta" prema NEDC ciklusu. To bi po WLTP standardu bilo otprilike negdje oko 350 km, iako to nije moguće precizno preračunati. Lada tvrdi da će maksimalna brzina e-Largusa biti ograničena na 145 km/h i da električni automobil može doći do"stotke" stići za manje od 10 sekundi.
Što se tiče izgleda automobila, izvana skoro ništa nije promijenjeno u odnosu na druge Larguse. Čak je i prednja maska i dalje širom otvorena, netipično za električne aute koji ne trebaju tolike otvore za hlađenje, pogotovo ne u Rusiji. Ipak, primjetno je da neki električni modeli na slikama imaju posebne aerodinamičke naplatke. U unutrašnjosti se vidi da je automobil dobio digitalne instrumente, pa bi to bila prva Lada s ovim rješenjem. Ručicu mjenjača je zamijenio mali kontroler na okretanje između sjedala.
Ako mislite da i iza ovoga stoji kineska tehnologija, varate se. Rusi tvrde da su skoro sve napravili sami. Razvoj sustava pogona obavila je tvrtka Autonomous Energy Systems SAE (dio ruske Itelma Group of Companies) u bliskoj suradnji s inženjerima AVTOVAZ-a. Baterije su dizajnirane i proizvedene u Rusiji, elektronski sustavi kontrole baterije također su iz Rusije. Jedino su same baterijske ćelije iz uvoza (vjerojatno Kine), no tvrtka i to planira lokalizirati u sljedeće dvije godine. Već sada više od 50 posto dijelova električnog Largusa dolazi izravno iz Rusije.
Početak serijske proizvodnje Lade e-Largus zakazan je za svibanj 2024. godine, a istovremeno će se nastaviti proizvodnja benzinskih Largusa. Cijene se još ne znaju.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.