I dok s neizvjesnošću čekamo kako će budućnost automobila u Europi izgledati jedna se država potpuno neočekivano odlučila definitivno zabraniti benzince i dizelaše već sada
Prošle je veljače Europska unija odobrila zakon kojim bi se zabranila prodaja automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem u državama članicama od 2035. čime se pridružila nekoliko američkih saveznih država te Kanadi, Japanu, Singapuru, Indiji, Novom Zelandu i nizu drugih zemalja koje već planiraju slične zabrane. Ipak, najavljene zabrane su izazvale mnogo protivljenja i sve su jače glasine da će se mnoge države i EU na kraju ipak predomisliti oko toga zbog (pre)malog rasta prodaje i pada potražnje za električnim automobilima.
I dok s neizvjesnošću čekamo kako će budućnost automobila u Europi izgledati jedna se država potpuno neočekivano odlučila definitivno zabraniti benzince i dizelaše već sada. Riječ je o siromašnoj afričkoj državi Etiopiji. Prema najnovijim vijestima iz njihovog parlamenta parlamenta, Alemu Sime, etiopijski ministar prometa i logistike, najavio je da je "donesena odluka da se automobili ubuduće neće moći uvoziti u Etiopiju osim ako nisu električni". S obzirom na to da ova afrička država nema vlastitu automobilsku industriju to bi efektivno značilo zabranu prodaje svih novih benzinskih i dizelskih automobila.
Razlog zbog kojeg se Etiopija odlučuje za ovakav potez je ogroman dug države i nestašica naftnih derivata. Zbog nesolventnosti Etiopija vrlo teško dolazi do nafte, a pola uvezenih naftnih derivata troši se na pokretanje automobila. Ako ova zabrana bude i službeno uvedena Etiopija će postati prva velika država na svijetu koja dopušta prodaju samo električnih automobila.
Situacija je prilično apsurdna jer velik dio kućanstava u Etiopiji uopće nema struju, a ne postoji ni nikakva infrastruktura za punjenje električnih automobila. No sve postaje jasnije kada shvatimo da građanima Etiopije automobili ne predstavljaju neki faktor u životu jer si gotovo nitko ne može priuštiti. Etiopija je jedna od najsiromašnijih država na svijetu te stoga ne iznenađuje da ima vrlo malo automobila, konkretno u čitavoj državi koja ima 120 milijuna stanovnika je manje od 200.000 auta. To znači 1,6 automobila na 1000 stanovnika. Aute u Etiopiji posjeduju isključivo vrlo bogati stanovnici (po njihovim standardima).
Benzinski i dizelski automobili nisu jedini proizvodi koji su kod nas uobičajeni, a u Etiopiji zabranjeni. Zbog nedostatka deviza još ranije je zabranjen uvoz parfema, sunčanih naočala, nakita, satova, tepiha, kišobrana, torbica, novčanika, neke konzervirane hrane, slatkiša, sokova...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.