Taman kada se činilo da je kriza automobilske industrije izazvana nedostatkom dijelova završila, ozbiljno bi ih mogla uzdrmati novi problem - veliki štrajk radnika. Radnici Stellantisa, Forda i GM-a u SAD-u stupili u štrajk, a to je prvi puta u američkoj povijesti da je pokrenut istodobni štraj kod sva tri velika proizvođača. Iako se sve to događa daleko od Europe, i na prvi pogled ne bi trebalo imati utjecaja na naše tržište ipak je moguće da štrajk ovakvog obujma ponovo potpuno poremeti teško ostvareni balans u automobilskoj industriji i izazove novu krizu.
Štraj je organizirao američki sindikat United Auto Workers (UAW), a radnici su jučer napustili tri tvornice, po jednu iz tri velika proizvođača automobila i odbili raditi.
Štrajkovi UAW-a započeli su u GM-ovoj tvornici Wentzville u Missouriju, gdje radi 3600 članova sindikata UAW. Fordova tvornica u Michiganu ima 3300 radnika koji štrajkaju, a Stellantisov Toledo Assembly u Ohiju, ima čak 5800 štrajkaša. Ukupno je 13.000 od 145.000 članova sindikata UAW koji ade u tri tvrtke napustilo posao, a taj bi se broj s vremenom trebao povećavati ako tvrtke nastave ignorirati zahtjeve radnika.
Štrajk je započeo nakon što su proizvođači automobila odbili ambiciozne zahtjeve sindikata za povećanje plaća, beneficija i zaštitu radnih mjesta za članove sindikata. Budući da su sva tri proizvođača automobila prijavila rekordnu ili skoro rekordnu dobit, sindikat je pokušavao ratiti radnicima mnoge pogodnosti kojih su se oni bili prisiljeni odreći prije više od deset godina kada su tvrtke bile u krizi ili na rubu bankrota. Svi proizvođači automobila ponudili su sindikatu povećanja plaća u dvoznamenkastim postotnim iznosima no to nije bilo dovoljno da se ispune zahtjevi sindikalnih pregovarača.
Štrajk, iako bez presedana, manje je opsežan nego što se očekivalo prije samo dva dana, kada se činilo da bi svih 145.000 članova UAW-a u trima tvrtkama moglo obustaviti rad. To bi bio najveći štrajk u SAD-u u posljednjih 25 godina.
Iz pogođenih tvrtki i dalje odbijaju ispuniti sve zahtjeve sindikata pravdajući se prevelikim troškovima. Fordov izvršni direktor Jim Farley čak je otišao tako daleko i izjavio da bi prihvaćanje trenutnog prijedloga UAW-a dovelo do bankrota tvrtke.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.