Dacia ulazi u C segment s pomno planiranom proizvodnom strategijom. Nakon novog Bigstera uslijedit će još dva vozila
Daciji ide zaista sjajno. Na europskom tržištu marka je po prodaji skoro dostigla matični Renault i drži 3,6 posto udjela (Renault 3,7 posto). To ne čudi, jer vozila rumunjske marke nisu samo jeftina, već su i praktična, izdržljiva i nude vrlo veliku vrijednost za novac. To dokazuje i novi Duster, ali i nedavno predstavljen Bigster (na slikama), prvi model Dacie iz C segmenta.
Dacia Bigster je dugačka 457 cm, no pripada kompaktnoj klasi, odnosno takozvanom C-segmentu, popularno zvanom i Golf klasa. A upravo i to klasi Dacia namjerava nastaviti s napadom na tržište. Postoji prilično veliki jaz između Sandera i Dustera, kako po pitanju dimenzija, tako i po pitanju cijene pa se ovdje otvara prostor za novi model. A i sam Renault je već dao naslutiti da bi nasljednik zastarjelog Meganea s motorima na unutarnje izgaranje mogla biti neka nova Dacia.
Na nedavnom lansiranju Bigstera, Dacia je podijelila sljedeće: "Kao što je najavljeno u strateškom planu Renaulution u siječnju 2021., Dacia je na putu osvajanja C segmenta. Dacia je već vodeća europska marka u B segmentu i s Bigsterom ulazi u C-SUV segment. Stalno rastući troškovi vozila u C-SUV segmentu posljednjih godina predstavljaju značajnu prepreku pri kupnji za mnoge zainteresirane kupce. S Bigsterom se to mijenja, jer C-SUV segment ponovno će postati pristupačan. Dacia ulazi u C segment s pomno planiranom proizvodnom strategijom. Nakon novog Bigstera uslijedit će još dva vozila."
O kakvim se to automobilima radi pokušali su otkriti novinari britanskog Autocara u razgovoru s direktorom Dacie Denisom Le Votom. Prema njegovim riječima, među novim modelima bi mogao biti karavan, ali još nije želio otkriti ništa konkretno.
Modularna CMF-B arhitektura Grupe Renault, koja omogućuje duljinu do oko 4,6 metara, bila bi osnova za te modele. Također bi se vjerojatno koristili hibridni pogoni i blagi hibridni pogoni kao u Dusteru i Bigsteru, ali i pogon na plin koji je vrlo uspješna posebnost Dacie.
Le Vot je također spomenuo moguću izvedivost malog gradskog automobila temeljenog na novom električnom Twingu. Izvršni direktor je naznačio da u prošlosti nisu nudili ništa benzinsko ispod Sandera jer "jednadžba klasičnog A-segmenta s motorima s unutarnjim izgaranjem zapravo ne funkcionira" jer su profitne marže preniske.
To bi definitivno imalo smisla za Grupu Renault. Veća skalabilnost i veće količine nove platforme Twinga mogle bi dodatno smanjiti cijenu. Ciljana je početna cijena od 20.000 eura za novi Twingo koji će se proizvoditi u Sloveniji od 2026. Izvedenica Dacie koja bi se tada mogla pojaviti mogla bi zamijeniti Spring kojeg Dacia zapravo uvozi iz Kine.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.