Početna Off 7828 pregleda

Ovo je najjeftiniji 'auto' na svijetu: Vaš je za oko 1000 eura

FOTO: Changli

Na najvećoj svjetskoj internetskoj platformi za trgovanje, kineskom Alibabi, ovaj "automobil" možete kupiti za samo 1131 dolar, preračunato 1075 eura

Najjftiniji električni automobil u hrvatskoj je Dacia Spring i košta 23.700 eura. Ako želite nešto jeftinije možete odabrati i Opel Rocks, no on službeno nije auto iako pomalo nalikuje na njega. Četverocikl koji postiže maksimalnih 45 km/h i krajnje je spartanski opremljen košta od 9.900 eura. No sve to je "basnoslovno skupo" u odnosu na najjeftiniji "automobil" na svijetu koji se zove Changli Nemeca i dolazi iz, naravno, Kine.

Author: Changli foto: Changli

Na najvećoj svjetskoj internetskoj platformi za trgovanje, kineskom Alibabi, ovaj "automobil" možete kupiti za samo 1131 dolar, preračunato 1075 eura! No što se dobiva za tako mali iznos i kako je moguće da nešto što ima četiri kotača, kabinu, krov, električni pogon i solidnu opremu u kojoj su i radio te ventilacija, grijanje, kamera za vožnju unatrag(!) i aluminijski naplatci (!!!)  košta koliko i komplet (ne previše velikih) guma i naplataka za automobile kakve mi vozimo ovdje u Europi?

Nemeca je električni četverocikl, i po svemu što znamo o njemu bi u Hrvatskoj spadao u kategoriju L6e-BP, lakih četverocikala za čije upravljanje je dovoljna vozačka AM kategorije, dakle za moped. To bi značilo da bi ovakvo vozilo u Hrvatskoj teoretski mogla voziti i djeca starosti 15 godina. No sve ovo ćemo ostaviti pod upitnikom, jer tehnički podaci koji se navode na internetu su prilično različiti i teško je otkriti koliko su točni. Svi tehnički podaci koje ćemo navesti u nastavku, dakle, ne moraju biti točni, no vjerujemo da smo uspjeli pronaći ono što bi najviše trebalo odgovarati istini. 

Nemeca je dugačka oko 2,5 metara, široka 1,5 metara i visoka čak 1,8 metara. Iz ovih podataka jasno je da se ne može raditi o previše stabilnom vozilu, no to i nije neki problem jer se radi o "automobilu" koji ima samo oko 1,5 KS i koji prema testovima koji su dostupni na internetu brzinu veću od 40 km/h može razviti samo na nizbrdici. Na ravnome "juri" maksimalno 30 km/h, a velike uspone savladava brzinom koja je na razini brzine hodanja. Masa automobila iznosi 323 kilograma. No, ponavljamo, sve ovo treba "uzeti s rezervom". 

Serijska baterija ima 3,1 kWh, a uz nadoplatu se može dobiti i baterija od 4,8 kWh. Doseg se, ovisno u bateriji stilu vožnje i terenu, kreće od 40 do maksimalno 100 kilometara. Sve ovo daleko je od "pravog auta", no ne zvuči nimalo loše za oko 1000 eura. 

Što se tiče opreme vozilo nije nimalo loše. U seriji dolazi sa ventilacijom i grijanjem prednjega stakla (iako ona nije od prevelike koristi, kako se vidi na nekim testovima). Tu je i dodatna ventilacija na krovu koja upuhuje zrak u kabinu, a najluksuzniji dio opreme su radio s USB ulazom i kamera za vožnju unatrag. U unutrašnjosti je i sjenilo za sunce i osvjetljenje kabine. Ima četiri sjedala, a stražnju je klupu moguće preklopiti pa se dobiva i sasvim solidni prtljažnik. Proizvođač navodi da je nosivost "automobila" čak 300 kilograma što znači da može poslužiti i za prijevoz čitave obitelji (teoretski).

Author: Changli foto: Changli

No po nekim karakteristikama ovo je (očekivano) prilično opskurno vozilo. Na primjer, ima samo stražnje bubanj kočnice, prednje uopće nema. Punjenje baterije traje prilično dugo, unatoč njenom minijaturnom kapacitetu. Za to je potrebno sedam do deset sati. O nekakvoj sigurnosti, nema ni govora, no ovo vozilo zbog svoje kategorizacije ne mora proći nikakve crash testove pa to nije ni problem ako ga se želi homologirati u drugim državama.  Kvaliteta izrade i materijala je, po našim standardima, "kriminalna" no sve ovo pada u vodu kad se još jednom prisjetimo cijene koja je na razini one za malo bolji električni romobil. 

Ovo vozilo je na tržištu već duže od tri godine, a neki kupci koji su ga kupili iz znatiželje ili "iz fore" objavili su nekoliko testova. Nama je najzanimljiviji bio onaj koji je objavljen na Jalopink kanalu na YouTubeu (video gore) i koji pokazuje stanje vozila nakon godine dana korištenja. A ono uopće nije bilo loše. "Automobil" njegov vlasnik nije ni garažirao, ni pazio, a u godinu dana nije se dogodio ni jedan ozbiljan kvar. Naravno, nije sve savršeno. Prednji odbojnik je napukao, guma se probušila, voda i blato ulaze u prtljažnik kroz malu rupu koja je predviđena za odvodnju, sjenilo za sunce se olabavilo, na podvozju se pojavilo malo hrđe i retrovizori su od prvog dana bili vrlo loši, klimavi i labavi. I to je uglavnom sve, velikih problema nije bilo. Zvuči savršeno za 1000 eura. 

Najjeftiniji "automobil" na svijetu očito nije takvo "smeće" kakvim se na prvu čini što još jednom dokazuje koliko jeftino i solidno Kinezi mogu proizvoditi i kakvu prijetnju time predstavljaju europskim proizvođačima. Ako ste se nakon svega zainteresirali za ovo malo vozilo, znajte da ga nude brojni prodavači na Alibabi, i da cijene mogu biti i niže kupi li se više primjeraka. Za narudžbe veće od 25 primjerka a neki prodavatelji će vam čak na automobil ugraditi logo po vašoj želji. No uz troškove za transport carinu, PDV i homologaciju, cijena ovog vozila će se više nego udvostručiti. Ako ste i dalje "opasno zagrijani" za Nemecu savjetujemo vam da se, prije nego što iskeširate 1000 eura na Alibabi, ipak dobro raspitate u nadležnim službama, je li ovako nešto uopće moguće uvesti i homologirati u Hrvatskoj. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.