Činilo se da se radi o manjoj šteti, no mjesec dana nakon podnošenja zahtjeva osiguravajuće društvo je električni SUV posrnulog Fiskera proglasilo “totalkom”
U svakodnevnoj vožnji pojava ogrebotina i manjih oštećenja na autima nije ništa neobično ni previše skupo za popraviti, pogotovo ako automobil ima kasko. Osiguranja obično pokrivaju popravak štete bez previše problema. No kada je u pitanju Fisker Ocean, neslužbeno “najnekvalitetniji automobil na svijetu” stvari se očito mogu lako zakomplicirati i naizgled jednostavan popravak može postati nemoguć.
Da kupiti Fisker baš nije najbolja ideja iskusila je Amerikanka Joy Wanner nakon što joj je na parkiralištu drugo vozilo udarilo u otvorena vrata njenog Oceana. Činilo se da se radi o manjoj šteti, no mjesec dana nakon podnošenja zahtjeva osiguravajuće društvo je električni SUV posrnulog Fiskera proglasilo “totalkom”.
Wanner je istinski vjerovala u Fiskera. Odlučila je odmah kupiti Ocean, svoje drugo električno vozilo u životu. Međutim, njezino se dobro raspoloženje pokvarilo ubrzo nakon kupnje.
“Bio je to emocionalni tobogan, jednog dana bi radio dobro, a sljedećeg bi treperilo novo svjetlo upozorenja. Bilo je tako frustrirajuće platiti toliki novac za automobil samo da bi se živcirao svaki put kad bi ga koristio”, ispričala je Wanner za američki internetski portal Carscoops.
No najveći problemi počeli su nakon nesreće. Nakon procjene štete otkrivena su dva glavna oštećenja. Došlo je do površinskog oštećenja plastičnog dijela pregiba na samim vratima i šarka vrata je bila slomljena. Šteta je procijenjena na samo 910 dolara. No procjenitelj je također napomenuo da bi u stvarnosti šteta mogla biti puno viša jer nije bio dobro upoznat s vozilom. Procjenitelj tada sigurno nije imao pojma koliko će na kraju biti u pravu.
Te dvije oštećene komponente pokazale su se nepremostivim zbog nedostatka rezervnih dijelova kojih jednostavno nije bilo. Wanner je također napomenula da sam Fisker nije bio od velike pomoći tijekom ovog procesa jer od tvrtke nije dobila ni jedan odgovor na svoje upite.
Nešto više od 30 dana nakon nesreće, osiguravajuće društvo proglasilo je totalu štetu te joj isplatilo 53.303 dolara. To je bilo oko 20.000 dolara manje od cijene koju je platila za vozilo.
"Izgubili smo više od 20.000 dolara ulažući u ovaj auto i neću im to nikada oprostiti. Kašnjenja isporuke, loše upravljanje papirologijom, problemi s prijavama i dobivanje brojeva predmeta koji nestaju, tajanstvene lampice upozorenja i izluđujući zvukovi upozorenja, biti zarobljen u vozilu, nepouzdan zastarjeli navigacijski sustav, jedan jeftino napravljen jedva funkcionalan privjesak za ključeve… Ovo vozilo nije ispunilo naša očekivanja i daleko ispod naših visokih standarda. Nadam se da će Henrik Fisker izgubiti svaki novčić koji ima, a vama ostalima želim svu sreću”, napisala je Joy u grupi vlasnika Fiskera na Facebooku.
Osim financijskog utjecaja, ovo je iskustvo pokvarilo njezin pogled na druge startup brendove. U potrazi za zamjenom za Ocean, istraživala je razne mogućnosti, uključujući i Rivian, ali se na kraju odlučila ne riskirati s još jednom startup markom i kupila Teslin Model Y.
"Nema šanse da ulažemo u još jednu startup EV tvrtku... naučili smo lekciju. No ne namjeravamo se osvetiti. Stvarno smo vjerovali u ovu tvrtku, naručili vozilo i čekali više od 2 godine da ga dobijemo. Kad smo ga naručili, bilo je to električno vozilo s najboljim performansama dostupno. To se promijenilo vrlo brzo. Sve u svemu, auto je odličan za vožnju, no softver je noćna mora, a sama tvrtka običan vic”, napisala je Wanner na Facebooku.
Ipak zbog toga to što je dobila novac od osiguranja Joy bi trebala biti vrlo sretna. Iako je izgubila 20.000 dolara, cijene rabljenih Oceana su u međuvremenu toliko pale da je iznos koje je platilo osiguranje mnogo veći od realne vrijednosti auta na tržištu.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.