Opel je sredinom šezdestih bio na vrhuncu slave, bolji od Audija i BMW-a, a legendarni GT bio je sinonim za pravu jurilicu pa je u to ime tvrtka iz Rüsselsheima odlučila reinkarnirati ga na futuristički način
Malena jurilica djeluje fascinirajuće i u ogromnom je neskladu sa svime što se može vidjeti u tome velikom kompleksu kompanije u Rüsselsheimu. Ondje više od 13.000 uposlenika radi prozaične poslove - osmišljavaju i proizvode konfekcijske modele poput Corse, Mokke, Insignije, Zafire... GT koncept sušta je suprotnost tome i svojevrsni ventil za ovovremeni Opel koji na sve načine pokušava zagolicati pažnju javnosti, približiti se famoznome njemačkom oktanskom Svetom trojstvu (BMW, Audi, Mercedes), povratiti slavu koja ga je pratila sredinom minuloga stoljeća.
Preda mnom je stajao karizmatični Erhard Schnell, vitalni muškarac kojemu ni 89 ljeta na leđima ne predstavljaju veći problem. Živa je Opelova legenda, dizajner koji je početkom šezdesetih osmislio nikada prežaljeni Opel GT, sportivu koja je danas poslužila Karl-Thomasu Neumannu da se malo poigra. Čelnik Opela prije nekoliko je godina naredio Marku Adamsu, Opelovu dojučerašnjem dizajneru, da oživi legendu. Naređeno – učinjeno! Mark Adams otišao je u međuvremenu u SAD no zato je silno branio atribute posve nove jurilice njen idejni otac Erhard Schnell. Koje li simbolike u srazu starca s posve novim GT-om? Zapravo, nije to nimalo čudna odluka Karl-Thomasa Neumanna, jer upravo GT Concept i njen izvorni autor od prije 56 godina najbolje progovaraju o Opelovoj glamuroznoj povijesti. Jednako tako i o želji da to opet bude tako. Što reći za malu jurilicu koja u ovakvome konceptnom izdanju stoji 10 milijuna eura? Skuplja je od Bugattija Veyrona a, zamislite, pokreće ju jednolitreni turbak sa samo tri cilindra, koji pomoću elektromotora razvija 145 konjskih snaga.
Bilo bi doista previše zahtijevati i novu jurilicu i staroga meštra. I to za upravljačem futurističkoga GT-a koji je manji od Corse, a s njome i još nekim Opelima dijeli u svijetu najtiši motor s tri cilindra. GT Concept vozili smo na zatvorenome poligonu uz budno oko stručnjaka iz Opela, koji je sjedio na suvozačevu sjedalu. U svakome je trenutku bio spreman spriječiti nas u bilo kakvu pretjerivanju koje bi imalo ugrozilo unikatni auto vrijedan milijune eura. Za to mu je bio dovoljan pritisak na tablet koji je držao u rukama i mogao upravljati i drugim funkcijama.
Opel tvrdi kako se u unutrašnjosti krije hibridni pogon sa 145 KS, koji manje od tone težak GT Concept može dovesti do 215 km/h, a do 100 km/h za manje od osam sekundi, pogonom straga. Ništa od toga nismo uspjeli provjeriti, jer vozili smo samo koristeći električni motor. Čim bismo se približili brzini 50 km/h mrki pogled našega pratitelja, njegov spreman prst iznad tableta i pomisao kako bismo mogli napraviti štetu natjerao bi nas na odustajanje od bilo kakvih želja za vozačkim ekshibicijama. Daleko je još ova igračka od uglađenosti serijskog auta, a ako se može vjerovati Karl-Thomasu Neumannu, taj dan nećemo dugo čekati. Prema riječima prvoga čovjeka Opela, njegova je kompanija spremna za najveće izazove.
GT koncept doima se kao da nema ovjes, a vozi se poput kartinga. I najmanja neravnina "izbija bubrege", a električni motor u unutrašnjosti buči više nego dizelaši u Astriama iz prošloga stoljeća. No to mu samo daje dodatne čari, sugerira kako je riječ o nečemu posebnome.
Desetak minuta druženja s GT Conceptom prošlo je u sekundi. Ostao je nevjerojatan osjećaj da smo činili nešto što se događa samo jednom u životu. Opel GT iz ranih šezdesetih dobio je nasljednika čiji je cilj vratiti slavu i sebi i kompaniji. Na proljetnome sajmu u Genevi dobio je nagradu za najuspješniji i najupečatljiviji eksponat. Organizatori su objavili kako su se posjetitelji najviše i u najvećem broju zadržavali upravo pokraj GT Concepta.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.