Danas počinje prodaja novoga modela RAV4 u Hrvatskoj, a mi smo taj automobil već temeljito isprobali. U ponudi više nema dizelskih modela, dominiraju hibridi
Petu generaciju RAV4 upoznali smo i provozali prije nekoliko dana u okolici Barcelone. Automobil je ostao jednako dugačak kao i prethodnik, no u unutrašnjosti ima mnogo više mjesta za putnike. i prtljažnik je, s obujmom 580 litara, prilično raskošan. Vrlo velik korak naprijed je napravljen kvalitetom materijala u unutrašnjosti, no ono što 'upada u oči' na prvi pogled je napredak vanjskoga dizajna.
I dok su prošloj generaciji prigovarali da nema dovoljno 'karaktera', nova nastupa s mnogo više 'stava i elegancije'. No samo izvana. U unutrašnjosti je vidljiv nedostatak dizajnerske mašte i emocija. Uredna, je, ergonomična, ali i očekivano ‘sterilno dizajnirana’. Popis dodatne opreme je osjetno proširen pa se sada u njemu mogu 'naći' i luksuzni detalji poput ventiliranih i hlađenih prednjih sjedala.
RAV4 je prvi velikoserijski automobil koji u nas donosi rješenje zamjene središnjega retrovizora LCD-om. Iako se na prvu doima kao nepotrebno komplicirano, ovo rješenje ima velike prednosti u odnosu na klasični retrovizor. Slika s kamere, koja se prikazuje, mnogo je šira od onoga što bi se vidjelo na klasičnome retrovizoru, a kamera ovdje djelomično 'pokriva' i mrtve kutove. Ovaj retrovizor, naravno, nije serijska oprema.
Najveća novost u vezi s modelom RAV4 je činjenica da u ponudi više nema dizelskih motora. U Toyoti tvrde kako su čak u 85 posto prodaje dosad bili zastupljeni hibridni modeli pa se izostanak dizelskih modela ne bi trebao osjetiti u prodajnim statistikama. U ponudi su jedan benzinski motor i hibridna verzija. Benzinski motor s obujmom dvije litre razvija 175 KS i nudi se u kombinaciji s pogonom na prednje ili na sve kotače. Hibridni sustav se sastoji od 2,5-litrenoga benzinskog motora i elektromotora te razvija 218 KS u kombinaciji s pogonom na dva i 222 KS u kombinaciji s pogonom na sve kotače. Toyota za ovaj pogonski sustav navodi tvorničku potrošnju 4,4 l/100 km i ubrzanje do 100 km/h za samo 8,1 sekundi.
Hibridni sustav u RAV4 poznat je već iz prethodnoga modela, ali je u novom osjetno unaprijeđen i snažniji. Toyota govori o prosječnoj potrošnji 4,4 l/100 km no to je u praksi teško postići. Mnogo realniji podaci su o šest litara za umjerene vožnje ili čak do osam litzara za agresivne vožjne izvan grada, no i to je odlično. Naravno, kao i svi drugi hibridni sustavi i ovaj najviše štedi u gradu, a za većih brzina potrošnja jako raste.
U vožnji se RAV4 ipak 'ponaša' mnogo više komforno nego sportski, a u Toyoti se hvale kako su i znatno poboljšali terenske 'sposobnosti'.
Novi RAV 4 na hrvatskome tržištu starta s cijenom 229.900 kuna za osnovni model s benzinskim motorom i prednjim pogonom. Osnovni hibrid stoji 265.900 kuna, a želite li usto i pogon na sve kotače morat ćete izdvojiti najmanje 296.900 kuna.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.