Nitko u klasi crossovera izvan premium segmenta ne nudi tako snažan dizelski agregat sa 194 konja u kombinaciji s 4x4 pogonom, automatskim mjenjačem, izdašnom serijskom opremom
Tko ima pravo tvrditi kako je Nissan Qashqai rodonačelnik crossover klase? Možda samo zbog kovanice koja je smišljena s njegovim dolaskom 2006. kao naziv svih povišenih auta koji su nastajali na platformama običnih kompakata. Japanski lider na tržištu star je 11 godina, a ima suparnika s dvostruko više godina na vratu. I nije to samo Toyota RAV4, rođena 1995., nego i KIA Sportage koja je još godinu i pol starija. Prije nekoliko mjeseci stigla je već četvrta generacija korejskoga crossovera koji su proslavili fer cijena za ozbiljan komad auta, pouzdanost i nadasve američki tenisač Andre Agassi te australski Grand slam turnir. Upravo na krilima Sportagea rasla je i korejska kompanija pa je danas s bratom bliznacem Hyundaijem treći svjetski proizvođač automobila.
I Sportage i RAV 4 imaju dublje korijene, no u njihovim počecima nazivali smo ih SUV-ovima i već u startu imali su zavidnu razinu opreme, a i pogon na sva četiri kotača. Kad se prije 11 godina pojavio Qashqai malo je tko obraćao pažnju na njega, jer bila je to samo povišena i napumpana kompaktna Almera. Senzacionalni uspjeh lansirao ga je u orbitu i s vremenom, a posebice prije dvije godine kada je predstavljena njegova danas aktualna generacija, prometnuo se ne samo u najprodavaniji izdanak klase nego i najkvalitetniji i najozbiljniji.
Kao da je preko noći preskočio razred i ugurao se u krug većih i ozbiljnijih. Kao da je preko noći progutao i “oldtimere” na tržištu, poput RAV 4 i Sportagea. Pošteno je zamutio vodu i nametnuo se pojavom, ali i oznakom klase. Ponizio je dotadašnju grupu malih SUV-ova i pretvorio ih u crossovere. Qashqai je taj koji diktira tempo i sve mu je išlo u prilog dok mu konkurencija nije počela uzvraćati udarac. Nije trebalo dugo čekati. Načeli su ga prvo u vlastitome dvorištu, predstavivši lani brata mu blizanca - Renaulta Kadjara. Francuski crossover čak je 7,4 cm duži, no nisu mu podarili u najboljim modelima top-opremu kakvu ima Qashqai. Kad već nisu oni, uradili su to oni od kojih se takvo što ponajmanje očekivalo.
Za Hondu CRV znalo se da ima moćne adute, no pravo su iznenađenje bili prvo prošle godine Hyundai Tucson, a početkom ove KIA Sportage. Korejski dvojac ponudio je najmoćnije, najsnažnije, najveće, a gle čuda, ovaj put i najskuplje crossovere. Dakako, nude i oni jeftinije I slabije benzinske i dizelske modele koji razvijaju 115, odnosno 132 konja, ali naprosto strše s fenomenalno uglađenim i moćnim 2.0 CRDi sa 194 konja i k tome još potpomognuti 4x4 pogonom. Upravo jedan takav Sportage pa još s oznakom najskupljega GT-Line paketa opreme, oprobali smo.
Hm, 354.000 kuna za Kiju i to crossover!? Vrijedi li toliko? Što je uzdiže nad suparnicima? Kako je moguće da je najskuplji Sportage 10.000 eura skuplji od najskupljega Qashqaija, a 13.000 eura od Kadjara? Ima li pristupačnijih modela?
Ima! Početni benzinac 1.6 GDi 2WD sa 132 konja i najslabijim paketom oprema stoji 166.990 kuna. I to je skuplje od najjeftinijih Kadjara, Qashqaija, a i sličnih crossovera poput Mitsubishija ASX-a. Qashqai sa 130 benzinskih konja jeftiniji je 10.000 kuna, a Kadjar s istim 1,2 benzincem može biti jeftiniji i nevjerojatnih 29.000 kuna!!!
Tehničke karakteristike | |
Naziv vozila Kia Sportage 2.0 CRDI AWD A/T | |
motor | 4 cilindra, turbodizelski |
obujam | 1995 ccm |
snaga | 136kW/185KS pri 4000/min |
moment | 400 Nm pri 1750-2750/min |
mjenjač | 6 stupnjava, automatski |
maks.brzina | 195 km/h |
0-100 km/h | 11,6 s |
potrošnja | 5,3/7,9/5,9l/100 km |
test | 8,2l/100 km |
emisija CO2 | 166 g/km |
dimenzije | 4480/1855/1645 mm |
prtljažnik | 491l |
masa | 1690 kg |
jamstvo | 7 godina |
cijena | 352.540 kn |
CIJENA OSNOVNOGA MODELA: 284.990 kuna
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.