Novi Kineski SUV možda nije najjeftiniji u klasi, ali zato donosi zaista luksuznu opremu
Geely, jedan od najambicioznijih kineskih proizvođača automobila, s modelom EX5 zakoračuje na globalnu scenu s jasno definiranom strategijom. Ovaj električni SUV nije napravljen samo za kineske kupce, već je od temelja razvijen kao prvo globalno Geelyjevo vozilo, spremno za izvoz diljem svijeta, pa tako i u Hrvatsku, gdje je ovaj automobil upravo stigao. Već smo ga dobili priliku voziti na regionalnoj prezentaciji koja je danas održana u Sloveniji. Tehnološki nabijen i bogato opremljen, EX5 želi konkurirati etabliranim markama u Europi i šire.
Geely EX5 je dugačak 462 centimetra što ga čini jedim od većih kompaktnih SUV-ova C-segmenta na tržištu. Svojim jednostavnim zaobljenim linijama i čistim površinama ne pokušava se previše isticati dizajnom i oblik je prvenstveno u službi aerodinamike. S koeficijentom otpora zraka od samo 0,269, EX5 parira najboljim modelima u segmentu, što u konačnici pridonosi i njegovoj učinkovitosti.
Geely je u ovaj model implementirao čak osam novih tehnologija, uključujući i vlastiti infotainment Flyme Auto te napredni CTB (Cell To Body) sustav integracije baterije i karoserije. Zahvaljujući novoj CTB strukturi, baterija nije samo položena u pod, već je integrirana u samu šasiju. Time je dobivena veća torzijska krutost karoserije, sigurnija konstrukcija u slučaju sudara te niže težište, što pozitivno utječe na vozne osobine.
Jedna od ključnih novosti kod EX5 je nova generacija Short Blade baterije kapaciteta 60,2 kWh. Ova kraća, fizički kompaktnija baterija dolazi s unaprijeđenom internom strukturom, što omogućuje veću energetsku gustoću i manji unutarnji otpor. U prijevodu, baterija se brže puni i manje zagrijava, a rezultat je bolja iskoristivost kapaciteta.
Geely navodi da EX5 u idealnim uvjetima može nadopuniti energiju za 135 kilometara vožnje za 10 minuta. Od 30 do 80 posto napuni se za 20 minuta, dok za prelazak sa 10 na 80 posto treba 28 minuta. Maksimalna snaga punjenja iznosi 100 kW, što je dovoljno za svakodnevne potrebe, iako neki konkurenti nude i osjetno više. EX5 također podržava funkcije V2L (Vehicle-to-Load) i V2V (Vehicle-to-Vehicle), pa može puniti druge uređaje ili čak vozila. Ova mogućnost je korisna primjerice prilikom kampiranja i u hitnim slučajevima (nestanak struje), kao i za punjenje auta koji je ostao bez struje.
Deklarirani WLTP doseg od 430 kilometara smješta EX5 u donji prosjek klase, a uz pažljivu vožnju i pretežno gradske uvjete, moguće je izvući i više. Baterija dolazi sa osam godina jamstva ili 150.000 kilometara, dok je jamstvo na čitav automobil 6 godina ili 150.000 kilometara.
Prednje smješten pogonski motor od 218 KS i 320 Nm je među najučinkovitijima u klasi. Geely se hvali iskoristivošću od čak 90,04 posto. Uz to, motor teži samo 80 kilograma što dodatno pridonosi manjoj masi, a time i boljoj dinamici i nižoj potrošnji energije. Maksimalna brzina iznosi 180 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje 6,9 sekundi.
Unutrašnjost EX5 oduševljava ponudom prostora u kabini, posebno straga i razinom opremljenosti. Prednja sjedala su električno podesiva, nude grijanje, ventilaciju i masažu, a u naslone su integrirani zvučnici s dodatnim funkcijama, primjerice za privatne telefonske pozive, detalj koji se rijetko viđa čak i u premium segmentu.
Panoramski krov površine 1,18 četvornih metara s mogućnošću otvaranja daje kabini osjećaj prozračnosti, a ambijentalno osvjetljenje u 256 boja dodatno pridonosi ukupnom dojmu. Praktičnost nije zapostavljena. Auto ima vrlo mnogo velikih pretinca, od kojih je posebno dojmljiv skriveni pretinac ispod stražnjih sjedala. Prtljažnik nije previše velik, no nudi solidnih 461 do 1886 litara korisnog prostora.
Infotainment sustav Flyme Auto razvijen je interno i dolazi sa zaslonom od 15,4 inča, dok su digitalni instrumenti na zasebnom ekranu od 10,2 inča. Impresivan je i head-up zaslon koji se projicira u dimenziji od čak 13,8 inča, jedan od najvećih u segmentu. Sustav dolazi s nizom unaprijed instaliranih aplikacija, uključujući Spotify i Audible, a za akustiku se brine Flyme Sound sustav snage 1000 W, s ranije spomenutim zvučnicima u naslonima za glavu i subwooferom.
Ukupno 16 ADAS funkcija pokriva sve od adaptivnog tempomata do sustava za zadržavanje vozila u traci, automatskog kočenja, upozorenja na mrtvi kut i još mnogo toga. EX5 već je prošao Euro NCAP testiranje i osvojio maksimalnih 5 zvjezdica.
Top verzija EX5 Max za sada je jedinaq dostupna i stoji 42.990 eura, što nije nužno jeftinije od usporedivih električnih konkurenata, no zato je Geelyjeva serijska oprema mnogo bogatija. Kupcima je ponuđeno pet vanjskih boja i jedna konfiguracija interijera. Do kraja godine očekuje se i dolazak plug-in hibridne verzije, što će dodatno proširiti ponudu i privući kupce koji još nisu spremni na potpuni prelazak na struju.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.