Početna Auto 464 pregleda

Ovo je nova eVitara, prvi električni automobil iz Suzukija

FOTO: Suzuki

Unatoč poznatom imenu automobil nije električna verzija dosadašnje Vitare već potpuno novi model, kako dizajnerski tako i mehanički

Suzuki je predstavio svoj prvi električni automobil. Zove se Suzuki eVitara i proizvodit će se u Suzuki Motor Gujaratu u Indiji od proljeća 2025. godine. Prodaja u Europi, Indiji i Japanu započet će u ljeto 2025. godine. 

Author: Suzuki foto: Suzuki

Unatoč poznatom imenu automobil nije električna verzija dosadašnje Vitare već potpuno novi model, kako dizajnerski tako i mehanički. Suzuki još nije otkrio neke važne informacije poput autonomije i cijena, ali već se znaju mnogi drugi tehnički podaci. Također je otkriveno da će i Toyota dobiti svoju verziju ovog modela, u sklopu dugogodišnje suradnje između dvije marke koje već dijele nekoliko drugih modela, primjerice Corollu ST i RAV4 Plug-in Hybrid. 

Author: Suzuki foto: Suzuki

Suzuki eVitara temelji se na konceptnom automobilu eVX, prikazanom 2023. godine. S dužinom od 428 cm, SUV spada u B-segment i ima slične dimenzije kao Kia EV3 ili Peugeot E-2008. Širok je 180 cm, visok 164 cm i ima međuosovinski razmak od 270 cm. 

Author: Suzuki foto: Suzuki

Poput svoje starije benzinske verzije Suzuki eVitara  izgleda prilično robusno i uglato. Robusnost je naglašena četvrtastim lukovima kotača i plastičnim zaštitama koje pokrivaju većinu donjih profila.

Author: Suzuki foto: Suzuki

U unutrašnjosti su dva zaslona smještena jedan do drugog, no armature imaju i mnogo fizičkih tipki. Mjenjačem se upravlja preko kotačića smještenog na središnjem tunelu, gdje se nalaze i tipke za upravljanje različitim načinima vožnje i električnom parkirnom kočnicom.

Author: Suzuki foto: Suzuki

Nova eVitara se temelji na platformi nazvanoj  Heartect-e, te će se nuditi u izvedbama s prednjim ili s pogonom na sva četiri kotača. Verzije s prednjim pogonom imaju snage motora od 144 i 174 KS, dok varijanta s 4x4 pogonom i ima dva motora i razvija kombiniranih 183 KS. Ova verzija se može pohvaliti i terenskim načinom vožnje Trail, kako bi se okretni moment usmjerio na kotač s najvećim prianjanjem. 

Author: Suzuki foto: Suzuki

Za skladištenje energije koriste se litij-željezo-fosfatne (LFP) baterije od 49 ili 61 kWh, ali nije objašnjeno jesu li to bruto ili neto vrijednosti. Suzuki još otkrio  informacije o načinima punjenja i autonomiji. Gledajući njegove konkurente, znamo da Kia EV3 s 58 bruto kWh doseže 438 km, Peugeot E-2008 s 54 bruto kWh doseže 408 km prema WLTP ciklusu.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.