Donosimo dojmove, cijene i još mnogo drugih detalja o najvećoj Daciji, koja je upravo stigla na hrvatsko tržište
Pola godine nakon svjetske premijere na hrvatsko tržište je stigao novi Bigster, najveći, najnapredniji i najluksuzniji automobil koji je Dacia ikada predstavila. Već na prvi pogled pogled, Bigster je prilično impresivan SUV.
Prve dojme o automobilu smo stekli tijekom vožnje od oko 500 kilometara između Zagreba i Vodnjana gdje je održana hrvatska prezentacija automobila i natrag do Zagreba. Tih nekoliko sati vožnje omogućilo nam je da se uvjerimo u ono što tvrdi Dacia, da je ovaj automobil zaista revolucija za ovu marku, a ne samo varijacija na temu nekog automobila kojeg imaju u ponudi, konkretno Dustera. Bigster, osim drugačijeg dizajna i većih dimenzija donosi i mnogo nove tehnologije i opreme koja nije nikada prije viđena u Daciji. Bigster sve podiže na višu razinu no i dalje ostaje odličan primjer Dacijine strategije odličnog omjera uloženog i dobivenog, odnosno "mnogo auta za malo novca".
Uživo Bigster je prilično impresivan SUV, još impresivniji nego na slikama. S dužinom od 457 cm, širinom od 181 cm i visinom od 171 cm spada među najveće modele u segmentu kompaktnih SUV-ova i dobrih je 25 centimetara duži od vizualno sličnog novog Dustera. Bigster djeluje vrlo veliko i masivno zbog svojih dugih ravnih linija i oštrih rubova. Cijelo vozilo djeluje vrlo robusno, ali ima i mnogo zanimljivih dizajnerskih detalja, poput grafičkog uzorka na prednjem dijelu i vratima, kao i iznad stražnje registarske pločice. Također, slovo "Y" služi kao dominantni dizajnerski element i može se naći posvuda na vozilu.
Među novosti na vanjskom izgledu koje Bigster uvodi u Daciju je primjerice mogućnost dvobojne karoserije, s crnim krovom. Tu su i naplatci do 19 inča, najveći ikada ugrađeni na neku Daciu. Također, na autu može biti i veliki panoramski stakleni krov dugačak 120 cm, od kojih se gotovo polovica može i otvoriti.
Što se interijera tiče, Bigster također donosi mnoge novosti i koncentrira se na ono bitno: prostor, ergonomiju i udobnost. Sve se čini vrlo robusnim i dobro izrađenim, iako ćete za mekanim površinama dugo tragati u ovom autu. U stilu Dacie, velika većina plastike je tvrda, isto kao i u Dusteru. Naravno, tu je i prilično veliki dodirni zaslon od 10,1 inča koji svojom pozicijom vizualno produljuje vrlo visoku središnju konzolu dok je ispred vozača. I dok je on serijski u svim verzijama (u bogatijoj opremi i s povezanom navigacijom), ispred vozača mogu biti dvije varijante digitalnih instrumenata, od 7" i 10". U modelima koje smo vozili, s top paketima opreme Journey i Extreme bila je ova veća varijanta koja izgleda kao da je preuzeta iz novijih modela Renaulta, primjerice Symbioza i ima kristalno jasnu sliku.
Bigster donosi i mnogo druge opreme koju do sada nismo viđali u Dacijama. Tako primjerice može imati djelomično električno namještanje sjedala vozača, automatsku dvozonsku klimu i električno pokretanje vrata prtljažnika, rashladni pretinac u središnjoj konzoli i adaptivni tempomat, detalje koji uz ranije spomenuti panoramski krovni otvor dodaju malo luksuza na koji do sada nismo navikli kod Dacie.
Što se prostora tiče, Bigster je, bez sumnje, jedno od najprostranijih vozila u klasi. Prostor sprijeda je raskošan, a straga gotovo na razini velike Škode Kodiaq koja je mjerilo za velike SUV-ove i mnogo većih dimenzija od Bigstera. Prostor za glavu je također impresivan kao i prtljažnik u koji stanu 702 litre, što je rekordna zapremina za ovu klasu. S funkcijom Easy Fold, stražnji nasloni se mogu lako preklopiti pomoću dvije poluge iz prtljažnika. Pod prtljažnog prostora zaštićen je robusnom gumenom prostirkom za prtljažnik koja se lako čisti i može se lako smotati kada nije u uporabi. Dio je standardne opreme u opremi Extreme, a dostupna je kao dodatna oprema u ostalim izvedbama.
U dodatnoj opremi Dacia nudi i genijalni Sleep pack koji automobil može pretvoriti u priručni kamper s ležajem za dvije osobe. Ako vas zanima kako ovo rješenje funkcionira pročitajte ovaj naš test Joggera s istim dodatkom.
Od početka će na hrvatskom tržištu biti dostupna tri pogona. Osnova je Bigster mild hybrid 140 koji ima novorazvijeni benzinski pogonski sklop. On kombinira novu generaciju 1,2-litrenog trocilindričnog turbobenzinskog motora, koji se temelji na Millerovom ciklusu s blagim hibridnim sustavom od 48 V i ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa i razvija 140 KS.
Druga pogonska varijanta je je benzinski mild hybrid 130 4x4. Ova verzija s pogonom na četiri kotača kombinirana je s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa i blagim hibridnim sustavom od 48 V te razvija 130 KS.
Možda najzanimljiviji pogonski sklop je novi hybrid 155, koji svoju premijeru slavi upravo u Bigsteru, a ne u nekom Renaultu, što je kuriozitet i dokaz koliko Dacia danas znači Renaultu. U osnovi je to poboljšana verzija dosadašnjeg Hybrid 145 pogona koji se ugrađuje u Duster, Jogger i mnoge Renaulte. Ugradnjom benzinskog motora većeg obujma, 1,8 umjesto 1,6 litara, snaga je porasla na 155 KS, a uz veću bateriju (1,4 kWh, umjesto 1,2 kWh) poboljšana je i ekonomičnost. Novi četverocilindrični benzinski motor sada imao 107 KS, a ostatak električnog dijela, izuzev baterije je isti. To znači dva elektromotora (motor od 50 KS i visokonaponski starter/generator) i automatski multimode mjenjač koji ima četiri stupnja prijenosa za motor s unutarnjim izgaranjem i još dva za elektromotor.
Četvrta pogonska opcija stiže vrlo skoro i vjerojatno će biti najprodavanija u hrvatskoj. Riječ je o mild hybrid-G 140 verziji koja će nuditi mogućnost pogona na benzin i ukapljeni naftni plin, što je vrlo popularna opcija kod drugih Dacia. Ovaj motor od 140 KS prvi puta kombinira plinski pogon s blagim hibridnim sustavom od 48 V. Dva spremnika primaju ukupno 99 litara goriva (50 litara benzina i 49 litara LPG-a) i omogućuju doseg od čak 1450 kilometara. Spremnik LPG-a nalazi se ispod poda prtljažnika tako da prtljažni prostor nije umanjen.
Na testnim vožnjama dobili smo priliku isprobati verziju hybrid 155 koja je i više nego adekvatna motorizacija. Pri sporijoj vožnji može do 80 posto dionica prevaljivati na struju, ponekad u komadu i više od pet kilometara, što znatno doprinosi uštedi. Na otvorenim cestama u Istri smo ostvarili prosječnu potrošnju od 4,2 l/100 km, a na autocesti 6,8 l/100 km uz malo bržu vožnju od prosjeka. O pravoj kombiniranoj potrošnji ne možemo još ništa reći jer je većina puta koji smo prevalili autocestom, no Dacia obećava 4,6 do 4,7 l/100 km po WLTP-u. Kad smo već kod potrošnje istaknimo i da Dacia navodi 5,4-5,4 l/100 km za mild hybrid 140, 7,3 litara plina za mild hybrid-G 140 i 6,0 do 6,1 l/100 km za mild hybrid 130 4x4. Spomenimo i to da da smo doznali kako će ova 4x4 verzija uskoro biti zamijenjena novom štedljivijom varijantom s električno pokretanom stražnjom osovinom, no detalji o njoj još nisu jasni.
Bigster se u vožnji pokazao prilično udobnim autom kako zbog ovjesa, tako i zbog zvučne izolacije koja je na najvišoj razini u bilo kojoj od Dacia. Što se tiče dinamičkih voznih osobina, auto se vozi sasvim solidno, bez pretjeranog naginjanja ili podupravljanja. Hibridni pogon većinu vremena radi mirno i tiho, i postaje glasniji tek kada poželite malo juriti zavojima ili naglo ubrzati. Upravljač je prilično precizan i pruža nešto povratnih informacija, a kočnice su uvjerljive.
Novi Bigster nudi se u četiri razine opreme. Osnovni je Essential, iznad njega je Expression, a dvije vrhunske verzije Extreme i Journey imaju jednake cijene ali različitu opremu. Dok je "Extreme" namijenjen ljubiteljima avanture sa svojim standardnim panoramskim krovom, modularnim krovnim nosačima, kontrolom spuštanja niz nizbrdicu, gumenim tepisima i sustavom 3-u-1 YouClip, "Journey" je više okrenut udobnosti putovanja s dvobojnom karoserijom, električno pokretanim stražnjim vratima i djelomično električno podesivim vozačevim sjedalom.
Cijene počinju od 24.100 eura za osnovni Bigster. Najjeftinija 4x4 verzija košta od 28.000 eura, a najjeftinija verzija s hybrid 155 pogonom 29.200 eura. Najskuplji Bigster u cjeniku je je trenutačno Journey i Extreme verzija hibrida kao i Extreme 4x4 verzija, a sve koštaju 32.000 eura. Cijena za verziju s plinom još nisu službeno objavljene, no potvrđeno nam je da će biti identične onima s mild hybrid 140 pogonom, što se čini kao odlična prilika. Također povodom početka prodaje Dacia nudi akciju za Bigster s cijenom od 23.900 eura, šest godina jamstva i financiranje uz nula posto kamata.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.