Početna Auto 409 pregleda

Revolucija za Daciju: Vozili smo novi Bigster. Ovo su cijene

FOTO: Dacia Hrvatska

Donosimo dojmove, cijene i još mnogo drugih detalja o najvećoj Daciji, koja je upravo stigla na hrvatsko tržište

Pola godine nakon svjetske premijere na hrvatsko tržište je stigao novi Bigster, najveći, najnapredniji i najluksuzniji automobil koji je Dacia ikada predstavila. Već na prvi pogled pogled, Bigster je prilično impresivan SUV. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prve dojme o automobilu smo stekli tijekom vožnje od oko 500 kilometara između Zagreba i Vodnjana gdje je održana hrvatska prezentacija automobila i natrag do Zagreba. Tih nekoliko sati vožnje omogućilo nam je da se uvjerimo u ono što tvrdi Dacia, da je ovaj automobil zaista revolucija za ovu marku, a ne samo varijacija na temu nekog automobila kojeg imaju u ponudi, konkretno Dustera. Bigster, osim drugačijeg dizajna i većih dimenzija donosi i mnogo nove tehnologije i opreme koja nije nikada prije viđena u Daciji. Bigster sve podiže na višu razinu no i dalje ostaje odličan primjer Dacijine strategije odličnog omjera uloženog i dobivenog, odnosno "mnogo auta za malo novca". 

Author: Dacia Hrvatska foto: Dacia Hrvatska

Uživo Bigster je prilično impresivan SUV, još impresivniji nego na slikama. S dužinom od 457 cm, širinom od 181 cm i visinom od 171 cm spada među najveće modele u segmentu kompaktnih SUV-ova i dobrih je 25 centimetara duži od vizualno sličnog novog Dustera. Bigster djeluje vrlo veliko i masivno zbog svojih dugih ravnih linija i oštrih rubova. Cijelo vozilo djeluje vrlo robusno, ali ima i mnogo zanimljivih dizajnerskih detalja, poput grafičkog uzorka na prednjem dijelu i vratima, kao i iznad stražnje registarske pločice. Također, slovo "Y" služi kao dominantni dizajnerski element i može se naći posvuda na vozilu.

Author: Dacia Hrvatska foto: Dacia Hrvatska

Među novosti na vanjskom izgledu koje Bigster uvodi u Daciju je primjerice mogućnost dvobojne karoserije, s crnim krovom. Tu su i naplatci do 19 inča, najveći ikada ugrađeni na neku Daciu. Također, na autu može biti i veliki panoramski stakleni krov dugačak 120 cm, od kojih se gotovo polovica može i otvoriti. 

Author: Dacia Hrvatska foto: Dacia Hrvatska

Što se interijera tiče, Bigster također donosi mnoge novosti i koncentrira se na ono bitno: prostor, ergonomiju i udobnost. Sve se čini vrlo robusnim  i dobro izrađenim, iako ćete za mekanim površinama dugo tragati u ovom autu. U stilu Dacie, velika većina plastike je tvrda, isto kao i u Dusteru. Naravno, tu je i prilično veliki dodirni zaslon od 10,1 inča koji svojom pozicijom vizualno produljuje vrlo visoku središnju konzolu dok je ispred vozača. I dok je on serijski u svim verzijama (u bogatijoj opremi i s povezanom navigacijom), ispred vozača mogu biti dvije varijante digitalnih instrumenata, od 7" i 10". U modelima koje smo vozili, s top paketima opreme Journey i Extreme  bila je ova veća varijanta koja izgleda kao da je preuzeta iz novijih modela Renaulta, primjerice Symbioza i ima kristalno jasnu sliku.  

Author: Dacia Hrvatska foto: Dacia Hrvatska

Bigster donosi i mnogo druge opreme koju do sada nismo viđali u Dacijama. Tako primjerice može imati djelomično električno namještanje sjedala vozača, automatsku dvozonsku klimu i električno pokretanje vrata prtljažnika, rashladni pretinac u središnjoj konzoli i adaptivni tempomat, detalje koji uz ranije spomenuti panoramski krovni otvor dodaju malo luksuza na koji do sada nismo navikli kod Dacie. 

Author: Dacia Hrvatska foto: Dacia Hrvatska

Što se prostora tiče, Bigster je, bez sumnje, jedno od najprostranijih vozila u klasi. Prostor sprijeda je raskošan, a straga gotovo na razini velike Škode Kodiaq koja je mjerilo za velike SUV-ove i mnogo većih dimenzija od Bigstera. Prostor za glavu je također impresivan kao i prtljažnik u koji stanu 702 litre, što je rekordna zapremina za ovu klasu. S funkcijom Easy Fold, stražnji nasloni se mogu lako preklopiti pomoću dvije poluge iz prtljažnika. Pod prtljažnog prostora zaštićen je robusnom gumenom prostirkom za prtljažnik koja se lako čisti i može se lako smotati kada nije u uporabi. Dio je standardne opreme u opremi Extreme, a dostupna je kao dodatna oprema u ostalim izvedbama. 

Author: Dacia Hrvatska foto: Dacia Hrvatska

U dodatnoj opremi Dacia nudi i genijalni Sleep pack koji automobil može pretvoriti u priručni kamper s ležajem za dvije osobe. Ako vas zanima kako ovo rješenje funkcionira pročitajte ovaj naš test Joggera s istim dodatkom. 

TESTIRALI SMO Test Dacia Jogger: Prostrano čudo s plinom i krevetom!
Od početka će na hrvatskom tržištu biti dostupna tri pogona. Osnova je Bigster mild hybrid 140 koji ima novorazvijeni benzinski pogonski sklop. On kombinira novu generaciju 1,2-litrenog trocilindričnog turbobenzinskog motora, koji se temelji na Millerovom ciklusu s blagim hibridnim sustavom od 48 V i ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa i razvija 140 KS. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Druga pogonska varijanta je je benzinski mild hybrid 130 4x4. Ova verzija s pogonom na četiri kotača kombinirana je s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa i blagim hibridnim sustavom od 48 V te razvija 130 KS. 

Author: Dacia Hrvatska foto: Dacia Hrvatska

Možda najzanimljiviji pogonski sklop je novi hybrid 155, koji svoju premijeru slavi upravo u Bigsteru, a ne u nekom Renaultu, što je kuriozitet i dokaz koliko Dacia danas znači Renaultu. U osnovi je to poboljšana verzija dosadašnjeg Hybrid 145 pogona koji se ugrađuje u Duster, Jogger i mnoge Renaulte. Ugradnjom benzinskog motora većeg obujma, 1,8 umjesto 1,6 litara, snaga je porasla na 155 KS, a uz veću bateriju (1,4 kWh, umjesto 1,2 kWh) poboljšana je i ekonomičnost. Novi četverocilindrični benzinski motor sada imao 107 KS, a ostatak električnog dijela, izuzev baterije je isti. To znači dva elektromotora (motor od 50 KS i visokonaponski starter/generator) i automatski multimode mjenjač koji ima četiri stupnja prijenosa za motor s unutarnjim izgaranjem i još dva za elektromotor.

Author: Dacia Hrvatska foto: Dacia Hrvatska

Četvrta pogonska opcija stiže vrlo skoro i vjerojatno će biti najprodavanija u hrvatskoj. Riječ je o mild hybrid-G 140 verziji koja će nuditi mogućnost pogona na benzin i ukapljeni naftni plin, što je vrlo popularna opcija kod drugih Dacia. Ovaj motor od 140 KS prvi puta kombinira plinski pogon s blagim hibridnim sustavom od 48 V. Dva spremnika primaju ukupno 99 litara goriva (50 litara benzina i 49 litara LPG-a) i omogućuju doseg od čak 1450 kilometara. Spremnik LPG-a nalazi se ispod poda prtljažnika tako da prtljažni prostor nije umanjen. 

Author: Dacia Hrvatska foto: Dacia Hrvatska

Na testnim vožnjama dobili smo priliku isprobati verziju hybrid 155 koja je i više nego adekvatna motorizacija. Pri sporijoj vožnji može do 80 posto dionica prevaljivati na struju, ponekad u komadu i više od pet kilometara, što znatno doprinosi uštedi. Na otvorenim cestama u Istri smo ostvarili prosječnu potrošnju od 4,2 l/100 km, a na autocesti 6,8 l/100 km uz malo bržu vožnju od prosjeka. O pravoj kombiniranoj potrošnji ne možemo još ništa reći jer je većina puta koji smo prevalili autocestom, no Dacia obećava 4,6 do 4,7 l/100 km po WLTP-u. Kad smo već kod potrošnje istaknimo i da Dacia navodi 5,4-5,4 l/100 km za mild hybrid 140, 7,3 litara plina za mild hybrid-G 140 i 6,0 do 6,1 l/100 km za mild hybrid 130 4x4. Spomenimo i to da da smo doznali kako će ova 4x4 verzija uskoro biti zamijenjena novom štedljivijom varijantom s električno pokretanom stražnjom osovinom, no detalji o njoj još nisu jasni. 

Author: Dacia Hrvatska foto: Dacia Hrvatska

Bigster se u vožnji pokazao prilično udobnim autom kako zbog ovjesa, tako i zbog zvučne izolacije koja je na najvišoj razini u bilo kojoj od Dacia. Što se tiče dinamičkih voznih osobina, auto se vozi sasvim solidno, bez pretjeranog naginjanja ili podupravljanja. Hibridni pogon većinu vremena radi mirno i tiho, i postaje glasniji tek kada poželite malo juriti zavojima ili naglo ubrzati. Upravljač je prilično precizan i pruža nešto povratnih informacija, a kočnice su uvjerljive. 

Author: Dacia Hrvatska foto: Dacia Hrvatska

Novi Bigster nudi se u četiri razine opreme. Osnovni je Essential, iznad njega je Expression, a dvije vrhunske verzije Extreme i Journey imaju jednake cijene ali različitu opremu. Dok je "Extreme" namijenjen ljubiteljima avanture sa svojim standardnim panoramskim krovom, modularnim krovnim nosačima, kontrolom spuštanja niz nizbrdicu, gumenim tepisima i sustavom 3-u-1 YouClip, "Journey" je više okrenut udobnosti putovanja s dvobojnom karoserijom, električno pokretanim stražnjim vratima i djelomično električno podesivim vozačevim sjedalom.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Cijene počinju od 24.100 eura za osnovni Bigster. Najjeftinija 4x4 verzija košta od 28.000 eura, a najjeftinija verzija s hybrid 155 pogonom 29.200 eura. Najskuplji Bigster u cjeniku je je trenutačno Journey i Extreme verzija hibrida kao i Extreme 4x4 verzija, a sve koštaju 32.000 eura. Cijena za verziju s plinom još nisu službeno objavljene, no potvrđeno nam je da će biti identične onima s mild hybrid 140 pogonom, što se čini kao odlična prilika. Također povodom početka prodaje Dacia nudi akciju za Bigster s cijenom od 23.900 eura, šest godina jamstva i financiranje uz nula posto kamata. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.