Početna Auto 157 pregleda

Test BYD Sealion 7 AWD Excellence: 530 KS i luksuz po diskontnoj cijeni

FOTO: Dubravko Kolarić

BYD Sealion 7 AWD Excellence donosi 530 KS, bogatu opremu i velik doseg uz cijenu osjetno nižu od većine konkurenata iz Europe


BYD je u Hrvatskoj u kratkom vremenu prošao put od egzotične novosti do ozbiljnog igrača, a Sealion 7 je zasad najjasniji dokaz ambicija kineskog proizvođača. Riječ je o trenutačno najsnažnijem, najopremljenijem i tehnološki najnaprednijem BYD-evom modelu na domaćem tržištu, automobilu koji se bez zadrške gura u teritorij premium električnih SUV-ova. No, iako je dojam u cjelini vrlo snažan, Sealion 7 nije bez slabosti, osobito kad se počne "kopati" ispod površine.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Sealion 7 nije zamišljen kao "povoljna alternativa", nego kao punokrvni električni SUV koji performansama, prostorom i razinom opreme ulazi u izravnu usporedbu s etabliranim europskim imenima. I pritom to radi uz cijenu koja je i dalje osjetno niža od one koju traži većina konkurencije. Testirali smo njegovu top izvedbu: najsnažniji i najbolje opremljen BYD Sealion 7 Exellence AWD.

Dizajn: fluidan, sportski i nenametljiv

Niska linija poklopca motora, glatke bočne površine i fastback silueta stvaraju elegantan, ali i pomalo sportski dojam. Automobil izgleda moderno i skladno, bez pretjerivanja ili agresivnih detalja. Realno, Dizajn Sealiona 7 korektan je i uglađen, no teško ga je nazvati emotivnim ili upečatljivim. Fastback silueta i "Ocean" dizajnerski jezik djeluju moderno, ali automobil se u prometu ne ističe kao što bi se moglo očekivati od perjanice ponude. Posebno u tamnijim bojama, Sealion 7 lako se izgubi među ostalim velikim SUV-ovima.
Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić
U Excellence izvedbi dolazi na 20-colnim aluminijskim naplatcima. Stražnjim krajem dominira LED svjetlosna traka s motivom kapljica, detalj koji Sealion 7 vizualno izdvaja, ali ga ne čini nametljivim. Ukupno gledano, dizajn je pomalo konzervativan i nenametljiv. Kinezi su ovdje, poput iskusnog "europskog veterana" igrali na sigurno.


Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Interijer i tehnologija: Korak do premiuma

Unutrašnjost je jedno od najvećih pozitivnih iznenađenja. Kvaliteta materijala, preciznost izrade i ukupni ambijent vrlo su blizu premium standardima. Kožna sjedala, mekane obloge posvuda, čak i tamo gdje ih ne očekujete, i pažljivo izvedeni detalji jasno pokazuju da je BYD ovdje ciljao visoko.
Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić
Prednja sjedala su grijana i ventilirana, stražnja također grijana, a prostora ima u izobilju. Međuosovinski razmak od 293 cm osigurava izdašan prostor za koljena straga, dok ni prostora za glavu ne nedostaje unatoč panoramskom krovu.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Digitalno okruženje čine 10,25-inčni zaslon instrumenata, head-up zaslon (ekskluzivan za Excellence) i veliki 15,6-inčni rotirajući središnji ekran (rotacija je zgodan, ali realno nepotreban detalj). Taj zaslon izgleda impresivno, ali je preopterećen funkcijama. Sitne ikone i natpisi te oslanjanje gotovo isključivo na dodir otežavaju upravljanje u vožnji, a to je problem koji BYD ni u ovom, najskupljem modelu, nije do kraja riješio. Digitalni instrumenti nude solidnu količinu informacija, ali grafički i logikom i dalje zaostaju za najboljima u klasi.


Prostor i praktičnost: obiteljski SUV bez kompromisa

Sealion 7 se pokazuje kao vrlo funkcionalan obiteljski automobil. Prtljažnik nudi 520 litara, a preklapanjem stražnjih sjedala raste na 1789 litara. Ti podaci su dobri na papiru, no valja napomenuti da dio volumena "nestaje" ispod podnice, što ograničava praktičnost kod većih predmeta. Tu je i prednji prtljažnik od 58 litara, praktičan za kabele ili sitniju opremu.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Na stražnjim sjedalima putnici imaju vlastite ventilacijske otvore, grijanje sjedala i USB-C priključke, što dodatno naglašava premium ambiciju ovog modela. Položaj sjedenja je i sprijeda i straga vrlo dobar.

Vožnja i performanse: ogromna snaga bez grubosti

U AWD Excellence izvedbi Sealion 7 koristi dva elektromotora ogromne ukupne snage 530 KS, uz 690 Nm okretnog momenta. Ta saga koja nije daleko od superautomobila, jamči i ubrzanje koje nije daleko od njih. Konkretno, sprint do 100 km/h traje 4,5 sekundi, no karakter automobila nije agresivan. Snaga se isporučuje linearno i vrlo uglađeno, bez trzaja i naglih reakcija, što je svakako pozitivno.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ovjes je jasno podešen na komfor, što se cijeni na dugim putovanjima, ali masa od preko 2,4 tone nemoguće je potpuno sakriti. Djeluje stabilno i sigurno u svim uvjetima, a na autocesti ostavlja dojam velikog, tihog i opuštenog putnog automobila, no U zavojima je stabilan i siguran, no ne potiče baš previše na dinamičnu. Nekako se ugodnije osjećate kada se vozite umjereno.

Potrošnja i doseg: realno i predvidljivo

Na testu je zabilježena kombinirana potrošnja od 20,7 kWh/100 km, što odgovara realnom dosegu od oko 440 km, i to u malo hladnijim uvjetima koji su nepovoljniji za doseg i potrošnju električnih automobila. U gradu je uz jedno punjenje moguće prijeći oko 560 km, dok se na autocesti doseg spušta na oko 350 km.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Posebno se ističe rezultat na našem eko krugu, gdje smo postigli potrošnju od 14,3 kWh, što bi bilo dovoljno za doseg od 636 km. Eko krug je gradsko-prigradska dionica duga oko 25 kilometara, bez semafora i većih gužvi, blago brdovitog profila, koja omogućuje ujednačenu vožnju i optimalno korištenje rekuperacije.

Punjenje: spreman za duga putovanja

Blade baterija neto kapaciteta 91,3 kWh podržava DC punjenje do 230 kW. U praksi to znači vrlo kratka zadržavanja na punionicama, dok AC punjenje snagom 11 kW zadovoljava kućne i javne potrebe. Toplinska pumpa i CTB tehnologija dodatno pomažu učinkovitosti, osobito zimi. U praksi smo za pola sata, uz prethodno predkondicioniranje baterije, uspjeli napuniti struje za oko 75 posto kapaciteta baterije, što je u okviru automobila s 400V tehnologijom vrhunski rezultat.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak: premium dojam, racionalna cijena

BYD Sealion 7 AWD Excellence vrlo je uvjerljiv paket. Nudi izdašan prostor, snažan i uglađen pogon, visoku razinu sigurnosti i tehnologije te kvalitetu izrade koja se bez ikakvog pretjerivanja približava najboljima iz premium klase. Uz cijenu od 56.490 eura, odnosno 57.590 eura s doplatom boje za testni auto, Sealion 7 jasno pokazuje da premium električni SUV više ne mora nužno nositi premium europski logo i da ne mora imati "europsku cijenu". Iznos koji BYD traži za njega je realno vrlo velik, no još uvijek nekoliko desetaka tisuća eura manji od "bilo čega iz Europe što može ponuditi podjednaku snagu i luksuz".

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

+ vrlo snažan i uglađen pogon
+ prostrana i izuzetno kvalitetno izrađena unutrašnjost
+ bogata serijska oprema

Minus:

- infotainmentu treba puno bolja ergonomija
- nedostatak fizičkih tipki
- velika masa se osjeti pri dinamičnijoj vožnji
Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI
Masa 2435 kg
Dimenzije 483 x 193 x 166 cm
Međuosovinski razmak 293 cm
Pogon AWD, dva elektromotora
Snaga 390 kW / 530 KS
Okretni moment 690 Nm
0–100 km/h 4,5 s
Najveća brzina 215 km/h
Baterija (neto) 91,3 kWh
Doseg kombinirano (WLTP) 502 km
Potrošnja 21,9 kWh/100 km (WLTP)
Snaga punjenja AC 11 kW / DC 230 kW
Prtljažnik 520 l + 58 l (prednji)
Cijena 57.590 € (testirani model), 56.490 € (bez dodatne opreme) 49.990 (osnovni Sealion 7 Comfort, RWD)


Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Važnija oprema testirani BYD Sealion 7 Exellence AWD

Aluminijski naplatci 20", LED prednja i stražnja svjetla, dvozonski automatski klima-uređaj, digitalni instrumenti 10,25", rotirajući dodirni zaslon 15,6", head-up zaslon, Dynaudio audio sustav s 12 zvučnika, kožna sjedala s grijanjem i ventilacijom sprijeda te grijanjem straga, grijani upravljač, sustav kamera s prikazom od 360 stupnjeva, panoramski stakleni krov, električno pokretana vrata prtljažnika...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.