Početna Magazin 1518 pregleda

Citroen C2: Mali brat C3 s uzbudljivom sportskom verzijom

FOTO: Citroën

U rubrici "SJEĆATE LI GA SE?" govorimo o automobilima koji su obilježili našu prošlost, ali su bili toliko neupadljivi ili neuspješni da smo ih vrlo brzo zaboravili. Današnji gost je Citroën C2, zaboravljeni mali brat C3 koji je imao uzbudljive sportske verzije i jedan "kriminalno loš" mjenjač

Znate za njih, ali ste ih nekako i zaboravili. Ovi automobili obilježili su našu prošlost, neki od njih su svojedobno bili i vrlo uspješni, no istodobno toliko neupadljivi da su brzo zaboravljeni. U rubrici "SJEĆATE LI GA SE?" podsjećamo vas na automobile koje ipak ne bismo trebali prepustiti zaboravu. Iz ovog ili onog razloga...

Ovaj automobil je s tržišta nestao prije samo 14 godina, no danas su mnogi u potpunosti zaboravili da je ikada postojao. Za razliku od modela C3, koji je bio veliki uspjeh i koji je preživio sve do danas, mali C2 je "plesao" samo jednu generaciju, no tijekom toga je uspio ponuditi mnogo toga zbog čega ga ne bi smjeli zaboraviti. Prije svega mislimo na zabavne sportske varijante VTR i VTS, od kojih se ova druga proslavila, dok je zbog prva kriminalno lošeg robotiziranog mjenjača postala predmet sprdnje u krugu automobilskih entuzijasta. 

Author: Citroën foto: Citroën

Citroën C2, bio je vrlo logičan potez u vrijeme kada su svi proizvođači morali imati i male gradske automobile, modele koji su se itekako dobro prodavali. I dok je većina proizvođača razvijala potpuno samostalne aute takozvanog A-segmenta, Citroën se nije htio gnjaviti s time te je jednostavno skratio C3 i opremio ga sa samo jednim parom bočnih vrata. To je s jedne strane bio minus u odnosu na konkurenciju jer je C2 ipak bio malo kompliciraniji i skuplji model, no s druge strane bio je i plus jer je C2 bio kompatibilan i s ozbiljnijim pogonskim tehnikama pa se nije morao zadovoljiti samo s slabašnim osnovnim motorima. Isto vrijedi i za opremu koja je mogla niti znatno bogatija nego što je to bilo uobičajeno za tadašnji A-segment, odnosno male gradske aute. 

Author: Citroën foto: Citroën

Rođak prve generacije C3 na tržište je stigao prije 20 godina. Bio je to automobil koji je s C3 dijelio mehaniku, no dizajnerski je dosta udaljen od svojeg većeg brata. Dok je C3 bio sav zaobljen i nekako "sladak", manji C2 je imao mnogo oštrije i agresivnije linije. I zbog tog dizajna među kupcima Citroëna C3 se formiralo mišljenje koje bi mnogi danas svrstali pod "muški šovinizam", da je C3 za žene, dok je manji C2 više muški mali auto za one koji se žele zabavljati u vožnji ovog velo okretnog i iznenađujuće sposobnog automobilčića. "Muški karakter" automobila naglašavali su i široki, izbočeni prednji blatobrani, ali i podjela vrata prtljažnika kod kojih se jedna polovica otvarala prema gore, a druga polovica preklapala prema dolje. Prema navodima proizvođača, donji poklopac je imao nosivost od 100 kg, što je olakšalo utovar u prtljažnik. Ovo se pokazalo vrlo praktičnim, pogotovo u skučenim gradskim prostorima.

Author: Citroën foto: Citroën

Citroën C2 nudio je elegantnu i prilično modularnu unutrašnjost s četiri sjedala i impresionirao je svojim jedinstvenim konceptom varijabilnosti: dva pojedinačna sjedala straga, koja su se mogla pomicati i sklopiti bez ikakvog napora, omogućujući prilagodbu unutrašnjosti svim situacijama.

Author: Citroën foto: Citroën

Unutrašnjost Citroëna C2 bila je odvažna i inovativna. Presvlake sjedala jarkih boja, kao i ručice mjenjača i ručke na vratima od prozirnog materijala značajno su pridonijeli originalnoj, drugačijoj atmosferi.

Author: Citroën foto: Citroën

Motori su uglavnom preuzeti od C3. Raspon se kretao od slabašnog 1.1 sa 60 KS, preko 1.4 motora sa 75 i 90 KS sportskih modela s 1,6 litrenim motorima koji su nosili oznake VTR (110 KS) i VTS (125 KS). I ljubitelji dizelaša došli su na svoje s HDi motorima sa 68 i 110 KS.

Author: Citroën foto: Citroën

Najveću pažnju su, naravno izazvali sportski modeli. Dok je slabiji VTR bio zamišljen kao kombinacija između komfornog i sportskog automobila, VTS je trebao biti pravi sportaš. S VTS-om je Citroën uspio ono što je namjeravao, s VTR-om baš i ne. Zbog toga je ovaj model vrlo  brzo iščeznuo iz ponude, no Citroen nije odustao od spomenutog mjenjača kojeg je nakon toga počeo nuditi u kombinaciji sa svim slabijim motorima. Zanimljivo, i ovi modeli su zadržali oznaku VTR iako više nisu bili nimalo sportski. 

Author: Citroën foto: Citroën

VTS je bio jedan od najzanimljivijih malih sportskih automobila s početka 2000--ih. Odličan ovjes, mala masa, vrhunsko držanje ceste i popriličnih 125 KS za tako mali auto učinili su ga omiljenima među onima koju su voljeli jurnjavu, a nisu htjeli potrošiti previše novca, kao i onim mlađim "ovisnicima o automobilskom adrenalinu". Imao je i dizelsku verziju sa 110 KS koja nije bila ni približno toliko zabavna zbog veće mase i njenog lošijeg rasporeda što je za posljedicu imalo dosta podupravljanja. 

Author: Citroën foto: Citroën

VTR je imao isti motor, ali s drugačijom "mapom" pa je razvijao 110 KS, što je još uvijek bilo vrlo mnogo za C2. Problem ovog modela nije bila snaga već mjenjač. Radilo se robotiziranom mjenjaču koji je prilično neugodno i ne baš brzo mijenjao brzine kada ste stiskali gas do daske. Drugi njegov problem je bila sklonost kvarovima. Zbog toga VTR nikada nije stekao slavu VTS-a. 

Author: Citroën foto: Citroën

Kad smo već kod VTS-a spomenimo i to da je Citroën njegovu sportsku stranu nastojao naglasiti i angažmanom u automobilskom sportu. Auto je bio vrlo uspješan, a marka je s njim nekoliko puta osvojila JWRC (Junior World Rally Championship) 2005. godine. 

SJEĆATE LI GA SE? Citroën ZX: Pokušaj francuskog Golfa i 'kopija Yuga'

U listopadu 2005. Citroën C2 doživio je svoj prvi mali facelift. Tada je dobio nove detalje u unutrašnjosti, stražnja svjetla s prozirnim staklom i nove varijante opreme. Tijekom drugog facelifta u lipnju 2008. osvježen je prednji dio redizajniranom maskom hladnjaka i većim logotipom marke.

Author: Citroën foto: Citroën

C2 je bio prilično uspješan model,a tijekom njegove karijere koja je trajala šest godina proizvedeno je 622.173 primjeraka. Sudbina mu je bila zapečaćena već dvije godine nakon premijere, kada je Citroën na tržište lansirao mali C1. Pored njega novi C2 ne bi imao previše smisla, a polako je jenjavao i interes kupaca za automobilima s troja vrata.  

SJEĆATE LI GA SE? Citroen AX: Auto koji je konačno uspio naslijediti Spačeka

Automobil je bio relativno popularan i u Hrvatskoj, ne toliko kao C3, no zbog male cijene imao je podosta kupaca. S vremenom ih je dosta došlo iz uvoza kao rabljeni. Kako se kvalitetom C2 pokazao prilično solidan, dosta je primjeraka izdržalo i do danas i nije neko čudo vidjeti ga na cesti. U oglasima također možemo naći solidnu ponudu automobila na prodaju po cijenama od oko 1000 pa do oko 3000 eura. Dobro očuvani dizelski modeli mogu koštati i više, a najskuplji su, naravno, VTS izvedbe koje bez problema mogu koštati i više od 5000 eura. 


 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.