Prema UScaleu, 24 posto električnih automobila moralo je u radionicu kako bi se popravio tehnički kvar, a kod benzinaca i dizelaša je taj postotak bio samo 9 posto
UScale, njemačka tvrtka za istraživanje tržišta iz grada Stuttgarta napravila je zanimljivo istraživanje čija tema je bila koliko često električni automobili završe u servisima. Rezultati istraživanja pokazuju da postoje velike razlike u osjetljivosti na kvarove između pojedinih marki i u usporedbi s vozilima s unutarnjim izgaranjem.
U teoriji električni automobili bi rjeđe trebali "posjećivati" servisne radionice jer imaju manje potrebe za redovitim održavanjem dok se električni motori smatraju "neuništivima" jer su mnogo jednostavniji od onih na unutarnje sagorijevanje. Mnoge probleme koji mogu zadesiti benzince i dizelaše, električni automobili en mogu imati. No kako je trenutno u praksi?
Za potrebe studije UScale je ispitao 2154 vlasnika električnih automobila, a prosječna starost njihovih vozila bila je tri godine. Istodobno je anketirana i skupina od 404 vlasnika automobila s unutarnjim izgaranjem. Prema rezultatima 11 posto električnih automobila moralo je neplanirano u servis u roku od 12 mjeseci nakon kupovine automobila, dok je taj postotak za nove modele s benzinskim i dizelskim motorima iznosio 19 posto. Obje vrijednosti su izuzetno visoke, s obzirom na to da se radi o praktično novim autima.
Razlog posjeta radionicama pak pokazuje dugu sliku. Prema UScaleu, 24 posto električnih automobila moralo je u radionicu kako bi se popravio tehnički kvar, a 19 posto zbog opoziva. Za vozila s unutarnjim izgaranjem stope su bile znatno niže. Njih 9 posto je u servisu završilo zbog popravaka kvarova i 5 posto zbog opoziva, dok je ostatak u servisu neplanirano završio zbog drugih razloga.
UScale je identificirao i vrlo velike razlike u osjetljivosti električnih automobila pojedinih marki na tehničke kvarove. Prema tome kod Opela, Audija i Škode je tehnički kvar bio razlog za posjet više od 30 posto automobila. S druge strane samo 7 posto BMW-a i 6 posto Nissana koji su završili u servisu, učinili su to zbog tehničkog kvara. Jedino su te marke imale manju stopu kvarova u odnosu na modele s benzinskim i dizelskim motorima.
Još jedan zanimljiv podatak je vrijeme provedeno u servisu. Čak 19 posto električnih automobila bilo je u radionici duže od očekivanog, dok je za motore s unutarnjim izgaranjem taj udio bio samo 6 posto.
Zaključak istraživanja je da radionice neće ostati bez posla zbog prelaska na elektromobilnost. Međutim, prema UScaleovoj analizi, vozači BEV-a ponašaju se drugačije od tradicionalnih kupaca očekuju, primjerice, dodatne usluge kao što su potpuno punjenje baterije automobila kada je on na servisu i zamjenska električna vozila.
Iz svega ovoga možemo zaključiti da se možda mora odbaciti mišljenje da su električni automobili pouzdaniji od modela s motorima s unutarnjim izgaranjem. Iako su osjetno rjeđe u servisima, razlog za njihov dolazak mnogo je češće kvar. Međutim studija se mora uzeti s rezervom jer je uzorak ispitanih vlasnika automobila s benzinskim i dizelskim motorima bio mnogo manji. Osim toga, dobiveni rezultati za učestalost kvarova mnogo su veći od rezultata dobivenih u drugim sličnim istraživanjima.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.