Istraživanje je pokazalo da prosječan automobil u Hrvatskoj doživi nesreću na gotovo svakih 120.000 kilometara
Rijetki su vozači koji nisu doživjeli nikakvu prometnu nesreću tijekom svog života. Gotovo svatko s dužim vozačkim stažom je tijekom svoje karijere doživio barem manju nezgodu s minimalnom štetom na autu. Stoga je normalno da praktično sva vozila u prometu pretrpe manju ili veću štetu svakih nekoliko godina. To može biti problematično za kupce rabljenih automobila koji rijetko mogu biti sigurni ono što kupuju.
Tvrtka za obradu podataka o automobilima carVertical provela je istraživanje u Hrvatskoj kako bi utvrdila koliko kilometara automobil obično pređe prije nego što se dogodi nesreća.
Broj oštećenih auta u Hrvatskoj raste
Tvrtka koja carVertical koja se bavi pružanjem uvida u povijest rabljenih vozila odredila je vezu između prijeđene kilometraže automobila i stope nesreća u razdoblju od 2021. do 2023. Podatci su pokazali da je u 2021. godini prosječno vozilo imalo nesreću svakih 150.077 km, u 2022. je taj prosjek iznosio 131 503 km, a u 2023. 119 638 kilometara, što sugerira da automobil sve češće sudjeluju u manjim ili većim prometnim nesrećama. Povećan broj nesreća može se pripisati porastu intenziteta putovanja i i broja prijeđenih kilometara nakon pandemije, kada se mnogo manje putovalo.
„Vozilo s kilometražom od 300 000 kilometara moglo je doživjeti gotovo tri nesreće. Međutim, čak i mali udarac ili ogrebotine se također kvalificiraju kao nesreća, pa bi kupci rabljenih automobila trebali saznati kakvu je štetu vozilo pretrpjelo prije kupnje određenog automobila”, objašnjava Matas Buzelis, stručnjak za automobile u carVerticalu.
Iako manja oštećenja ne bi trebala utjecati na odluku o kupnji određenog vozila, ozbiljna nesreća može značiti da automobil ima strukturalna oštećenja i možda nije siguran za vožnju.
Vozila u drugim europskim državama imaju manje nesreća
Slični trendovi vezani za oštećenja kao u Hrvatskoj zabilježeni su i u susjednoj Mađarskoj, koja je s prosjeka od 167.574 km po nesreći u 2021. došla na 149.244 km u 2023. Istraživanje je pokazalo da automobili u Hrvatskoj ove godine prelaze 18,8 % manje kilometara od europskog prosjeka prije nego što sudjeluju u nesreći. To znači da Hrvati oštećuju svoje automobile češće od vozača u drugim zemljama.
„Kupci ne bi trebali tretirati rabljene automobile kao nova vozila. Svaki vozač očekuje da će njegovo vozilo biti u dobrom stanju, ali to nije uvijek slučaj u stvarnosti. Procjenjujemo da je 52,4 % rabljenih vozila oštećeno barem jednom. Zato bi provjera povijesti trebala igrati važnu ulogu u cijelom procesu kupnje automobila, zajedno s probnom vožnjom i fizičkim pregledom u ovlaštenom servisu”, kaže Buzelis.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.