Osim što četvrta generacija Supre ima neuništiv motor 2JZ, između 1997. i 2004. godine se smatralo da ima bolje kočnice od bilo kojeg automobila
Prošloga tjedna dobili smo priliku isprobati potpuno novu Toyotu Supru, koja se vratila u život nakon 17 godina izbivanja. Nova Supra pravi je sportski auto s japanskim pedigreom i europskom tehnologijom, koji ni najzagriženije fanove ove legende neće ostaviti ravnodušnima, ali smo se zainteresirali čime je Toyota u prošlosti toliko zadivila svijet.
Krenimo od početka. Ford je krajem 60-ih godina prošloga stoljeća napravio Mustanga, koji je otvorio potpuno novi segment automobila nazvan 'pony-car' i time zaludio kupce. Riječ je o kupeovskim sedanima koji su imali velike i snažne motore, bili su lijepo dizajnirani, a svejedno su bili priuštivi.
Nekoliko godina kasnije, Toyota je poželjela napraviti konkurentan automobil pa je 1970. godine predstavila novu Celicu s pogonom na stražnje kotače. Taj automobil je dobio nekoliko 'varijacija na temu', a jedna od njih je bila i Celica Double X, koja je kasnije preimenovana u Celica Supra jer se Amerikancima nije sviđao njen prethodni naziv.
Taj model se ujedno uzima kao prva generacija Supre i poznata je pod kodnim imenima A40 i A50. Za nju je Toyota, u suradnji s britanskim Lotusom, pripremila vrlo posebno 'srce', a riječ je prerađenom motoru iz legendarnog modela 2000GT. Nažalost, koliko god dobra Celica Supra bila, nije ostvarila pretjeranu popularnost među kupcima.
Druga generacija Celice Supre (A60) je predstavljena 1981. godine i bio je to potpuni redizajn prve generacije. U ponudi je imala raspon od 2,0 do 2,8-litrenih motora koji su razvijali između 125 i 178 konjskih snaga, a sama po sebi je bila puno agilnija.
Prema mnogima je ovo bio ogroman napredak za Toyotu jer je svojom vozljivošću nerijetko pobjeđivala Ferrarije, Lotuse i Porschee u različitim testovima, a i prodaja je počela lagano rasti.
Treća generacija (A70) je stigla 1986. godine i to je bio konačan trenutak kad je Toyota razdvojila Celicu i Supru u dva različita modela. Izvana se Supra poprilično promijenila, ali je tehnički ostala vrlo slična. Bez obzira na to, dobila je oko 230 kilograma što je mnoge poprilično razočaralo jer auto više nije bio toliko brz i upravljiv kao prethodna generacija.
No Toyoti nije trebalo dugo da shvati što je napravila pa je već sljedeće godine predstavila Supru s turbomotorom i napravila revoluciju. Redni 'šestak' je razvijao 230 konjskih snaga i bio je toliko dobar da je 'ponizio' svu konkurenciju. Bio je to trenutak kad se Supra proslavila i postala jedan od najpoželjnijih automobila.
S obzirom na uspjeh prethodne generacije, sljedećoj Supri je popularnost bila zagarantirana, ali je Toyota svejedno pred sobom imala izazov napraviti bolji automobil od prethodnog. Četvrta generacija (A80) je predstavljena 1993. godine i samim izgledom je odmah osvojila svijet.
Izvana više nije bila kockasta nego je dobila aerodinamične linije, a iznutra je imala jedan od najbolje dizajniranih kokpita. Naime, cijela unutrašnjost i sve funkcije su bile zaokrenute prema vozaču pa je to izgledalo kao u unutrašnjosti borbenog aviona.
No najbolji dio Supre se nalazi ispod prednjeg poklopca, a to je vjerojatno najpoznatiji motor na svijetu – 2JZ. U 'serijali' je razvijao između 220 i 330 konjskih snaga, ali su kupci ubrzo prepoznali puni potencijal ovoga motora. Uz samo nekoliko modifikacija, taj motor je mogao razvijati 500-injak konjskih snaga, a bio je toliko izdržljiv da su ga mnogi dizali i na 1000 KS.
Osim toga, Toyota je detaljno poradila i na ovjesu i kočnicama pa je Supra bila poprilično udobna, a prema američkom magazinu Car&Driver, imala je najbolje kočnice od svih automobila između 1997. i 2004. godine. To je čak sedam godina vladavine za najbolje kočnice.
Konačan vrhunac njene popularnosti se dogodio 2001. godine kad je Supra imala glavnu ulogu u filmu Brzi i Žestoki. Tamo je stekla toliku popularnost da narančasta Supra skoro svakome pada na pamet kad se samo spomenu pojmovi filmskog i japanskog automobila.
Sve u svemu, Supra je barem trećom i četvrtom generacijom zaslužila status legende pa se možemo nadati da će i dugoočekivana peta generacija dosegnuti barem približnu slavu.
Bacite oko i na naš YouTube kanal:
(KLIKNI OVDJE)
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.