Početna Magazin 16720 pregleda

Kupio sam kineski auto! Ovo su iskustva nakon 3000 km

FOTO: Marko Šnidarić

Evo koliko se čeka kad ti ode jedan dio i kakav je nakon 3000 km

Što kad ti zatreba rezervni dio?, pitali su me skeptici kad sam im rekao da kupujem kineski auto. Odgovorio sam im: 'A ništa. Uzet ću slobodno na tri mjeseca i otići ću u Kinu po zamjenski brisač'.

Kakvo pitanje, takav odgovor. Mislim, 21. stoljeće je. U četiri dana mi nakon 10 klikova mišem na kućni prag iz Kine dođe Superman pidžama i ventilator za rasplamsavanje vatre na roštilju.

Karma je k* pa sam u prvih tjedan dana s novim autom stvarno trebao rezervni dio. Nakon guglanja treba li mi viza za Kinu, otišao sam do servisa. U pitanju je bio puno ozbiljniji dio od metlice brisača ili retrovizora.

Author: Marko Šnidarić foto: Marko Šnidarić

Primijetio sam da su se zadnja LED svjetla malo orosila. To je bilo na mikroskopskoj razini i teško vidljivo golim okom, ali smetalo me. Otišao sam u servis i rekli su mi da je vjerojatno brtvilo negdje popustilo. Zamijenili su mi to, uz njihov trošak naravno, u roku od 2 dana. Nakon toga sve je bilo savršeno i nije bilo ni naznaka rosulje ni vlage tamo gdje im sigurno nije mjesto, a to su LED lampe.

Dobro, možda sam malo pretjerao, tjedan prije sam vidio Porschea Macana, vidjelo se da se sjaji i da je taman izašao iz praonice. U zadnjim LED svjetlima mu je bio akvarij. Bez pretjerivanja. Mislio sam ga upozoriti da mu je Nemo iza među lampama, ali imao je malo bolji start od 1.5 turbobenzinca u kojem sam bio.

TESTIRALI SMO Test Forthing T5 EVO: Kineski SUV s hrpom opreme je postao bolji

Radi se o Forthingu T5 Evo Sport, kineskom SUV-u koji proizvodi Dongfeng, jedan od vodećih kineskih proizvođača automobila. Za Hrvatsku ih uvozi Auto Hrvatska. Kad sam popravljao svjetla, rekli su mi da su dijelovi dostupni odmah ili u par dana. I da nema brige. Forthing koji je na hrvatskom tržištu je čisti turbobenzinac s 1.5 Mitsubishijevim motorom. U Sloveniji i nekim drugim zemljama nude i hibridnu verziju. Mjenjač je austrijski Magna Steyr, 'mokri' automatik 7DCT300 koji se ugrađuje i u neke Renaultove modele i BMW X1. I radi stvarno fantastično.

Author: Marko Šnidarić foto: Marko Šnidarić

U 3000 kilometara s novim automobilom, isprobao sam sve što može. I osim nešto lošijih guma koje su došle s njim (Atlas) i ovog s LED lampama ne mogu mu naći zamjerku. A trudio sam se. I ja sam bio skeptičan, što je sasvim normalno. Ovaj T5 Sport je bio 31.490 eura. Garancija je 5 godina ili 100.000 km, na boju je 3 godine bez ograničenja kilometara, a na koroziju 7 godina bez ograničenja kilometara. No opet, to je kineski auto, nepoznat hrvatskom tržištu. I europskom. Što s dijelovima i podrškom? Kako ću ga prodati dalje, što ako se nešto gadno pokvari, tko će to popravljati... Sto pitanja, malo odgovora.

Prije kupnje odvozio sam dvije test vožnje. Odveo sam ga i kod mehaničara po savjet. On ga je otvorio i rekao mi: 'Pa dobro, kaj te muči? Tu je Mitsubishi turbak, imaš austrijski Steyr mjenjač, elektronika ti je Bosch. Što te točno muči?'

Author: Marko Šnidarić foto: Marko Šnidarić

Nakon 3000 kilometara muči me samo što još nisam bio na malo duljem putovanju. Više ljudi mi je prišlo i pitalo me za auto, interesirali su se kakva je to oprema unutra, kakav je motor i svakakve sitnice. Svakome sam objasnio i odgovorio na pitanja. I svaki me pitao jesam li zadovoljan. Puno bitnije od vau efekta mi je kakav je auto u vožnji. A tu je briljantan.

PREMIJERA Forthing T5 EVO Sport: Stigla je nova izvedba popularnog kineskog SUV-a

Ovjes je kao u francuskim autima, izolacija je super, motor i mjenjač upareni savršeno. Tri su moda vožnje, eco, normal i sport. Osjeti se razlika kad se prebaci u sport i kad svih 177 konjskih snaga u suradnji s DCT mjenjačem jako lijepo povuku. Inače, ovaj motor nije "Mitsubishi Motors Corporation" nego "Shenyang Aerospace Mitsubishi Motors Engine Manufacturing", radili ga Japanci u suradnji s Kinezima. Ti motori idu primarno u kineske automobile i to je jedini motor koji ima Mitsubishijevu licenciju u Kini.

Author: Marko Šnidarić foto: Marko Šnidarić

Koliko troši? Ha, nije baš štedljiv, ali potrošnja od oko 8 do 9,5 litara po zagrebačkim gužvama za auto od 1800 kilograma... Nije loše. Na magistralnim cestama uspio sam ga spustiti i ispod 6 litara. Ali to je bila baš penzionerska vožnja. Realna potrošnja mješovite vožnje je 8 do 8,5 litara, daleko od tvorničkih 6,9 koje ionako nitko ne uzima za ozbiljno.

Auto ima Apple CarPlay i Android Auto, preko CarPlaya spaja se jako brzo. Android Auto nisam isprobao. Malo nervira što se tu i tamo zna odspojit pa se onda sam spoji. Ali to je, kažu mi, rješivo apdejtom od 20 minuta. Vidjet ćemo. Sjedala su od umjetne kože i ovih 3000 kilometara premalo je za bilo kakav ozbiljniji sud o kvaliteti presvlaka. Udobna su, jako. Vozačevo je grijano, ventilirano i masažno s pet funkcija izuzetno ugodne masaže. Suvozačevo je samo grijano. Panorama je impresivna.

Author: Marko Šnidarić foto: Marko Šnidarić

Nakon odvoženih 3000 kilometara teško je napisati ozbiljniju analizu, za to će trebati proći godina, dvije. Kineski auti još nisu prodajni hit u Hrvatskoj, no nisu ni na margini i nije bez razloga da konkurencija ne spava mirno. Jer osim Geelyja, MG-a i Forthinga, stigli su ili stižu i BYD, Lynk @ Co, XPeng, Omoda, Jaecoo... Ne širi se samo ponuda, već i podrška za kineske automobile. A time se širi i broj vlasnika. Nekad je bila prava egzotika vidjeti kineski auto na hrvatskim cestama. Sad ih u Zagrebu možete vidjeti desetak na dnevnoj razini...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.