ADAC je pokušao dati odgovore na pitanja koji su modeli automobila pouzdani, a koji nepouzdani i jesu li električni automobili možda više ili manje skloni kvarovima od automobila s benzinskim ili dizelskim motorima
Njemački ADAC je objavio svoju veliku godišnju statistiku o pouzdanosti automobila za 2033. godinu. Analizirani su kvarovi na 3,5 milijuna automobila kojima su stručnjaci njemačkog auto kluba prošle godine pomagali s pomoću svog sustava pomoći na cesti.
ADAC je primijetio da zbog većeg broja električnih automobila na cestama raste i njihov broj kvarova koji se u samo godinu dana udvostručio s 15.000 na 30.000. ADAC je analizirao sve rezultate i pokušao dati odgovore na pitanje koji su modeli automobila pouzdani, a koji nepouzdani, koliko starost vozila utječe na rizik od kvara i jesu li električni automobili možda više ili manje skloni kvarovima od automobila s benzinskim ili dizelskim motorima.
Glavni razlog za zvanje ADAC-ove pomoći na cestama bio je tijekom 2023. akumulator. Dok je 43,2 posto svih kvarova u 2022. bilo uzrokovano praznim akumulatorom, u 2023. godini taj se postotak još popeo, na 44,1 posto. Drugi najčešći uzrok kvarova su problemi s motorom ili problemi s elektronikom motora, ubrizgavanjem i paljenjem (22,8 posto). Na trećem mjestu su kvarovi koji se odnose na starter, generator, električni sustav u vozilu ili svjetla (10,5 posto). Slijede problemi s gumama (8,8 posto) i sustavima za zaključavanje (7,1 posto).
U trenutnoj statistici kvarova ocijenjeno je ukupno 156 modela vozila iz oko 20 marki automobila . U obzir su uzeti svi kvarovi tijekom 2023. koji su zahvatili vozila stara od tri do deset godina (prva registracija od 2014. do 2021.). Ocjenjivalo se samo modele koji su tijekom dvije godine imali najmanje 7000 registracija kako bi se osigurala što veća statistička preciznost.
U klasi malih gradskih automobila (A-segment) su najboljima proglašeni Suzuki Ignis i Toyota Aygo, a najgorima Hyundai i10 (2018. godište) i Smart Forfour (2017.-2018.).
U klasi gradskih auta (B-segment) dobri su Audi A1, BMW i3, Dacia Sandero, Ford Ka, Kia Stonic, Mazda 2, Mazda CX-3, Peugeot 2008, Renault Zoe, SEAT Arona, Škoda Kamiq, Škoda Yeti, Suzuki Vitara, VW Polo, VW T-Cross. Najgori su Hyundai i20 (2014.), Opel Meriva (2016.-2017.), Renault Clio (2014.-2016.) i Toyota Yaris (2021.).
U kompaktnoj klasi (C-segment) najbolji su Audi A3, Audi Q2, Audi Q3, BMW serije 1, BMW serije 2, BMW X1, BMW X2, Cupra Formentor, Mazda CX-5, Mercedes-Benz A-klasa, Mercedes-Benz B-klasa, Mitsubishi ASX, Mitsubishi Eclipse Cross, Seat Ateca, Seat Leon, Škoda Karoq, Škoda Rapid, Škoda Scala, Volvo XC40, VW Beetle, VW Golf, VW ID.3, VW Tiguan i VW T-Roc. Najlošijima su se pokazali Ford Focus (2014.), Ford Kuga(2020.-2021.), Mazda 3 (2019.), Nissan Qashqai (2019.), Renault Kadjar (2015.), Renault Mégane (2015.-2016.), Renault Scénic (2018.-2019.) i Toyota C-HR (2017.-2021.).
U srednjoj klasi (D-segment) najbolji su Audi A4, Audi A5, Audi Q5, BMW serije 3, BMW serije 4, BMW X3, Mercedes-Benz C-klase, Mercedes-Benz GLB, Mercedes-Benz GLC, Mercedes-Benz GLK, Seat Tarraco, Škoda Enyaq, Tesla Model 3, Volvo XC60, VW ID.4 i VW Passat. Najlošiji su Ford S-MAX (2016.-2018.), Opel Insignia (2015.-2018.), Toyota RAV4 (2017., 2019.-2021.) i
VW Sharan (2015.).
U visokoj klasi (E-segment) najbolji su Audi A6, BMW serije 5, BMW X5, Mercedes-Benz GLE, VW Arteon i VW Touareg. Loših modela u ovoj klasi nije bilo.
Među kombijima se posebno dobrim pokazao samo Mercedes Sprinter, a najgori su Fiat Ducato (2014.-2016.,2019.-2021.), Ford Transit (2014.) i Renault Master (2019.-2021.).
Detaljne rezultate možete pronaći na stranici ADAC-a.
ADAC je pokušao također otkriti jesu li električna vozila sklonija kvarovima od onih s motorima s unutarnjim izgaranjem? No na to nije bilo moguće dati definitivan odgovor jer je prosječna starost svih automobila registriranih u Njemačkoj deset godina, dok su prosječna električna vozila mnogo mlađa. Budući da se vjerojatnost kvarova povećava s povećanjem starosti vozila, usporedba osjetljivosti na kvarove između električnih i klasičnih vozila bila bi nepoštena, naveo je ADAC.
ADAC je stoga usporedio samo modele s unutarnjim izgaranjem (dizel i benzin) i čisto električne modele s prvim registracijskim godinama 2020./2021. Rezultat je pokazao da su električni automobili manje skloni kvarovima od automobila s benzinskim ili dizelskim motorima. Za vozila s prvom registracijom u 2020. na svakih 1000 registriranih vozila, električna vozila imaju 1,9 manje kvarova nego modeli s izgaranjem. Za vozila s prvom registracijom 2021. električna vozila imaju 3,6 kvarova manje.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.